نسخه جدید پورشه تایکان رکورد تسلا پلد در نوربرگ‌رینگ را نابود کرد!


نسخه جدید پورشه تایکان رکورد تسلا پلد در نوربرگ‌رینگ را نابود کرد!

نسخه جدید پورشه تایکان که فعلاً با نام پیش‌سری شناخته می‌شود، رکورد تسلا مدل S پلد در نوربرگ‌رینگ را با اختلاف ۱۷ ثانیه شکسته است. نسخهٔ بسیار سریع‌تر و قوی‌تری از پورشه تایکان در راه است و حالا رکورد جدیدی را در پیست نوربرگ‌رینگ به ثبت رسانده...

نسخه جدید پورشه تایکان که فعلاً با نام پیش‌سری شناخته می‌شود، رکورد تسلا مدل S پلد در نوربرگ‌رینگ را با اختلاف ۱۷ ثانیه شکسته است.

نسخهٔ بسیار سریع‌تر و قوی‌تری از پورشه تایکان در راه است و حالا رکورد جدیدی را در پیست نوربرگ‌رینگ به ثبت رسانده است. پورشه فعلاً نه نام این نسخه را اعلام کرده و نه حرفی در مورد مشخصات آن زده است. به گفتهٔ این شرکت، یک تایکان پیش‌سری است یک دور نوربرگ‌رینگ را ظرف تنها ۷ دقیقه و ۷.۵۵ ثانیه طی کرده است. این رکورد ۱۷.۶۸ ثانیه از رکورد ۷ دقیقه و ۲۵.۲۳ ثانیه‌ای که تسلا مدل S پلد در خرداد امسال به ثبت رساند سریع‌تر است. تایکان جدید همچنین ۲۶ ثانیه از رکورد تایکان توربو S قبلی سریع‌تر بوده و تنها ۲.۲ ثانیه با رکورد ۷ دقیقه و ۵.۲۹ ثانیهٔ ریمک نورا فاصله دارد که سریع‌ترین خودروی الکتریکی تولیدی نوربرگ‌رینگ محسوب می‌شود.

به گفتهٔ پورشه، ویدئوی این رکورد زنی اواسط ماه مارس منتشر خواهد شد. این کار احتمالاً با انتشار اطلاعات بیشتری در مورد خود خودرو و همین‌طور به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای کل خانوادهٔ تایکان همراه خواهد بود. در حال حاضر اما باید به گزارشات غیررسمی و گمانه‌زنی‌ها اکتفا کنیم. این نسخهٔ پرچم‌دار جدید که احتمالاً تایکان توربو GT نام خواهد داشت، طبق شایعات به قوای محرکهٔ سه موتوره با قدرتی در حدود ۱۰۰۰ اسب بخار مجهز خواهد بود. اضافه شدن یک موتور به محور عقب نه‌تنها امکان مدیریت حرارتی بهتر را فراهم می‌کند بلکه اعمال تکنیک‌های پیشرفته‌تر کنترل کشش را هم ممکن خواهد کرد.

فعلاً مشخص نیست که تایکان توربو GT به باطری‌های جدیدی مجهز می‌شود یا نه اما اگر از همان باطری‌های توربو S استفاده شود، تغییر در سلول‌ها و طراحی کلی برای پشتیبانی بهتر از تأمین برق جریان بالا ضروری خواهد بود. استفاده از اینورترهای کاربید سیلیکونی هم یکی دیگر از تغییرات احتمالی خواهد بود زیرا پورشه قبلاً گفته است که از این تکنولوژی در محور عقب ماکان الکتریکی استفاده خواهد کرد. این تغییر به عملکرد کارآمدتر در جریان‌های بالاتر پایدار مثل نیازهای پیست نوربرگ‌رینگ کمک خواهد کرد.

نکتهٔ مهم در این رکوردشکنی، قابلیت تکرار آن است. به گفتهٔ پورشه، رانندهٔ توسعهٔ شرکت «لارس کرن» چندین دور با خودرو در نوربرگ‌رینگ زده که زمان همهٔ آن‌ها تقریباً یکسان بوده است. لازم به یادآوری است که مسیرهای مستقیمی نوربرگ‌رینگ و طول کلی ۲۰.۷ کیلومتری آن یک آزمایش شکنجه‌ای خصوصاً برای موتورهای الکتریکی محسوب می‌شود. در این پیست سلول‌های باطری تا حد نهایی تحت‌فشار قرار می‌گیرند؛ بنابراین، این رکورد نشان از مهندسی پیشرفتهٔ پورشه دارد و بی‌صبرانه منتظر انتشار اطلاعات بیشتر در مورد این نسخهٔ جدید هستیم.



زیباترین سفره های شب یلدا را ببینید + عکس