درگ رفت و برگشتی جذاب بین کاوازاکی نینجا H2R و پورشه 911 توربو S
پورشه ۹۱۱ توربو S یکی از سریعترین خودروها و کاوازاکی نینجا H2R یکی از سریعترین موتورسیکلتهای جهان است اما تقابل این دو در U-Drag چه نتیجهای خواهد داشت؟ احتمالاً با درگ رفت و برگشتی ادموندز که با نام U-Drag شناخته میشود آشنایی دارید. در این...
پورشه ۹۱۱ توربو S یکی از سریعترین خودروها و کاوازاکی نینجا H2R یکی از سریعترین موتورسیکلتهای جهان است اما تقابل این دو در U-Drag چه نتیجهای خواهد داشت؟
احتمالاً با درگ رفت و برگشتی ادموندز که با نام U-Drag شناخته میشود آشنایی دارید. در این رقابت بعدازاینکه خودروها (یا موتورسیکلتها!) ۴۰۰ متر را مثل درگ معمولی طی میکنند، ترمز کرده، دور میزنند و به خط شروع بازمیگردند. حال در جدیدترین U-Drag ادموندز، یکی از سریعترین موتورسیکلتهای جهان به مصاف یکی از سریعترین خودروهای جهان رفته است.
در یک سمت میدان، پورشه ۹۱۱ توربو S ایستاده که به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود و باید وزن ۱۶۷۵ کیلوگرمی را حرکت دهد. در مقابل این پورشهٔ سریع، کاوازاکی نینجا H2R قرار دارد یعنی موشک دوچرخی که از نیروگاه ۱ لیتری چهار سیلندر سوپرشارژ استفاده میکند. این پیشرانه، ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ عقب تحویل میدهد. نینجا با وزن ۲۱۵ کیلوگرم، بسیار از رقیب چهارچرخ خود سبکتر است.
این اولین باری نیست که نینجا در U-Drag به مصاف یک رقیب چهارچرخ میرود زیرا بهتازگی آکورا NSX تایپ S را در همین رقابت مغلوب کرد اما این بار رقیبی بهمراتب سریعتر را مقابل خود میبینید. با شروع مسابقه، درحالیکه پورشه به جلو شلیک شد، نینجا در تلاش بود تا چرخ جلوی خود را دوباره روی زمین بازگرداند اما بهمحض اینکه هر دوچرخ موتورسیکلت به آسفالت رسیدند، پورشه عقب افتاد ولی این پایان ماجرا نبود زیرا توربو S خلی سریعتر دور زد و در مسیر برگشت قرار گرفت و کاوازاکی را تحقیر کرد. در مسابقهٔ دوم شرایط بدتر شد زیرا نینجا شروع خوبی نداشت و ۹۱۱ از همان ابتدا جلو افتاد.
در پایان هم بد نیست مروری بر بهترین زمانهایی داشته باشیم که دو وسیلهٔ نقلیه در این مسابقهها ثبت کردند. پورشه ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید درحالیکه کاوازاکی این کار را در ۳ ثانیه انجام داد. ۹۱۱ پس از ۱۰.۲ ثانیه به پایان ۴۰۰ متر رسید اما این بار نینجا سریعتر بود و زمان ۹.۸ ثانیه را ثبت کرد. بااینحال، توربو S کل مسیر U-Drag را در ۳۰.۸ ثانیه پیمود اما H2R برای انجام این کار به ۳۲.۵ ثانیه زمان نیاز داشت.
مشخصات فنی
کاوازاکی نینجا H2R | پورشه ۹۱۱ توربو S | |
پیشرانه | ۱.۰ لیتری I4 سوپرشارژ | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۳۰۵ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۵ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۲۱۵ کیلوگرم | ۱۶۷۵ کیلوگرم |