علیرضابیگی، نماینده مجلس: منشاء آلودگی هوا ناترازی در حوزه انرژی است
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، گفت: منشاء آلودگی هوا ناترازی در حوزه انرژی است؛ امروز نیز افتخار میکنیم که بنزین ۳ هزار تومانی به مردم میدهیم در حالی که اگر قیمت آن را با دلار مقایسه کنیم، نرخ آن از ۱۰ سِنت هم کمتر است.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به وضعیت آلودگی هوای کلانشهرها درباره منشاء این آلودگی و علل عدم موفقیت در کنترل این معضل، بیان کرد: منشاء آلودگی هوا ناترازی در حوزه انرژی است. امروز نیز افتخار میکنیم که بنزین ۳ هزار تومانی به مردم میدهیم در حالی که اگر قیمت آن را با دلار مقایسه کنیم، نرخ آن از ۱۰ سِنت هم کمتر است. این ثروت کشور را به نحوی هزینه میکنیم که نتیجه آن آسیب به روال زندگی مردم شده است.
به گزارش ایسنا، یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست از اعمال قانون هوای پاک عاجز است چراکه بستر لازم برای اجرای این قانون فراهم نشده است و در هر جایی دست بگذارد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار میدهد.
احمد علیرضابیگی با اشاره به وضعیت آلودگی هوای کلانشهرها درباره منشاء این آلودگی و علل عدم موفقیت در کنترل این معضل، بیان کرد: منشاء آلودگی هوا ناترازی در حوزه انرژی است. امروز نیز افتخار میکنیم که بنزین ۳ هزار تومانی به مردم میدهیم در حالی که اگر قیمت آن را با دلار مقایسه کنیم، نرخ آن از ۱۰ سِنت هم کمتر است. این ثروت کشور را به نحوی هزینه میکنیم که نتیجه آن آسیب به روال زندگی مردم شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه برنامه ریزی لازم را برای مدیریت حمل و نقل کشور نداشته ایم، اظهار کرد: قانون هوای پاک، بسیار قانون درست و خوبی است و ضمانتهای لازم را نیز برای مقابله با پدیده آلودگی هوا در اختیار سازمان محیط زیست قرار داده است، اما سازمان محیط زیست از اعمال قانون هوای پاک عاجز است چراکه در هر جایی دست بگذارد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار میدهد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر سازمان حفاظت از محیط زیست هر کارخانهای را تعطیل کند، تامین بخشی از نیازمندیهای مردم بر روی زمین خواهد ماند. اگر هر ماشین فرسودهای توقیف شود، آن هم پیامدهایی دارد. همین الان اتوبوسهای بین شهری و درون شهری ما برای چه سالهایی هستند؟ اگر سازمان محیط زیست بر مبنای قانون هوای پاک این اتوبوسها را از گردونه حمل و نقل خارج کند، چه اتفاقی میافتد. مردم با چه وسیلهای جابه جا شوند؟
این عضو کمیسیون امور داخلی تاکید کرد: اکنون ما کارخانههای خودروسازی را ملزم میکنیم که استانداردهای یورو ۴ و یورو ۵ را رعایت کنند، لکن سوختی که در پمپ بنزینها تحویل این خودروها میدهیم تطابقی با این سیستم ندارد و رفع این تناقضها نیازمند یک برنامه جامع است.
علیرضابیگی در پایان با تاکید بر اینکه باید بستر اجرای قانون هوای پاک را فراهم کنیم، گفت: انتظار میرود دولت یک حرکت اساسی انجام دهد که قطعا مستلزم یکسری محدودیتها خواهد بود. اکنون نیازمند عمل جراحی هستیم. عمل جراحی نیز خونریزی، درد و واکنش دارد. اگر جراح مهارت داشته باشد نزد مردم دارای اعتبار است و مردم نیز برای رسیدن به عافیت و بهبودی درد را تحمل میکنند.