عرضه سانگ یانگ تورس در اروپا با قیمتی مشابه تویوتا راوفور


عرضه سانگ یانگ تورس در اروپا با قیمتی مشابه تویوتا راوفور

شاسی‌بلند جدید سانگ‌یانگ تورس با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری ۱۶۱ اسب بخاری و قیمتی از ۳۵ تا ۴۰ هزار پوند راهی بازار بریتانیا شده است. اواسط سال گذشته، سانگ‌یانگ که تحت مالکیت گروه KG قرار گرفته و به KGM (مخفف KG موبیلیتی) تغییر نام داده است، از...

شاسی‌بلند جدید سانگ‌یانگ تورس با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری ۱۶۱ اسب بخاری و قیمتی از ۳۵ تا ۴۰ هزار پوند راهی بازار بریتانیا شده است.

اواسط سال گذشته، سانگ‌یانگ که تحت مالکیت گروه KG قرار گرفته و به KGM (مخفف KG موبیلیتی) تغییر نام داده است، از شاسی‌بلند جدیدی با نام تورس رونمایی کرد. این خودرو با قیمت پایهٔ حدود ۲۱ هزار دلار در بازار داخلی کره جنوبی عرضه شد و حالا راهی بازار اروپا شده است. تورس نقطهٔ عطف مهمی در تغییر برند سانگ‌یانگ به برند جدید KGM است. این شاسی‌بلند اولین خودرویی است که از زبان طراحی جدید KGM استفاده می‌کند.

تورس اما در بازار بریتانیا بسیار گران‌تر از بازار کره جنوبی است. قیمت این خودرو در تیپ پایه K30 از ۳۵ هزار پوند آغاز می‌شود که این رقم در تیپ K40 محرک جلو به ۳۸ هزار پوند و K40 چهارچرخ محرک به ۴۰ هزار پوند می‌رسد. دو تیپ دیفرانسیل جلو هم‌اکنون در بریتانیا قابل خریداری هستند اما نسخهٔ چهارچرخ محرک تابستان آینده راهی بازار خواهد شد. برای مقایسه، قیمت تویوتا رافور با پیشرانهٔ هیبریدی در این کشور از نزدیک ۴۰ هزار پوند آغاز شده و در گران‌ترین نسخه به ۴۶,۸۰۰ پوند می‌رسد.

تورس با ۴,۷۰۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۹۰ میلی‌متر عرض و ۱,۷۲۰ میلی‌متر ارتفاع، شاسی‌بلند بزرگی تقریباً هم‌اندازهٔ اشکودا کودیاک و نیسان ایکس‌تریل است. بااین‌حال، برخلاف دو شاسی‌بلند مذکور، برای تورس صندلی‌های ردیف سوم ارائه نمی‌شود. این ابعاد بزرگ اما کابین جاداری را برای پنج سرنشین فراهم خواهد کرد. به گفته KGM، صندوق بار این خودرو ظرفیت قابل‌توجه ۷۰۰ لیتری دارد که با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۶۶۲ لیتر می‌رسد و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم باعث کاهش این ظرفیت نخواهد شد.

تورس در حال حاضر با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی به بازار عرضه می‌شود که ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و خودرو را ظرف ۹.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. KGM اما قصد عرضهٔ نسخهٔ الکتریکی این خودرو را هم با نام تورس EVX دارد. این نسخه از یک موتور الکتریکی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که به چرخ‌های جلو نیرو می‌دهد.

انرژی موردنیاز این موتور الکتریکی توسط یک پکیج باطری ۷۳.۴ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که به گفتهٔ KGM، با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن تا ۴۶۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. تورس EVX از قابلیت شارژ دوطرفه هم برخوردار است که می‌تواند برق موردنیاز لوازم و ابزارهای مختلف را تأمین کند. این شاسی‌بلند الکتریکی مثل همتای بنزینی خود ظرفیت یدک کشی تا ۱۵۰۰ کیلوگرم را خواهد داشت.

طراحی بیرونی تورس با الهام از خودروهایی مثل لندروور دیفندر و تویوتا لندکروزر صورت گرفته است درحالی‌که نمای جلوی خودرو محصولات جیپ را به یاد می‌آورد. طراحی متمایز ستون C با رنگ نقره‌ای و طرح چرخ زاپاس روی در صندوق هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این شاسی‌بلند کره‌ای هستند. تورس در داخل به‌صورت استاندارد با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی، دوربین دید عقب، سیستم تهویهٔ دو منطقه‌ای، گرم‌کن صندلی‌های جلو و گرم‌کن غربیلک فرمان ارائه می‌شود. در تیپ K40 تنظیم برقی و تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب، شارژر بی‌سیم گوشی، در صندوق برقی و کروز کنترل تطبیقی هم به لیست تجهیزات اضافه خواهد شد.

KGM علاوه بر تورس، در حال کار روی سه خودروی الکتریکی دیگر شامل یک شاسی‌بلند میان سایز، یک شاسی‌بلند بزرگ و یک پیکاپ است که با همکاری بی‌وای‌دی ساخته خواهد شد. این شرکت قصد دارد تا پایان امسال پیکاپ مذکور را در بریتانیا عرضه کند. این خودرو بر اساس تورس EVX ساخته می‌شود و هردو مدل از باطری‌های بی‌وای‌دی استفاده خواهند کرد.

برچسب ها
شاسی بلند

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مرد جوان پسر مورد علاقه مادرزنش را به قتل رساند!