کدام مدل هیوندای توسان بهتر است؟


کدام مدل هیوندای توسان بهتر است؟

کدام مدل هیوندای توسان را بخریم؟ تفاوت مدل‌های مختلف هیوندای توسان چیست؟ آنچه در این مطلب می‌خوانید: کدام مدل هیوندای توسان بهتر است؟نسل اول هیوندای توسان (سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹)نسل دوم هیوندای توسان (سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳)هیوندای توسان فیس لیفت نسل دوم...

کدام مدل هیوندای توسان را بخریم؟ تفاوت مدل‌های مختلف هیوندای توسان چیست؟

بی‌شک محصولات هیوندای و کیا در کشورمان محبوبیت بالایی دارند و در این بین می‌توان از هیوندای توسان به عنوان گل سرسبد خودروهای وارداتی نام برد؛ اما کدام مدل هیوندای توسان در کشورمان حضور داشته و با توجه به قیمت خودرو در شرایط فعلی، کدام‌ نسل آن برای خرید انتخاب بهتری خواهد بود؟ در ادامه سعی خواهیم کرد پاسخ این پرسش‌ها را ارائه نماییم.

همچنین بخوانید:

هیوندای یکی از محبوب‌ترین برندهای خودرویی دنیاست و در حال حاضر محصولاتی با تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های مدرن را می‌سازد. از طرف دیگر تولید خودروهایی با قیمت رقابتی باعث شده‌اند این خودروساز کره‌ای بیش از پیش در معرض توجه خریداران قرار گیرد. اگرچه هیوندای از دهه ۶۰ میلادی تولید خودرو را شروع کرده اما تا دهه ۲۰۰۰ میلادی خبری از تولید اولین شاسی بلندهای خودروساز موردبحث نبود. شاسی بلندهای هیوندای اگرچه نسبت به برخی برندهای دیگر تاریخچه دور و درازی ندارند اما در همین مدت نسبتاً کوتاه هم بسیار خوب عمل کرده‌اند و به‌طور خاص مدل توسان چنین موفقیتی را نشان می‌دهد. اولین نسل هیوندای توسان حدود ۲ دهه پیش راهی بازار شد و از همان زمان تاکنون شاهد عملکرد استثنایی این خودرو در بازارهای جهانی و کشور خودمان بوده‌ایم.

کدام مدل هیوندای توسان بهتر است؟

برای اینکه بتوانیم قضاوت بهتری درباره نسل‌های مختلف توسان در کشورمان داشته باشیم بهتر است تک‌تک نسل‌های آن را بررسی کنیم و در همین حین توضیحاتی نیز درباره وضعیت این خودرو در بازار کشور ارائه نماییم.

نسل اول هیوندای توسان (سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹)

اولین نسل توسان در سال ۲۰۰۵ تولید شد و به کشور ما نیز راه یافت. این خودرو بر اساس نسخه اصلاح شده از پلتفرم النترا تولید شد و با سه تیپ GL، GLS و GLX به دست مشتریان رسید. شاسی‌بلند میان سایز هیوندای از ارتفاع کوتاه‌تر و فاصله بین محوری بیشتری سود می‌برد تا به این ترتیب ظاهر خشن‌تری نسبت به برادر سدان خود داشته باشد. از نظر طراحی نباید از توسان نسل اول انتظار زیادی داشت چراکه طراحان روش ساده‌ای را در پیش گرفته بودند.

