فراری 499P مودیفیکاتا مسابقهای با 858 اسب بخار قدرت معرفی شد
فراری با خودروی مسابقهای ۴۹۹P پیروزی مسابقات ۲۴ ساعته لمان ۲۰۲۳ را به دست آورد و حالا نسخه مودیفیکاتا آن با ۸۵۸ اسب بخار قدرت را رونمایی کرده است. ۴۹۹P پیروزی ارزشمندی را نصیب ایتالیاییها کرد چراکه فراری از سال ۱۹۶۵ تاکنون نتوانسته بود...
فراری با خودروی مسابقهای ۴۹۹P پیروزی مسابقات ۲۴ ساعته لمان ۲۰۲۳ را به دست آورد و حالا نسخه مودیفیکاتا آن با ۸۵۸ اسب بخار قدرت را رونمایی کرده است.
۴۹۹P پیروزی ارزشمندی را نصیب ایتالیاییها کرد چراکه فراری از سال ۱۹۶۵ تاکنون نتوانسته بود چنین عنوانی را در لمان کسب کند. معرفی ۴۹۹P مودیفیکاتا فرصتی ارزشمند برای آشنایی با نسخه ارتقا یافته این محصول مسابقهای خواهد بود تا به این ترتیب برخی مشتریان ثروتمند بتوانند لحظات نابی را تجربه کنند. فراری ۴۹۹P مودیفیکاتا نسخهای از این خودروست که در مسابقات شرکت نخواهد کرد و بنابراین فراری در ارتقای آن مجبور به رعایت برخی قوانین لمان نبوده است. برای مثال موتور برقی نصب شده در اکسل جلوی خودرو میتواند در سرعتهای پایینتری کار کند درحالیکه بر اساس قوانین لمان، این موتور تنها در سرعتهای بالای ۱۹۰ کیلومتر در ساعت فعال میشود. چنین تنظیماتی به معنی استفاده بیشتر رانندگان از سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود.
فراری همچنین سیستم Push to Pass را برای ۴۹۹P مودیفیکاتا در نظر گرفته است و راننده با فشردن دکمه پشت فرمان میتواند به مدت ۷ ثانیه از ۱۶۱ اسب بخار قدرت اضافی لذت ببرد. چنین ویژگیای باعث میشود قدرت پیشرانه از ۶۹۷ به ۸۵۸ اسب بخار برسد. همچنین تغییرات جزئی دیگری نیز در پیشرانه و قابلیت سواری خود رخ داده و برای مثال میتوان به برنامهریزی جدید سیستم کنترل کشش و دستیار استارت خودرو اشاره کرد.
قوای محرکه این خودروی مسابقهای پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری نصب شده در میانه خودرو تشکیل میشود، پیشرانهای که از ۲۹۶ GT3 گرفته شده است. نیروگاه آهنین ۴۹۹P مودیفیکاتا بخشی از شاسی خودرو محسوب میشود و روی ساب فریم نمینشیند. همچنین باید گفت نیروی پیشرانه از طریق گیربکس ۷ سرعته سکونشئال راهی چرخها خواهد شد. کابین خودروی موردبحث مستقیماً از نسخه استاندارد مسابقهای گرفته شده و بنابراین تنها یک صندلی وجود دارد.
۴۹۹P مودیفیکاتا بر اساس برنامه جدید فراری Prototipi Clienti ارائه میشود و بنابراین این خودروساز ایتالیایی کلیه کارهای مربوط به لجستیک، دستیار حضور در پیست و نگهداری را انجام خواهد داد و مشتریان تنها در پیست اقدام به خودنمایی با خودروی خود خواهند کرد. فراری فعلاً اشارهای به سقف تولید محصول جدید خود نکرده و نگفته که قیمت آن چقدر است هرچند انتظار میرود قیمت بسیار بالایی داشته باشد.