معرفی دوج دورانگو SRT 392 AlcHEMI برای خداحافظی با پیشرانه همی
دوج برای خداحافظی با پیشرانههای V8 همی در دورانگو، نسخههای ویژهای را تحت عنوان سری آخرین تماس تدارک دیده است که اولین آنها AlcHEMI نام دارد. پس از خاتمهٔ تولید چارجر و چلنجر، حالا دوج دورانگو هم برای خداحافظی با پیشرانههای همی آماده میشود....
دوج برای خداحافظی با پیشرانههای V8 همی در دورانگو، نسخههای ویژهای را تحت عنوان سری آخرین تماس تدارک دیده است که اولین آنها AlcHEMI نام دارد.
پس از خاتمهٔ تولید چارجر و چلنجر، حالا دوج دورانگو هم برای خداحافظی با پیشرانههای همی آماده میشود. بدین منظور، دوج قصد ارائهٔ نسخههای ویژهای را تحت عنوان لست کال یا آخرین تماس دارد که اولین آنها SRT 392 AlcHEMI نام دارد. این نسخه در بیرون از نوارهای لانهزنبوری با خطوط زردرنگ، رینگهای ۲۰ اینچی مشکی مات SRT با کالیپرهای ترمز زردرنگ، سر اگزوزهای مشکی متالیک و برچسب ۳۹۲ مشکی و زرد روی گلگیرهای جلو بهره میبرد.
در داخل خودرو هم خریداران شاهد ویژگیهای خاصی شامل تریم طرح فیبر کربن، غربیلک فرمان چرم و جیر با نشان چراغدار SRT، دوخت زرد و نقرهای و نشان ۳۹۲ روی پشتی صندلیها خواهند بود. از این نسخه تنها ۱۰۰۰ دستگاه ساخته میشود که در رنگهای مشکی، سفید و دو نوع خاکستری قابل انتخاب خواهند بود. از هر رنگ فقط ۲۵۰ دستگاه ساخته میشود. قیمت پکیج ویژهٔ AlcHEMI برابر با ۳,۵۹۵ دلار است که به قیمت دورانگو SRT 392 اضافه میشود. این یعنی قیمت پایهٔ نهایی خودرو ۸۰,۱۸۵ دلار خواهد بود. تولید این نسخهٔ ویژه در آوریل امسال آغاز میشود و یک ماه بعد به خریداران تحویل داده خواهد شد.
دورانگو SRT 392 به یک پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 همی مجهز است که ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به لطف این نیرو، شاسیبلند سه ردیفهٔ دوج ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و ۴۰۰ متر را در ۱۲.۹ ثانیه طی میکند. این خودرو همچنین میتواند تا ۴ تن را هم یدک بکشد. هرچند از نسخهٔ AlcHEMI فقط ۱۰۰۰ دستگاه ساخته میشود اما دوج اعلام کرده است که در طول امسال نسخههای ویژهٔ دیگری را هم برای دورانگو ارائه خواهد کرد. حداقل یکی از این نسخههای ویژه بر اساس دورانگو هلکت ساخته میشود.
مدیرعامل دوج «تیم کونیسکیس» دراینباره میگوید:
همانطور که برای دوج چارجر و چلنجر انجام دادیم، وقت آن رسیده است که خداحافظی با پیشرانهٔ V8 همی در دورانگو را هم جشن بگیریم که به سلطهٔ دوج بر بخش شاسیبلندهای پرفورمنس کمک کرد