انتشار تصویر فولکسواگن آماروک شاسیبلند؛ خودرویی که تولید نشد!
مدیر طراحی خودروهای تجاری فولکسواگن تصاویر شاسیبلند آماروک را منتشر کرده است، خودرویی که در نهایت تولید نشد. نسل جدید وانت پیکاپ آماروک بجای پلتفرم مخصوص خود از معماری فورد رنجر استفاده میکند. فورد همچنین نسخهای شاسیبلند از رنجر را با نام...
مدیر طراحی خودروهای تجاری فولکسواگن تصاویر شاسیبلند آماروک را منتشر کرده است، خودرویی که در نهایت تولید نشد.
نسل جدید وانت پیکاپ آماروک بجای پلتفرم مخصوص خود از معماری فورد رنجر استفاده میکند. فورد همچنین نسخهای شاسیبلند از رنجر را با نام اورست عرضه کرده است. البته تیم طراحی فولکسواگن در برههای از زمان ایده تولید شاسیبلندی بر اساس آماروک را مطرح کرد هرچند این مسیر در نهایت به بنبست رسید.
اخیراً آلبرت کرزینگر مدیر طراحی خودروهای تجاری فولکسواگن اسکچ های طراحی رسمی شاسیبلند آماروک را منتشر کرده است. این خودرو میتوانست به عنوان احیاگر برند اسکات به شمار رود اما اینطور نشد. باید گفت فورد اورست در آمریکا عرضه نمیشود چراکه میتواند روی فروش برانکو تأثیر منفی بگذارد اما فولکسواگن چنین مشکلی را ندارد ولی متأسفانه ایده تولید آماروک شاسیبلند در سال ۲۰۲۲ و توسط لارس کراوس مدیر بازاریابی خودروهای تجاری فولکسواگن رد شد.
اواخر همان سال یک پروتوتایپ از اورست در آمریکا دیده شد اما از آن زمان تاکنون اخباری در این خصوص منتشر نشده است. آمریکاییها علاقه زیادی به شاسی بلندهای آفرود دارند و آماروک با بدنه شاسیبلند نیز شاید در این بازار به موفقیت میرسید هرچند مطمئن نیستیم که فورد از چنین تصمیمی اظهار خرسندی میکرد چراکه محصول فولکسواگن میتوانست با برانکو همپوشانی داشته باشد. با توجه به عدم عرضه اورست در آمریکا، احتمال عرضه شاسیبلند آماروک در این کشور هم بسیار پایین میبود. البته محصولات برند جدید اسکات به دنبال افرادی خواهند بود که خواهان ماجراجویی با محصولات برقی هستند.
باید گفت نسل جدید آماروک توسط فورد و در کارخانه پرتوریا آفریقای جنوبی مونتاژ میشود. نکته جالب اینکه نسل اول آماروک که از پلتفرم فولکسواگن استفاده میکند همچنان در آرژانتین و برای برخی کشورهای آمریکای جنوبی تولید میشود. این خودرو حتی امسال بهروز شده و بنابراین ژرمنها به این زودی تولید نسل اول وانت خود را متوقف نخواهند کرد.