کانسپت کرایسلر هالسیون جدید با پلتفرم چارجر دیتونا برقی رونمایی شد
شرکت کرایسلر از یک کانسپت برقی جدید با نام هالسیون رونمایی کرد. پلتفرم این خودرو از چارجر دیتونا جدید گرفته شده است. اگرچه دیگر خبری از خودروی کرایسلر ایر فلو نیست اما این برند با کانسپت جدیدی به نام هالسیون بازگشته است. درحالیکه انتظار...
شرکت کرایسلر از یک کانسپت برقی جدید با نام هالسیون رونمایی کرد. پلتفرم این خودرو از چارجر دیتونا جدید گرفته شده است.
اگرچه دیگر خبری از خودروی کرایسلر ایر فلو نیست اما این برند با کانسپت جدیدی به نام هالسیون بازگشته است. درحالیکه انتظار میرفت نسخه تولیدی ایر فلو در راه باشد اما اینگونه نشد و هالسیون هم بیش از هر چیزی شبیه یک خودروی مفهومی برقی و دور از خط تولید به نظر میرسد. این خودروساز آمریکایی اطلاعاتی از قوای محرکه، عملکرد و شعاع حرکتی تخمینی هالسیون را منتشر نکرده اما گفته که کانسپتش بر اساس پلتفرمی واقعی ساخته شده است.
بنا به گفته کرایسلر، هالسیون از سیستمهایی سود میبرد که برای کمک به ارتباط راننده با وسیله نقلیه طراحی شدهاند. همانطور که دیده میشود کانسپت موردبحث ارتفاع بسیار کمی دارد و دماغه تنها ۱۰ سانتیمتر با زمین فاصله گرفته است. درهای جلو و عقب خودرو با زاویه ۹۰ درجه کامل باز میشوند تا دسترسی به کابین جادار فاقد ستون B راحتتر صورت گیرد. همچنین پانلهای سقف هم با استایل مشابه درهای گالوینگ باز میشوند تا چیزی شبیه کانسپت های دهه ۸۰ میلادی تداعی شود.
در بخش عقب کرایسلر هالسیون فضای بار متوسطی را میبینیم که زیر شیشه تخت پنهان شده و در مجموع طراحی نرم و روانی را به خود بخشیده است. از نظر ما میتوان گفت طراحی خودرو به ویژه در بخش عقب جذاب و سرراست از کار درآمده و کرایسلر قطعاً نمره قبولی را در این زمینه دریافت میکند. زیر پوست هالسیون پلتفرم STLA بزرگ استلانتیس قرار دارد که در دوج چارجر دیتونا برقی جدید هم بکار خواهد رفت. کرایسلر میگوید این کانسپت از معماری ۸۰۰ ولتی استفاده میکند، چیزی که در نسخه پرفورمنس چارجر دیتونا بنشی هم قابل مشاهده خواهد بود. در بدنه خودرو هم ویژگیهای آیرودینامیکی متنوعی از جمله مجاری عبور هوای بزرگی وجود دارد که باعث میشود هوا از جلوپنجره و بالای کاپوت عبور کند. این ویژگی هم مشابه چارجر دیتونا است و شاید هالسیون به اندازه که فکر میکنیم مفهومی و دور از تصور نیست.
با دقت در لیست تکنولوژیهای هالسیون میتوان به نتایج دیگری هم رسید. کرایسلر میگوید کانسپت جدیدش از سیستم خودران سطح ۴ سود میبرد و سیستم فرمان و پدالها قابلیت جمع شدن کامل را دارند تا به این ترتیب راننده و سرنشینان از سفر با خودرو لذت ببرند. همچنین حالتی ویژه وجود دارد که میزان تیرگی شیشهها را تغییر داده و صندلیها را خم میکند. یک نمایشگر ستون به ستون شفاف هم در بخش جلو نصب شده و میتواند اطلاعات را به نمایش بگذارد. البته همانطور که گفته شد جزئیات مربوط به باتری یا قدرت کلی خودرو منتشر نشده است.
کرایسلر خاطرنشان میسازد در تولید هالسیون از هوش مصنوعی برای شخصیسازی تجربه رانندگی بهره برده و با نگاهی به چراغها و صدای ویژه مورد استفاده برای خوشامدگویی به راننده میتوان متوجه این موضوع شد. در واقع خودرو خود را آماده رانندگی میکند و همهچیز از شرایط آب و هوایی تا تقویم شخصی مالک را در نظر میگیرد. اسکنرهای بیومتریک هم میتوانند راننده را تشخیص دهند و زمانی که او وارد خودرو شد صداهای خاصی برای آرامش راننده و سرنشینان پخش میشود. کرایسلر تمامی این ویژگیها را هارمونی در زمان حرکت مینامد.
نشانهای از ورود هالسیون به خط تولید وجود ندارد اما معرفی آن به معنی برداشتن یک قدم دیگر برای عرضه اولین محصول برقی کرایسلر در سال ۲۰۲۵ به شمار میرود. کرایسلر همچنین میخواهد تا سال ۲۰۲۸ به برندی تمام برقی تبدیل شود. مدیرعامل این برند میگوید:
کرایسلر هالسیون کانسپت سطحی از آرامش را ارائه میکند که در نام خودرو بهطور کامل مشخص است. هالسیون راهحلهای حملونقل خلاقانه و پایدار را با استفاده از تکنولوژیهای مدرن به نمایش میگذارد و درعینحال هارمونی خاصی را در زمان حرکت ارائه میدهد.