درگ هیولاهای 1000 اسب بخار هنسی، رم TRX و دوج چارجر هلکت
دو خودرویی که توسط هنسی تیونینگ شده و هردو ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند به مصاف هم رفتهاند اما یکی از مزیت سامانهٔ چهارچرخ محرک و دیگری از وزن سبکتر بهره میبرد. هرچند تولید دوج چارجر خاتمه پیدا کرده و رم TRX هم روزهای پایانی عمر خود را سپری...
دو خودرویی که توسط هنسی تیونینگ شده و هردو ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند به مصاف هم رفتهاند اما یکی از مزیت سامانهٔ چهارچرخ محرک و دیگری از وزن سبکتر بهره میبرد.
هرچند تولید دوج چارجر خاتمه پیدا کرده و رم TRX هم روزهای پایانی عمر خود را سپری میکند اما هنوز هم میتوانیم از دیدن مسابقات درگ این ماشینهای جذاب لذت ببریم خصوصاً اگر با تیونینگ هنسی همراه باشد. جدیدترین نمونهٔ این رقابت را میتوانیم در ویدئوی کارواو ببینیم جایی که مت واتسون راهی پیست هنسی شده و یک رم TRX را در برابر چارجر هلکت قرار داده است. اینها اما خودروهای معمولی نیستند و هردو توسط تیونر دیوانهٔ تگزاسی موردعنایت قرار گرفتهاند. هنسی برای TRX تیون خود نام ماموت را انتخاب کرده درحالیکه چارجر هلکت جیلبریک را به هیولایی بنام H1000 تبدیل کرده است.
هردو ماشین به نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت مجهز هستند که خروجی این موتور توسط هنسی در ماموت به ۱۰۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۱۴ نیوتن متر گشتاور و در چارجر به ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۵ نیوتن متر گشتاور رسیده است. ماموت اما با وزن ۲۹۲۱ کیلوگرم، بسیار از چارجر ۲۰۸۶ کیلوگرمی سنگینتر است اما در عوض این پیکاپ غولپیکر از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد که برای انتقال چنین نیروی عظیمی به مسیر بسیار مفید خواهد بود درحالیکه در چارجر تمام ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت فقط به چرخهای عقب منتقل میشود.
این تفاوت در مسابقهٔ درگ کاملاً خود را نشان میدهد زیرا درحالیکه ماموت با وجود وزن سه تنی مثل موشک شلیک میشود، چارجر کاملاً در آغاز حرکت و کشش چرخهای عقب مشکل دارد. به همین دلیل، در هر پنج درگی که برگزار شد، تنها چیزی که نصیب چارجر شد فاصلهای در حدود دو طول خودرو با ماموت بود. بااینحال، در مسابقهٔ رولینگ که برتری چهارچرخ محرک از بین میرود، چارجر نهایتاً توانست قدرت عظیم خود را به آسفالت منتقل کند و برادر سنگینوزن خود را شکست دهد.
پسازاین، مسابقهٔ متفاوتی برگزار شد. این بار ماموت حرکت را از سکون آغاز کرد درحالیکه چارجر مسابقه را در حالت رولینگ شروع کرد. البته برای اینکه شرایط کمی عادلانهتر شود، دوج باید در حال دریفت کشیدن به رقابت میپیوست! به همین دلیل، این بار هم چارجر نتوانست به پیروزی برسد. در آخر هم نوبت به آزمایش ترمز از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت رسید که سدان دوج به دلیل وزن سبکتر توانست زودتر متوقف شود.