اگر قرار بود همه مشکلات یکباره در سطح کشور حل شود، آنوقت برای شورای آموزش و پرورش یک وقتی را در نظر میگرفتند!
دکتر احمد محمودزاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیباچه در خصوص فلسفه تشکیل شورای آموزش و پرورش،اظهار کرد: فلسفه تشکیل شورای آموزش و پرورش، ایجاد بستر لازم جهت حمایت از سیاست های وزارت آموزش و پرورش و استفاده از این ظرفیت، برای ارتقای...
دکتر احمد محمودزاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیباچه در خصوص فلسفه تشکیل شورای آموزش و پرورش،اظهار کرد: فلسفه تشکیل شورای آموزش و پرورش، ایجاد بستر لازم جهت حمایت از سیاست های وزارت آموزش و پرورش و استفاده از این ظرفیت، برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در کشور به عنوان یک امر ملی و حاکمیتی در کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
رییس مدارس و مراکز غیردولتی و معاون توسعه مشارکت مردمی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چرا با وجود ۳۰ سال از تشکیل شورای آموزش و پرورش در برخی مناطق همچنان فاقد مدارس هستیم،گفت: اگر قرار بود همه مشکلات یکباره در سطح کشور حل شود، آنوقت برای شورای آموزش و پرورش یک وقتی را در نظر می گرفتند،این شورا وقتی محدودیت زمانی ندارد، پس هم نگاه بر این است که همه تجهیزات و امکانات روز به روز متفاوت خواهد بود و نیازهای جدید ایجاد می شود و هم افزایش جمعیت دانش آموزان بیشتر می شود،پس حضور این شورا به این خاطر است که در کنار آموزش و پرورش باشد تا آنچه در قالب سیاست های آموزش و پرورش در حال اتفاق هست و مشکلات را برطرف نماید.
وی افزود: از توفیقات شورای آموزش و پرورش رسیدن دانش آموز در مدرسه از عدد ۲۹ درصد به ۹۸ درصد است،که با همکاری،ساخت مدارس و توزیع منابع،تخصیص سرانه این مهم اتفاق افتاد.
محمودزاده با بیان اینکه مدرسه ای که ۳۰ سال پیش ساخته شده دوباره باید بازسازی شود،عنوان کرد: بنابراین موضوعات در گردش هستند،تاکید ما بر این است که از ظرفیت شورای آموزش و پرورش بیشتر استفاده می کنیم،متناسب با اقتضای زمان تصمیم گیری باید انجام شود هرچقدر بتوانیم از نارسایی ها بکاهیم به همان اندازه می توانیم بر کیفیت آموزش و پرورش بیفزاییم.
انتهای پیام /
گفت و گو از : نسرین هاشمی