رولزرویس فانتوم هایپریون تک ساخت پینین‌فارینا، یک شکست 10 میلیون دلاری


رولزرویس فانتوم هایپریون تک ساخت پینین‌فارینا، یک شکست 10 میلیون دلاری

فانتوم هایپریون که به سفارش یک کلکسیونر خودرو در سال ۲۰۰۹ معرفی شد، مدت‌ها است که برای فروش گذاشته شده اما خریداری پیدا نمی‌کند. رولزرویس‌های تک ساخت معمولاً خودروهای بسیار باشکوهی هستند که خیلی‌ها برای داشتن آن‌ها سر و دست می‌شکنند اما...

فانتوم هایپریون که به سفارش یک کلکسیونر خودرو در سال ۲۰۰۹ معرفی شد، مدت‌ها است که برای فروش گذاشته شده اما خریداری پیدا نمی‌کند.

رولزرویس‌های تک ساخت معمولاً خودروهای بسیار باشکوهی هستند که خیلی‌ها برای داشتن آن‌ها سر و دست می‌شکنند اما دراین‌بین، مدلی وجود دارد که بسیار زشت بوده و خواهان ندارد. این خودرو رولزرویس فانتوم هایپریون ساخت پینین‌فارینا است. این خودرو چندین بار برای فروش گذاشته شده و خریداری پیدا نکرده است. این فانتوم تک ساخت آخرین بار در سال ۲۰۲۲ با قیمت ۴.۲ میلیون یورو برای فروش ارائه شد و با وجودی که کسی آن را نخرید، حالا دوباره با قیمت نزدیک به ۹.۳ میلیون دلار معادل حدود ۱۰ میلیون دلار، یعنی دو برابر قیمت قبلی برای فروش گذاشته شده است!

البته این شیوه‌ای است که برخی فروشندگان خودروهای خاص به کار می‌گیرند و وقتی چند سال موفق به فروش خودرویی نمی‌شوند، قیمت آن را دو برابر می‌کنند و امیدوارند کسی آن‌قدر دیوانه باشد که چنین رقمی را بپردازد. فروشندهٔ این رولزرویس یک مرکز فروش خودروهای گران‌قیمت در دبی است که فروش چندین خودروی سطح بالا را در کارنامهٔ خود دارد. در حال حاضر نیز این فروشنده خودروهایی مثل بوگاتی ویرون با تیونینگ منصوری، کونیگزگ رگرا، مک‌لارن P1 GTR، مرسدس SLR مک‌لارن، میباخ G650 لنداولت، مرسدس SLS AMG بلک سریز و پورشه ۹۱۸ اسپایدر را برای فروش دارد و فانتوم هایپریون از همهٔ آن‌ها گران‌تر است.

با قیمتی که فروشنده برای این رولزرویس تعیین کرده می‌توان سه دستگاه کونیگزگ رگرا یا ۱۳ دستگاه G650 لنداولت خرید. فانتوم هایپریون توسط یک کلکسیونر خودرو بنام «رولند هال» سفارش داده شد و در سال ۲۰۰۹ در پبل بیچ به نمایش درآمد. طراحی و ساخت بدنهٔ این خودرو توسط پینین‌فارینا بر اساس یک فانتوم دراپهد کوپه انجام گرفت. برای ساخت هایپریون، کابین به عقب کشیده شد، صندوق کوتاه شد و سقف کشیده‌تر شد. این ماشین در داخل هم کابینی دونفره دارد که با چرم شیری‌رنگ پوشیده شده است.

پیشرانه اما دست‌نخورده باقیمانده که شاید تنها ویژگی مثبت هایپریون باشد زیرا طراحی جدید پینین‌فارینا اصلاً زیبایی و شکوه فانتوم اصلی را ندارد؛ بنابراین، زیر کاپوت هنوز هم همان پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V12 قرار گرفته است که ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیرو، فانتوم هایپریون ظرف کمتر از شش ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو تنها ۱۷۷ کیلومتر کار کرده و بنابراین تقریباً نو است.

مالک اصلی فانتوم هایپریون خیلی زود متوجه شد که این خودروی رؤیاهایش نیست. به همین دلیل، او در سال ۲۰۰۹ خودرو را با قیمت ۴.۶ میلیون دلار فروخت. در طول سال‌ها، تصاویر این فانتوم تک ساخت چندین بار در وب‌سایت‌های فروش خودروهای کارکرده دیده شد و بنابراین نمی‌دانیم که چند بار دست‌به‌دست شده است. بااین‌حال، به نظر می‌رسد طی این سال‌ها هایپریون مالکین زیادی نداشته زیرا مدت زیادی است که منتظر خریدار مانده است. با توجه به قیمت جدید ۱۰ میلیون دلاری، به نظر می‌رسد فانتوم پینین‌فارینا بازهم باید چشم‌انتظار خریدار باشد زیرا هیچ‌کس آن‌قدر بی‌عقل نیست که چنین پولی را برای خرید یک رولزرویس زشت پرداخت کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اهمیت ایمنی و امدادرسانی در حمل و نقل جاده ای