هیوندای در بخش داخلی نیز طراحی ساده‌ای را برای داشبورد در نظر گرفته بود تا به این ترتیب ارگونومی بهتری را ارائه کند. صندلی‌های راحت توسان نسل اول نیز با پوشش چرمی یا پارچه‌ای در دسترس بودند. همچنین برای ارائه حداکثر ایمنی، توسان نسل اول با کیسه‌های هوای جانبی نیز تولید شد. این نسل توسان از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری، گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک استفاده کرده است. البته عمده مدل‌های وارداتی به کشورمان از پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری با ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتون متر گشتاور سود برده‌اند. از جمله نقاط قوت این خودرو می‌توان به بازار خریدوفروش نسبتاً خوب، قطعات یدکی در دسترس و سواری بی استرس و روان اشاره کرد. در مقابل معایبی همچون طراحی قدیمی، متریال کابین نه چندان باکیفیت، دست‌وپنجه نرم کردن با یک خودروی کارکرده و مدل پایین نیز وجود خواهد داشت و به همین خاطر شاید عده‌ای ترجیح دهند یک خودروی دیگر با کارکرد پایین‌تر و مدل بالاتر انتخاب کنند.

نسل دوم هیوندای توسان (سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳)

نسل دوم توسان که با نام ix35 نیز شناخته می‌شود در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۹ معرفی شد، خودرویی که نسبت به نسل اول فرسنگ‌ها متفاوت بود. دومین نسل این خودرو که در کشورمان نیز حضور داشته است به محبوبیت بالایی دست یافت و هیوندای برای بهبود فروش آن اقدام به فیس لیفت جزئی بدنه و کابین نمود و همین مدل‌های فیس لیفت شده نیز در کشورمان حضور یافتند.

در نسل دوم توسان دیگر اثری از چراغ‌های ساده نسل اول نبود و به جای آن نمونه‌های طویل‌تر و تیزتر نصب شده بودند. همچنین کلیت خودرو ظاهر مدرن‌تری داشت و نسبت به سایر رقبای آن زمان بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسید. همین موضوع درباره کابین توسان نسل دوم نیز صدق می‌کند چراکه کره‌ای‌ها بازنگری کاملی را در طراحی داشبورد، کنسول مرکزی و سایر بخش‌ها انجام داده بودند. توسان نسل دوم با پیشرانه‌های ۲ و ۲.۴ لیتری و همچنین سیستم چهار چرخ محرک عرضه شد. نیروی تولیدی پیشرانه‌ها نیز توسط گیربکس‌های ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک راهی چرخ‌ها می‌شدند. نمونه‌های وارداتی به کشورمان از پیشرانه ۲.۴ لیتری با ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۸ نیوتون متر گشتاور و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کنند و همین حالا نیز محبوبیت فراوانی بین خریداران دارند. از جمله نقاط قوت این خودرو می‌توان به طراحی جذاب و به دور از اغراق، کیفیت ساخت خوب، بازار خریدوفروش بسیار مناسب و همچنین سواری نرم‌تر اشاره داشت. این خودرو معایب قابل‌توجهی که روی خرید تأثیرگذار باشد ندارد و به همین خاطر می‌توان آن را مناسب‌ترین مدل توسان در کشور برای خرید دانست.

هیوندای توسان فیس لیفت نسل دوم (سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵)

نسخه فیس لیفت از توسان نسل دوم در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. این مدل از نمای جلوی بازنگری شده با سپرها و مه شکن‌های بزرگ استفاده می‌کرد. همچنین دیلایت ها و چراغ‌های عقب LED نیز برای مدل فیس لیفت در نظر گرفته شدند. در لیست تجهیزات توسان فیس لیفت همچنین سانروف پانورامیک سفارشی به همراه ریل‌های سقف نیز دیده می‌شد. هیوندای در کابین توسان نیز مواردی همچون صندلی‌های باکیفیت‌تر، پشت آمپرهای جدید و… را نصب کرده بود. البته از نظر قوای محرکه تغییر چشمگیری وجود نداشت و توسان با همان قوای محرکه قبلی در دسترس خریداران قرار گرفت.

همچنین بخوانید: تست و بررسی تخصصی هیوندای توسان ۲۰۱۵

نسل سوم هیوندای توسان (سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸)

آخرین نسلی از توسان که البته به‌صورت محدودتر در کشورمان حضور یافت نسل سوم این خودروست. توسان نسل سوم در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵ رونمایی شد و تفاوت‌های چشمگیری نسبت به دو مدل قبلی داشت. هیوندای در طراحی این خودرو تلاش کرده بود آن را به برادر بزرگ‌تر یعنی سانتافه نزدیک‌تر کند و به همین خاطر جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های کشیده و دیلایت های LED را برای آن در نظر گرفت. فاصله بین محوری این مدل نیز اندکی بیشتر شد تا راحتی کابین بیشتر شود.

