هوندا CR-V FCEV، پیشنمایش شاسیبلند هیبرید برق و هیدروژن
هوندا CR-V FCEV که اواخر امسال رسماً رونمایی خواهد شد، پکیج باطری بزرگی را به سیستم هیدروژنی پیل سوختی اضافه کرده است. هوندا ویدئوی کوتاهی از CR-V FCEV منتشر کرده که قرار است اواخر سال جاری رسماً رونمایی شود. این نسخهای هیدروژنی-الکتریکی از...
هوندا CR-V FCEV که اواخر امسال رسماً رونمایی خواهد شد، پکیج باطری بزرگی را به سیستم هیدروژنی پیل سوختی اضافه کرده است.
هوندا ویدئوی کوتاهی از CR-V FCEV منتشر کرده که قرار است اواخر سال جاری رسماً رونمایی شود. این نسخهای هیدروژنی-الکتریکی از کراساوور محبوب هوندا است که فعلاً با پوششهای استتاری پوشانده شده است. CR-V FCEV اولین خودرو در بازار آمریکای شمالی خواهد بود که پکیج باطری را با پیشرانهٔ هیدروژنی پیل سوختی ترکیب میکند. با وجود پکیج باطری، زمانی که جایگاه سوختگیری هیدروژن پیدا نشود، CR-V میتواند مثل یک خودروی الکتریکی معمولی کار کند.
این ویژگی، وابستگی به شبکهٔ سوختگیری هیدروژن که هنوز بسیار محدود است را کاهش خواهد داد. علاوه بر این، قابلیت شارژ دوطرفه نیز امکان استفاده از شارژ باطری برای تأمین انرژی دستگاههای دیگر مثل قهوه ساز را فراهم میکند. هوندا هنوز ظرفیت باطری و اندازهٔ مخزن هیدروژن CR-V FCEV را اعلام نکرده است و بنابراین، فعلاً از شعاع حرکتی این خودرو بیخبر هستیم. بااینحال، گفته میشود این قوای محرکهٔ جدید که با همکاری جنرال موتورز ساخته شده است، نسبت به سیستم پیل سوختی هوندا کلاریتی دو برابر دوام بیشتر و یکسوم قیمت کمتری دارد.
CR-V FCEV در ظاهر از دماغهٔ جدید با جلوپنجرهٔ باریکتر و ورودی هوای بزرگتر روی سپر بهره میبرد که آن را از نسخهٔ بنزینی متمایز میکند. ازجملهٔ دیگر تغییرات بیرونی این خودرو هم میتوان به اضافه شدن درگاه شارژ روی گلگیر جلو و چراغهای بیرنگ عقب اشاره کرد. این کراساوور هیدروژنی-الکتریکی در کارخانهٔ اوهایو تولید میشود اما علاوه بر آمریکای شمالی، در بازار ژاپن هم عرضه خواهد شد. در حال حاضر، تویوتا میرای و هیوندای نکسو تنها خودروهای هیدروژنی پیل سوختی بازار هستند و هرچند بامو هم با استفاده از تکنولوژی تویوتا اقدام به ساخت iX5 کرده است اما این خودرو تحت یک برنامهٔ آزمایشی در اختیار افراد خاصی قرار میگیرد.