درباره جانشین هیبریدی لامبورگینی هوراکان چه میدانیم؟
قرار است تا چندی دیگر جانشین هیبریدی لامبورگینی هوراکان معرفی شد و ما نیز میخواهیم تمامی اطلاعات موجود درباره این خودرو را خدمت شما عزیزان تقدیم نماییم. باور اینکه یک دهه از معرفی هوراکان میگذرد سخت است، خودرویی که به عنوان محصول پایه...
قرار است تا چندی دیگر جانشین هیبریدی لامبورگینی هوراکان معرفی شد و ما نیز میخواهیم تمامی اطلاعات موجود درباره این خودرو را خدمت شما عزیزان تقدیم نماییم.
باور اینکه یک دهه از معرفی هوراکان میگذرد سخت است، خودرویی که به عنوان محصول پایه لامبورگینی در دسامبر ۲۰۱۳ پدیدار شد و موج جدیدی را ایجاد کرد. تولید هوراکان تا سال ۲۰۲۴ متوقف نخواهد شد اما پیشفروش این خودرو تکمیل شده و بنابراین دیگر نمیتوان این گاو ۱۰ سیلندر را از کارخانه سفارش داد.
تاکنون تصاویر جاسوسی متنوعی از جانشین هوراکان منتشر شده و رندرهای دیجیتالی آن نیز بر پایه طراحی کلی پروتوتایپ ها در رسانهها دیده میشوند. شاید اولین سؤال این باشد که جانشین خودروی یاد شده چه نامی خواهد داشت. اگر به تاریخچه محصولات لامبورگینی نگاه کنیم میفهمیم که این برند معمولاً نام گاوهای مبارزه را برای خودروهای خود انتخاب میکند. نام هوراکان از یک گاو خشمگین که در جنوب شرق جزیره ایبری مبارزه میکرد گرفته شده است. ابر خودروی بزرگتر لامبورگینی یعنی روئلتو نیز نام خود را از دیگر گاو مبارزه گرفته است. همین موضوع درباره گالاردو، آونتادور، مورسیه لگو، دیابلو، جالپا، اوراکو، جاراما، اسپادا و… صدق میکند. البته همه محصولات لامبورگینی از این رویه پیروی نکردهاند و خودروهایی همچون ۳۵۰GT، ۴۰۰GT، LM002، کانتاش و برخی دیگر فلسفه نامگذاری متفاوتی دارند. از نظر طراحی ظاهری باید گفت جانشین لامبورگینی هوراکان تفاوتهای زیادی با این خودرو نخواهد داشت و داستان آنها شبیه روئلتو و آونتادور خواهد بود.
البته به نظر میرسد لامبورگینی الگوی چندضلعی خود را توسعه داده و دیلایت ها و چراغهای راهنما از شش دسته LED نصب شده در ورودیهای هوا تشکیل میشوند. نوار بالایی چراغها که شکل افقی نازکی دارد به عنوان نور بالا و پایین عمل میکند و در بخش عقب نیز خروجی اگزوز چندضلعی دیده میشود که در ارتفاع بالا نصب شده است. پیشبینی میکنیم شکل تیز و کم ارتفاع محصولات لامبورگینی در جانشین هوراکان نیز بکار رود. نسخههای اولیه این خودرو طراحی یک دستتر و سادهتری خواهند داشت اما در آینده نسخههای داغتر با ورودیهای هوا و دیگر ویژگیهای خاص معرفی میشوند.
اما بزرگترین تغییر را میتوان زیر کاپوت دید زیرا گروه فولکسواگن در حال بازنشسته کردن پیشرانه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی خود است و آئودی R8 قبلاً راهی موزه شده و خروج هوراکان از خط تولید در سال آینده نشان دهنده پایان راه این نیروگاه آهنین خواهد بود. لامبورگینی قبلاً اعلام کرده از پیشرانههای ۶ یا ۸ سیلندر استفاده خواهد کرد و شایعاتی درباره نصب پیشرانه ۸ سیلندر با یک جفت توربو روی جانشین هوراکان وجود دارد. ظاهراً توربوهای پیشرانه تا دور ۷ هزار وارد مدار نخواهند شد و بنابراین خودروی یاد شده تا قبل از آن همانند یک سوپرکار درونسوز رفتار خواهد کرد.
این پیشرانه میتواند تا ۱۰ هزار دور در دقیقه غرش کند و بنابراین امیدهای طرفداران لامبورگینی همچنان زنده خواهد ماند. ایتالیاییها قبلاً گفتهاند گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه روئلتو در محصول جدید نیز بکار خواهد رفت. البته در کنار پیشرانه درونسوز یک واحد برقی نیز وجود خواهد داشت و بنابراین جانشین لامبورگینی هوراکان یک خودروی پلاگین هیبریدی با باتری کوچک است. باید دانست باتری ۳.۸ کیلووات ساعتی روئلتو در حالت برقی شعاع حرکتی ۱۰ کیلومتری را فراهم میسازد.
انتظار میرود پیشرانه ۸ سیلندر هیبریدی لامبورگینی حتی با ۲ سیلندر کمتر قویتر از پیشرانه ۱۰ سیلندر فعلی باشد. اضافه کردن یک جفت توربو و موتور برقی احتمالاً کاهش حجم پیشرانه درونسوز را جبران میکند؛ اما معرفی رسمی این خودرو چه زمانی خواهد بود؟ مقامات لامبورگینی تائید کردهاند سال آینده شاهد رونمایی آن خواهیم بود و بنابراین احتمال دارد اولین نمونههای تولیدی از اوایل سال ۲۰۲۵ به دست مشتریان برسند. این خودرو ابتدا بهصورت کوپه تولید میشود و سپس نسخه کانورتیبل آن معرفی خواهد شد. قیمت جانشین هوراکان چقدر خواهد بود؟ باید دانست هوراکان بهایی حدود ۲۵۰ هزار دلار دارد و دلیلی برای ارزانتر شدن جانشینش وجود نخواهد داشت. در واقع حتی با وجود حذف پیشرانه ۱۰ سیلندر نیز شاهد افزایش قیمت آن خواهیم بود. هزینههای تولید رو به افزایش هستند و توسعه قوای محرکه پلاگین هیبریدی نیز هزینه زیادی را میطلبد. از طرف دیگر امکان دارد لامبورگینی برای جبران وزن بیشتر قوای محرکه یاد شده از فیبر کربن بیشتر استفاده کند که تمامی این موارد روی قیمت نهایی تأثیرگذار هستند.