لامبورگینی هوراکان STO تک ساخت با پوشش بدنه ویژه معرفی شد
لامبورگینی به منظور گرامی داشت دهسالگی بخش موتور اسپرت خود با نام اسکادرا کورسا اقدام به معرفی نسخه تک ساخت هوراکان STO کرده است. ایتالیاییها دیگر پیشفروش هوراکان را انجام نمیدهند زیرا تمامی نسخههای آن قبلاً به فروش رفتهاند. البته این امر...
لامبورگینی به منظور گرامی داشت دهسالگی بخش موتور اسپرت خود با نام اسکادرا کورسا اقدام به معرفی نسخه تک ساخت هوراکان STO کرده است.
ایتالیاییها دیگر پیشفروش هوراکان را انجام نمیدهند زیرا تمامی نسخههای آن قبلاً به فروش رفتهاند. البته این امر باعث نمیشود لامبورگینی نسخه تک ساخت و سفارشی هوراکان را معرفی نکند. خودرویی که مشاهده میکنید برای گرامی داشت ۱۰ سالگی بخش موتور اسپرت اسکادرا کورسا تولید شده و مسئول ارتقای آن نیز بخش سفارشی ساز شرکت یعنی اد پرسونام بوده است.
احتمالاً رنگ ورده مانتیس (سبز) و نرو ناکتیس (مشکی) بدنه هوراکان STO برای شما آشنا به نظر میرسد چراکه از خودروی مسابقهای استقامتی لامبورگینی یعنی SC63 الهام گرفته شده است. این طرح برجسته با لوگوهای سالگرد روی دربها و الگوی اسکادرا کورسا در تیغه عقب بالای پوشش پیشرانه تکمیل میشود. همین طرح مشکی و سبز در کابین نیز دیده میشود جایی که لامبورگینی از پوشش آلکانترا با دوختهای متضاد برای صندلیها سود میبرد. هوراکان STO تک ساخت همچنین از رول بار آلومینیومی، کفپوش فیبر کربنی و کمربندهای صندلی چهار نقطهای برخوردار است. تکمیل کننده تغییرات نیز پلاک فیبر کربنی روی فایروال عقب است تا خاص بودن این سوپر اسپرت جذاب را نشان دهد.
اگرچه تمامی تغییرات یاد شده فقط ظاهری هستند اما در بخش سختافزاری نیز بهبودهایی وجود دارد. لامبورگینی میگوید هوراکان STO تک ساخت اولین محصول جادهای است که تیم اسکادرا کورسا روی آن کار میکند. در بخش جلو از کاپوت فیبر کربنی برای داون فورس استفاده شده و در بخش عقب نیز یک بال بزرگ وجود دارد که زاویه آن سه درجه بیشتر است تا STO را به زمین بچسباند.
همچنین جذبکنندههای شوک موتور اسپرت، دامپرهای قابل تنظیم در چهار جهت و لاستیکهای سفارشی بریجستون در این خودرو وجود دارند. سیستم صوتی تیتانیومی آکراپوویچ که سال قبل معرفی شده بود بهصورت استاندارد روی لامبورگینی هوراکان STO موردبحث بکار رفته تا صدای جذابتری تولید کند. پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری لامبورگینی همچنان ۶۳۱ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. هوراکان STO قویترین نسخه این خودرو از نظر قدرت به شمار میرود و شانهبهشانه مدلهای تکنیکا و پرفورمنته میتازد. در خاتمه باید گفت پیشرانه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی لامبورگینی با پایان تولید هوراکان راهی موزه میشود زیرا جایگزین این خودرو از پیشرانهای کوچکتر یعنی احتمالاً ۸ سیلندر توئین توربو با حداقل یک پیشرانه برقی استفاده خواهد کرد.