3 ویژگی مهم کارآفرینان که برای موفقیت لازم است


3 ویژگی مهم کارآفرینان که برای موفقیت لازم است

هنگامی که برای مدتی در بازی کارآفرینی شرکت کردید، توانایی‌تان در تشخیص چیزهایی که جواب می‌دهد و چیزهایی که جواب نمی‌دهد بالا می‌رود. ما به عنوان کارآفرین عموما آدم‌هایی با فکر باز، خلاق و الهام‌گرفته هستیم—اما دانستن این‌که چه وقت ریسک کنید...

هنگامی که برای مدتی در بازی کارآفرینی شرکت کردید، توانایی‌تان در تشخیص چیزهایی که جواب می‌دهد و چیزهایی که جواب نمی‌دهد بالا می‌رود. ما به عنوان کارآفرین عموما آدم‌هایی با فکر باز، خلاق و الهام‌گرفته هستیم—اما دانستن این‌که چه وقت ریسک کنید و چه وقت پا پس بکشید، کلید دست یافتن به موفقیت است. یک کسب و کار خوب فقط به اندازه‌ی آدم‌هایی که آن را ساخته‌اند، خوب است، و این با آگاهی هوشیارانه‌ای آغاز می‌شود که بدانید چه وقت جهش کنید و چه وقت پایین بمانید و دانستن این موارد جزو ویژگی مهم کارآفرینان برای موفقیت است.

کارآفرینان اگر برای یاد گرفتن درس‌های ارزشمند زندگی درباره‌ی شکست، اشتباه و رشد وقت نگذاشته باشند، نباید انتظار یک کسب و کار موفق را داشته‌باشند. هیچ‌کس از بدو تولد کاملا برای کارآفرینی آماده نیست- بسیاری از موفق‌ترین آدم‌های کسب‌وکار درس‌های سختی را آموخته‌اند که کمک‌شان کرده‌است به اهداف‌شان دست بیابند. در کنار تجربیات زندگی، بعضی هیجان‌ها و مهارت‌های ذهنیت می‌تواند به کارآفرینان در هر گامی که برمی‌دارند، کمک کند. با پرورش بعضی مهارت‌های کارآفرینی، می‌توانید اطمینان پیدا کنید تلاش‌های آینده‌تان برای کسب و کار به موفقیت می‌انجامد. در ادامه با ما همراه باشید تا۳ ویژگی مهم کارآفرینان که برای موفقیت لازم دارند را بدانید.

ویژگی مهم کارآفرینان

۱. صبر

وقتی روحیه‌ی کارآفرینی دارید، یکی از چالش برانگیزترین مهارت‌هایی باید در خودتان بسازید، صبر است. اول از همه، وقتی درباره‌ی چیزی هیجان‌زده هستید، صبر کردن برای شکوفایی آن می‌تواند دشوار باشد. کسی که رویکرد آهسته و پیوسته دارد واقعا در مسابقه برنده می‌شود، عموما به این دلیل که اگر سعی کنید کاری کنید که فرآیندها به سرعت کامل شوند، این می‌تواند به معنی تصمیمات شتاب‌زده، توجه نکردن به تصویر بزرگ‌تر، و به خطر انداختن سلامت خودتان باشد. اگر به بالاترین نقطه برسید و نتوانید از آن لذت ببرید، هیچ فایده‌ای ندارد. دلایل ارزشمند بسیار زیادی وجود دارد که مراقب رشد کسب و کارتان و تاکتیک‌هایی باشید که برای کمک به تکامل آن استفاده می‌کنید. عاقلانه فکر و عمل کنید، صبور بمانید، متمرکز بمانید، و تصمیم‌های آگاهانه بگیرید.

در عین حال، بیش از حد صبور بودن می‌تواند زیان‌آور باشد. مطمئن شوید صبوری را با منفعل بودن اشتباه نگرفته‌اید. همیشه کارهای زیادی وجود خواهدداشت که انجام دهید، پس فعالانه به گام‌های بعدی مشغول شوید.

واژه نامه جامع کسب و کار: ۱۰۰ اصطلاح رایج کسب و کار، سرمایه گذاری و کارآفرینی

۲. انگیزه

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که هر کارآفرین برای ساختن کسب و کار نیاز دارد انگیزه است. موفقیت هرگز در هیچ حرفه‌ای تضمین‌شده نیست. حتی کسب و کارهایی که ظاهرا از ابتدا خیلی خوب ساخته شده‌اند می‌توانند شکست بخورند. این نوع تجربه می‌تواند دلسرد‌کننده باشد، و ممکن است بسیاری از آدم‌ها در مواجهه با شکست، تمایل داشته‌باشند از اهداف‌شان دست بکشند. با این حال، شکست می‌تواند بخش مهمی از مسیر کارآفرینی باشد. انگیزه پیدا کردن برای ادامه‌ی راه ، و شوقی سرکش ضروری است.

انگیزه تنها چیزی است که باعث می‌شود یک کارآفرین بعد از چنین تجربه‌ای ادامه بدهد. یک کارآفرین باید به روش‌های گوناگون ولع داشته‌باشد- این یعنی او هرگز راضی نمی‌شود فقط همان جایی که هست بماند بدون این‌که به رویای راه‌های پیشرفت ادامه دهد. شما باید دقیقا بدانید چه قابلیت‌هایی دارید و حتی شکست نباید شما را به عنوان یک کارآفرین یا یک انسان، از دست یافتن به حداکثر ظرفیت‌تان بازدارد.

۷ توصیه مهم برای سال اول کارآفرینی که کسب و کارتان رشد کند

۳. آگاهی

آسان است که اسیر کسب و کارتان شوید. به هر نحو، ممکن است خودتان را در حالی بیابید که بیش از حد روی بخش خاصی از کسب و کارتان تمرکز کرده‌اید، یا شاید بیش از حد وقت‌تان را صرف کل کسب و کارتان می‌کنید. توازن کار- زندگی برای یک کارآفرین نیز صدق می‌کند، و وقتی به سختی و بدون خستگی کار کرده‌اید، بدون این‌که به خودتان استراحت بدهید یا کاری کنید که تغییرات خوبی در اوضاع ایجاد شود، تفکر بدیع در شما اتفاق نمی‌افتد.

یک کارآفرین خوب باید یاد بگیرد از تمام چیزهای اطراف‌اش آگاه باشد. مطمئن شوید کسب و کارتان همیشه در حال پیشرفت است. این یعنی به تامین مالی، کارمندان، و مشتریان‌تان توجه کنید.

هم‌چنین یک کارآفرین خوب باید بداند دنیایی خارج از کسب و کارش نیز وجود دارد. وقتی را اختصاص دهید تا به عنوان یک فرد، خارج از حرفه‌تان به خودسازی ادامه دهید. درست مانند هر کسب و کاری، در زندگی شخصی نیز فضای بهبود و پیشرفت وجود دارد. معنی‌اش این نیست که به زندگی‌تان مانند یک کسب و کار نگاه کنید که نیاز به رسیدگی دارد، بلکه زندگی شخصی به عنوان یک افزونه برای انرژی‌تان است. بنابراین وقتی زندگی‌تان خیلی خوب به نظر نمی‌رسد، وقت آن است که به خودتان و آن‌چه نیاز دارید نگاه کنید.

۵ درس کارآفرینی که با غلبه بر فقر می توان آموخت



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دیدن پورن توسط بچه ها، چگونه برخورد کنیم؟