رونمایی از داخل نسل جدید پورشه پانامرا با طراحی مشابه تایکان
نسل سوم پورشه پانامرا حدود دو هفتهٔ دیگر رونمایی خواهد شد اما حالا میتوانیم فضای داخلی آن را ببینیم که از تایکان الهام گرفته است. پورشه پیش از رونمایی نسل سوم پانامرا در ۲۴ نوامبر برابر با ۳ آذر، کابین این سدان اسپرت را نشان داده است. طراحی کلی...
نسل سوم پورشه پانامرا حدود دو هفتهٔ دیگر رونمایی خواهد شد اما حالا میتوانیم فضای داخلی آن را ببینیم که از تایکان الهام گرفته است.
پورشه پیش از رونمایی نسل سوم پانامرا در ۲۴ نوامبر برابر با ۳ آذر، کابین این سدان اسپرت را نشان داده است. طراحی کلی داخل پانامرا از تایکان الهام گرفته و در اینجا هم شاهد کنترلهای فیزیکی کمتری هستیم زیرا اکثر عملکردها از طریق نمایشگر لمسی یا دکمههای لمسی روی کنسول مرکزی انجام میشوند. مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۶ اینچی قرار گرفته است که یک نمایشگر لمسی مرکزی و نمایشگر دیگری برای سرنشین جلو آن را همراهی میکنند. روی کنسول مرکزی هم دریچههای تهویهای جای گرفته که بهصورت برقی تنظیم میشوند.
در عقب نیز پورشه یک نمایشگر لمسی دیگر را نصب کرده است که امکان دسترسی سرنشینان عقب به تنظیمات مختلفی مثل ناوبری و نورپردازی داخلی را فراهم میکند. مثل نسل قبلی، برای پانامرای جدید هم نسخهٔ کشیده با فاصلهٔ محوری بیشتر، فضای پای بیشتر در عقب و صندلیهای جدید برای راحتی بیشتر در سفرهای طولانی ارائه خواهد شد. برای اولین بار در تاریخ پانامرا، تودوزی غیرچرمی هم ارائه میشود که ترکیبی از پارچههای Race-Tex و Pepita است. هرچند پانامرا یک سدان بزرگ و سنگین است که میتواند چهار یا پنج نفر را حمل کند اما طراحی داشبورد نسل جدید آن راننده محور خواهد بود و اکثر عملکردها بهراحتی قابلدسترس هستند.
بدین منظور، انتخابگر حالات رانندگی روی فرمان تعبیه شده و حتی امکان فعالسازی هدآپ دیسپلی هم از روی فرمان وجود دارد. انتخابگر دنده نیز حالا از روی کنسول مرکزی به سمت راست فرمان منتقل شده تا فضای بین صندلیهای جلو خلوتتر شود. نوار نوری پیوسته و فوم بهتر صندلیهای عقب هم از دیگر تغییرات داخلی این سدان لوکس آلمانی هستند. به نظر میرسد در نسل سوم پانامرا، نسخهٔ اسپرت توریسمو حذف شود زیرا به گفتهٔ یکی از مقامات پورشه، اکثر خریداران نسخهٔ سدان پانامرا را ترجیح میدهند. همچنین در رویدادی که پورشه چهار ماه پیش برای رانندگی رسانههای خودرویی با پروتوتایپ نسل جدید پانامرا ترتیب داده بود، هر چهار خودرو از نوع سدان بودند و تاکنون تصاویر جاسوسی هم از نسخهٔ اسپرت توریسمو ندیدهایم.