تست گوزن مرسدس AMG SL63 جدید با نتیجه قابلقبول
شاید خریداران مرسدس AMG SL63 با قیمت بالای یکصد هزار دلار علاقهای به دیدن عملکرد این خودرو در تست ایمنی گوزن نداشته باشند اما برخی مجلات مشتاق هستند عملکرد این خودروی روباز را مشاهده نمایند. محصول لوکس و کانورتیبل مرسدس AMG در دو تست...
شاید خریداران مرسدس AMG SL63 با قیمت بالای یکصد هزار دلار علاقهای به دیدن عملکرد این خودرو در تست ایمنی گوزن نداشته باشند اما برخی مجلات مشتاق هستند عملکرد این خودروی روباز را مشاهده نمایند.
محصول لوکس و کانورتیبل مرسدس AMG در دو تست اسلالوم و گوزن شرکت کرده و مدل SL63 با دو حالت سواری کامفورت و اسپرت پلاس راهی تستها شده است. SL63 در هر دو حالت عملکرد خوبی داشته اما نتیجه تست اسلالوم آن در حالت اسپرت پلاس بهتر نشان میدهد به گونهای که پدال گاز سریعتر عمل میکند و گیربکس نیز نسبت به تعویض دندهها حساستر و دقیقتر است. دستیار پایداری الکترونیکی نیز آزادی عمل خوبی را در اختیار راننده میگذارد.
مرسدس AMG SL63 تست اسلالوم را با زمان ۲۲.۸ ثانیه به پایان میرساند اما برای مقایسه باید گفت پورشه تایکان GTS زمان ۲۱.۵ ثانیه و تسلا مدل S پلد نیز زمان ۲۱.۸ ثانیه را ثبت کردهاند؛ اما در تست گوزن نکته جالبی وجود دارد و آن اینکه SL63 در حالت سواری کامفورت بالاترین سرعت را بر جای میگذارد. در واقع سرعت ورودی این خودرو به مسیر ۷۵ کیلومتر در ساعت است اما در بخش میانی به ۶۵ و در بخش پایانی به ۵۱ کیلومتر در ساعت کاهش مییابد. راننده میگوید کلید کنترل SL63 در تست گوزن عدم فرمان دادن ناگهانی به خودروست.
در حالت اسپرت پلاس خودرو با چندین مخروط برخورد میکند اما سرعت ورودی آن ۷۸ کیلومتر در ساعت گزارش شده و بنابراین ما نمیدانیم که آیا SL63 با سرعت کمتر میتوانست عملکرد بهتری داشته باشد یا خیر. در این بخش نیز باید گفت تایکان GTS سرعت ورودی ۷۸ کیلومتر در ساعتی را ثبت کرده و همین رکورد برای تسلا مدل S پلد برابر با ۸۲ کیلومتر در ساعت بوده است. برای یادآوری باید گفت جدیدترین نسل مرسدس AMG SL63 از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور استفاده میکند. تنها گیربکس در دسترس نیز از نوع ۹ سرعته اتوماتیک است و سیستم چهار چرخ محرک و فرمان پذیری چرخهای عقب نیز وجود دارند. نهایتاً باید گفت سقف پارچهای مرسدس در ۱۵ ثانیه باز و بسته میشود.