جانشین لامبورگینی هوراکان به پیشرانه V8 هیبرید اختصاصی مجهز می‌شود


جانشین لامبورگینی هوراکان به پیشرانه V8 هیبرید اختصاصی مجهز می‌شود

طبق جدیدترین گزارش‌ها، جانشین هوراکان به پیشرانهٔ V8 اختصاصی لامبورگینی مجهز می‌شود و برخلاف اوروس، از موتور آئودی استفاده نخواهد کرد. جانشین لامبورگینی هوراکان در ماه‌های آینده معرفی خواهد شد اما حالا اطلاعات بیشتری در مورد این سوپراسپرت...

طبق جدیدترین گزارش‌ها، جانشین هوراکان به پیشرانهٔ V8 اختصاصی لامبورگینی مجهز می‌شود و برخلاف اوروس، از موتور آئودی استفاده نخواهد کرد.

جانشین لامبورگینی هوراکان در ماه‌های آینده معرفی خواهد شد اما حالا اطلاعات بیشتری در مورد این سوپراسپرت ایتالیایی منتشر شده است. قبلاً می‌دانستیم این مدل که هنوز نامش مشخص نیست، پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی کنونی را کنار خواهد گذاشت و سراغ موتور V8 پلاگین‌هیبریدی خواهد رفت اما طبق گزارش جدید اتوکار، جانشین هوراکان به پیشرانهٔ V8 کاملاً اختصاصی خود مجهز خواهد شد. این یعنی برخلاف اوروس که از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آئودی استفاده می‌کند، سوپراسپرت جدید سنت آگاتا موتوری اختصاصی خواهد داشت.

البته به‌احتمال‌زیاد، این پیشرانه بر پایهٔ همان ساختار موتور توئین توربوی اوروس شکل می‌گیرد اما لامبورگینی می‌تواند این موتور را اصلاح کند تا دور آن را بالاتر ببرد. همچنین قبلاً گفته‌شده بود توربوشارژرهای این پیشرانه تا دور ۷ هزار rpm فعال نمی‌شوند و تا این دور، موتور مثل تنفس طبیعی عمل می‌کند اما وقتی از مرز ۷ هزار rpm عبور کند، توربوشارژرها تا ردلاین ۱۰ هزار rpm وارد عمل می‌شوند. به گزارش اتوکار، جانشین هوراکان برخی قطعات اصلی خود را از روئلتو قرض خواهد کرد و هردو مدل در یک خط تولید در سنت آگاتا تولید می‌شوند.

بنابراین، سوپرکار پایهٔ جدید لامبورگینی به‌احتمال زیاد از همان موتورهای الکتریکی شار محوری روئلتو استفاده می‌کند که ساخت شرکت بریتانیایی یاسا هستند. جانشین اونتادور به سه عدد از این موتورها مجهز است اما جانشین هوراکان ممکن است دو موتور الکتریکی داشته باشد زیرا مثل روئلتو به قدرت چهاررقمی نیاز ندارد. علاوه بر این، جانشین هوراکان پکیج باطری ۳.۸ کیلووات ساعتی را هم از روئلتو قرض خواهد گرفت. این باطری‌ها در سوپراسپرت پرچم‌دار لامبورگینی امکان پیمودن تا ۱۵ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کنند.

جانشین هوراکان در طراحی بیرونی در قسمت عقب با سر اگزوزی که از بالا بیرون آمده و دیفیوزری که بخشی از لاستیک‌های عقب را نمایان می‌کند، از روئلتو الهام می‌گیرد درحالی‌که فرم کاور پیشرانه هم برادر بزرگ‌تر را یادآوری می‌کند اما در جلو بجای دی‌لایت‌های Y شکل سوپرکار V12 لامبورگینی شاهد نمونه‌های شش‌ضلعی خواهیم بود. در ساختار جانشین هوراکان هم بجای کامپوزیت‌هایی که در روئلتو استفاده شده، احتمالاً ایتالیایی‌ها سراغ آلومینیوم خواهند رفت تا قیمت را پایین نگه دارند. این خودرو قرار است در سه‌ماههٔ اول سال جاری رونمایی شده و اواخر سال ۲۰۲۴ راهی بازار شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

قتل خونین همسر با دستور زن خیانتکار+گفتگو با متهم