در کابین توسان نسل سوم شاهد استفاده از متریال باکیفیت‌تر هستیم. این خودرو به‌صورت استاندارد از نمایشگر لمسی و پانل پشت آمپرهای چرمی استفاده می‌کند. نیروبخش سومین نسل توسان وارداتی به کشورمان پیشرانه ۲ لیتری با ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتون متر گشتاور است که نیروی خود را به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تحویل می‌دهد. به ‌منظور بهبود توانایی‌های حرکتی نیز این نسل شاسی‌بلند هیوندای از سیستم چهار چرخ محرک، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی و… استفاده می‌کند. از جمله نقاط قوت این خودرو می‌توان به طراحی داخلی و بدنه زیبا، تجهیزات رفاهی زیاد و فضای کابین خوب اشاره کرد. در مقابل باید به پیشرانه ضعیف و شتاب گیری کند و قیمت بالاتر در بازار اشاره کرد که ارزش خرید آن را نسبت به نسل پیشین در بازار کشورمان پایین‌تر می‌آورد.

هیوندای توسان فیس لیفت نسل سوم (سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰)

کره‌ای‌ها مطابق رسم خود پس از عرضه نسخه اولیه توسان اقدام به فیس لیفت آن کردند و به همین خاطر چراغ‌های جلو اندکی تغییر یافت و دیلایت ها به‌روز شدند. همچنین تغییراتی در طراحی چراغ‌های عقب صورت گرفت. هیوندای دستی هم بر سر و روی کابین کشید تا به این ترتیب بخش‌هایی همچون پشت آمپرها، داشبورد و ورودی‌های هوا به‌روزتر باشند. پیشرانه‌ها تغییری را تجربه نکردند اما برای افزایش ایمنی سیستم‌های پیشگیری از برخورد و حفظ خودرو بین خطوط به نسخه فیس لیفت توسان نسل سوم اضافه شد.

نسل چهارم هیوندای توسان (سال ۲۰۲۰ تا به امروز)

داستان توسان در کشور ما با توقف واردات و عرضه محدود نسل سوم این خودرو به پایان رسید اما نسل چهارم این شاسی‌بلند پرطرفدار با تغییرات بسیار زیادی معرفی ‌شده است. در واقع هیوندای طراحی کوپه مانند را برای توسان نسل چهارم تدارک دیده و از نظر طراحی هیچ شباهتی بین این خودرو با مدل‌های پیشین وجود ندارد. از بارزترین ویژگی‌های ظاهری این مدل می‌توان به جلوپنجره بزرگ، طراحی سه‌بعدی چراغ‌های جلو و خطوط تیز بدنه اشاره کرد. در کابین نیز شاهد طراحی مینیمالیستی با نمایشگرهای بزرگ مرکزی و پشت آمپرها هستیم.

نسل چهارم توسان با پیشرانه‌های ۱.۶ و ۲ لیتری بنزینی و ۱.۶ لیتری هیبریدی در دسترس است. هر دو پیشرانه از حالت‌های سواری متنوعی سود می‌برند و بسته ایمنی هیوندای نیز در دسترس خریداران قرار دارد. مقاله‌ای که مطالعه فرمودید تاریخچه‌ای نسبتاً جامع از توسان بود و امیدواریم رضایت شما را جلب کرده باشد. با توجه به مطالب ذکر شده و در پاسخ به این سوال که کدام مدل هیوندای توسان را بخریم، بنظر می رسد انتخاب نسل دوم این خودرو تصمیم منطقی تری باشد. نظر شما در این باره چیست؟



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دانلود آهنگ علی زند وکیلی غمگین ترین آهنگ