اولین کارواش فورد موستانگ 1966 بعد از 44 سال!
در این مطالب فرایند جذاب شستوشو و احیای یک دستگاه فورد موستانگ ۱۹۶۶ را مشاهده خواهید کرد. یافتن یک خودرو در انباری متروک و بازسازی و ارتقای آن جذابیتهای زیادی دارد. البته شرایط نگهداری خودروها در چنین انبارهایی ایده آل نیست چراکه ساختمانهای...
در این مطالب فرایند جذاب شستوشو و احیای یک دستگاه فورد موستانگ ۱۹۶۶ را مشاهده خواهید کرد.
یافتن یک خودرو در انباری متروک و بازسازی و ارتقای آن جذابیتهای زیادی دارد. البته شرایط نگهداری خودروها در چنین انبارهایی ایده آل نیست چراکه ساختمانهای چوبی کاملاً ایزوله نیستند و به ندرت شاهد کفپوش مناسبی در آنها هستیم بنابراین خودروهای انبار شده در عرض ۱۰ تا ۲۰ سال بسیار فرسوده و قدیمی میشوند. همچنین حشرات و جوندگان زیادی در چنین خودروهایی لانه گزینی میکنند و این موضوع روی کیفیت کابین و زیر کاپوت تأثیر منفی میگذارد.
البته برخلاف برخی خودروها که فرایند احیا و بازتولید هزینهبری دارند، برخی خودروها با کمترین آسیب در طول این سالها انبار شدهاند و یکی از آنها همین فورد موستانگ ۱۹۶۶ است که به مدت بیش از ۴ دهه در یک انبار پارک شده و حالا آماده شستوشو و احیا میشود. این موستانگ نسل اول در سال ۱۹۷۹ راهی انبار شده و البته اطلاعات زیادی درباره علت عدم استفاده از آن وجود ندارد. باید دانست این خودروی جذاب در طول ۴۴ سال گذشته رنگ آفتاب را به خود ندیده است.
چنین دورهای برای تبدیل یک خودرو به آهنقراضه کافی خواهد بود اما این موستانگ بدون زنگزدگی و خوردگی چندانی در بدنه حفظ شده است. بدنه خودرو در نگاه اول کاملاً خوب و سرحال به نظر میرسد و سقف نرم نیز اثری از خرابی ندارد. شروع فرایند کارواش و تمیزکاری این موستانگ رنگ زیبای برنزی را به نمایش میگذارد. این رنگ همان رنگ فابریک خودروست که ۵۷ سال پیش روی خودرو بکار رفته است. کابین اما پر از فضلههای موش و حشرات است و رطوبت نفوذ کرده به بخش داخلی باعث ایجاد حفرههایی روی کف خودرو شده است.
خوشبختانه تعمیر پانلهای کف خودرو نسبتاً راحت است و با توجه به وضعیت خوب بدنه میتوان گفت موستانگ ۱۹۶۶ نیازمند سرمایه زیادی برای احیا نخواهد بود. البته پیشرانه ۶ سیلندر موستانگ نیازمند تعمیر و تعویض برخی قطعات است. موستانگ نسل اول در سال ۱۹۶۶ به تعداد حدود ۶۰۷ هزار دستگاه فروخته شد اما مدل سقف نرم موردبحث کمیابتر است چراکه تنها حدود ۷۲ هزار دستگاه از آن خط تولید را ترک کردهاند. حدس میزنیم رنگ بکار رفته در بدنه و نوع پیشرانه باعث شوند این موستانگ کمیابتر نیز باشد اما با این وجود نیز نباید انتظار وضعیت کلاسیک را داشته باشیم. تنها نقطه ناامید کننده درباره خودروی موردبحث پیشرانه ۳.۳ لیتری آن است که در نسخههای پایه بکار رفته و ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ نیوتون متر گشتاور تولید میکند.