مدیریت استرس مقدم بر کار است


مدیریت استرس مقدم بر کار است

به گزارش میگنا رسانه سلامت روان و تاب آوری اگر می خواهید سلامت خود را بهبود ببخشید، اولین توقف احتمالا مطب پزشک خواهد بود. اما طبق تحقیقات فزاینده ای که نشان می دهد شغل شما می تواند بر همه چیز از سلامت...

مدیریت استرس مقدم بر کار است
به گزارش میگنا رسانه سلامت روان و تاب آوری اگر می خواهید سلامت خود را بهبود ببخشید، اولین توقف احتمالا مطب پزشک خواهد بود. اما طبق تحقیقات فزاینده ای که نشان می دهد شغل شما می تواند بر همه چیز از سلامت روان گرفته تا خطر بیماری قلبی عروقی و طول عمرتان تاثیر بگذارد، دفتر کار شما ممکن است تقریبا به همان اندازه بر رفاه و سلامتتان موثر باشد. دکتر ادواردو سانچز از انجمن قلب آمریکا می گوید: موضوع سلامت در همه جا باید مورد توجه قرار گیرد. او می گوید، با توجه به اینکه متوسط شاغلان بزرگسال آمریکایی بیشتر ساعات بیداری خود را صرف کار می کنند، اهمیت محل کار بیش از پیش برجسته می شود.
استرس ناشی از کار یکی از مقصران مشکلات سلامتی افراد است، زیرا استرس مدیریت نشده می تواند به بیماری قلبی، بی خوابی، مشکلات گوارشی و سایر شرایط مزمن منتج شود. ساعات طولانی کار همچنین می تواند زمان اختصاص داده شده به خواب، ورزش، آشپزی، دیدن عزیزان یا انجام سایر فعالیت هایی که می تواند سلامتی را افزایش دهد کاهش دهد. لورا لینان، از دانشگاه کارولینای شمالی و محقق در خصوص کار و سلامت می گوید: ما می توانیم تمام راهکارهای مقابله و برنامه های مدیریت استرس ممکن را ارائه دهیم.

اما اگر کارمندان را به محیطی برگردانیم که سرعت کار خارج از کنترل آنها باشد، اگر جذب کارمندان اشتباه باشد، اگر یک سرپرست سمی در محل کار وجود داشته باشد، اجرای هر سطحی از مدیریت استرس سلامت شما را بهبود بخشد. در ادامه به چگونگی تاثیر شرایط کاری بر سلامتی افراد می پردازیم و راهکارهایی را ارائه می دهیم که به واسطه آنها مدیران و کارمندان می توانند محیط کار را برای همه بهتر کنند.
برکار خود کنترل پیدا کنید
لینان می گوید خودمختاری در محل کار ابزار قدرتمندی است. مطالعات نشان می دهد که سطح کنترلی که یک فرد بر کار خود دارد، مشخص می کند که شغل او چه تاثیری بر سلامت جسمی و روانی اش خواهد داشت. گاهی اوقات حجم بیش از حد کار انفرادی و نداشتن خودمختاری یک عامل خطر شناخته شده برای فرسودگی شغلی است، وضعیتی که با احساس خستگی، جدا شدن از کار، و بدبین بودن در مورد کار مشخص می شود.

لینان می گوید حتی در یک محیط بسیار منظم، مدیران می توانند به دنبال این باشند که چه راهکارهایی این شغل را برای کارمندان بهتر می کند و از این بازخوردها برای تعیین نحوه برنامه ریزی شیفت ها و استراحت ها استفاده کنند. مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که کارشان را با آگاهی و اشتیاق انجام می دهند، تا زمانی که زیاد کار نکنند، ممکن است رفاه و سلامتی بهتری را تجربه کنند. بنابراین، اگر فرهنگ محل کار اجازه دهد، کارمندان می توانند به طور فعال ایده هایی را به مدیران خود پیشنهاد دهند و وظایفشان با کاری که می خواهند انجام دهند، هماهنگ باشد. اما، متاسفانه، همه شرکت ها و مدیران پذیرای چنین بازخوردی نیستند.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قتل خونین همسر با دستور زن خیانتکار+گفتگو با متهم