خروج آخرین آئودی TT از خط تولید، خداحافظی با کوپه افسانهای آلمانی
آئودی با انتشار یک پست اینستاگرامی، خبر از ساخت آخرین نمونهٔ TT در کارخانهٔ مجارستان داده است تا پایان فصل مهمی در تاریخ این شرکت پس از سه نسل و ۲۵ سال رقم بخورد. آئودی با عرضهٔ نسخههای پایانی TT در بازارهای مختلف در سراسر جهان طی سال گذشته،...
آئودی با انتشار یک پست اینستاگرامی، خبر از ساخت آخرین نمونهٔ TT در کارخانهٔ مجارستان داده است تا پایان فصل مهمی در تاریخ این شرکت پس از سه نسل و ۲۵ سال رقم بخورد.
آئودی با عرضهٔ نسخههای پایانی TT در بازارهای مختلف در سراسر جهان طی سال گذشته، خبر از خداحافظی با این کوپهٔ دوستداشتنی داده بود و حالا سرانجام آخرین نمونهٔ TT از خط تولید کارخانهٔ مجارستان خارج شده و داستان این ماشین پس از سه نسل و ۲۵ سال پایان یابد. آخرین نمونهٔ این اسپرت آلمانی یک TTS کوپه است که در مراسم خداحافظی، کانسپتهای کوپه و رودستر TT از سال ۱۹۹۵ و همینطور دو نمونه از نسل دوم آن را همراهی میکنند. روی شیشهٔ جلوی این خودرو میتوان دید که از ۱۸ فوریهٔ ۱۹۹۸ تا ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ در کارخانهٔ مجارستان مجموعاً ۶۶۲,۷۶۲ دستگاه TT ساخته شده است.
آخرین TT به رنگ خاکستری متالیک بوده و از تریم کرومی تیرهٔ مات بهره میبرد. در تصاویر قسمت جانبی این خودرو دیده نمیشود اما باید روی رینگهای ۲۰ اینچی ویژهٔ برنزی قرار گرفته باشد. TTS از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکند که ۳۲۰ اسب بخار قدرت دارد. آئودی اما برای کسانی که خواهان قدرت بیشتری بودند نسخهٔ TT RS را هم با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو و ۴۰۰ اسب بخار قدرت ارائه میکرد. البته هرچند تولید TT به پایان رسیده است اما تا زمان اتمام موجودی آئودی همچنان امکان خرید آن وجود خواهد داشت. وبسایت آئودی در آلمان نشان میدهد که هماکنون ۵۴۰ دستگاه نمونهٔ صفرکیلومتر در این کشور موجود است که بسته به نسخه و تجهیزات، بین ۴۵ تا ۱۰۵ هزار یورو قیمت دارند.
آئودی اخیراً نسخهٔ پایانی TT رودستر را در آمریکای شمالی عرضه کرد که فقط در ۵۰ دستگاه ساخته میشود. نسخههای ویژهٔ خداحافظی از اوایل سال جاری در بازارهای دیگری مثل بریتانیا، ژاپن و اسپانیا هم عرضه شدهاند. آئودی با انتشار پستی اینستاگرامی خاتمهٔ تولید TT را اعلام کرده است. این پست نظر بسیاری از مالکان و طرفداران TT را جلب کرده و اکثر آنها از کنار رفتن ارزانترین کوپهٔ اسپرت آئودی به خاطر تولید شاسیبلندهای الکتریکی ابراز ناامیدی کردهاند. در طول سالها نیز هرچند گمانهزنیهای زیادی در مورد جانشینهای احتمالی TT در قالب مدلی تمام الکتریکی یا حتی کراساوور مطرح شد اما آئودی هیچ حرفی در مورد احتمال بازگشت این نام نزده است.