معرفی چانگان هانتر جدید، پیکاپ برقی با ژنراتور بنزینی و برد 1000 کیلومتر
نسخهٔ جدید پیکاپ هانتر چانگان از موتورهای الکتریکی نیرو میگیرد اما به لطف یک پیشرانهٔ بنزینی در نقش ژنراتور، بردی تا ۱۰۳۰ کیلومتر را ارائه میکند. هرچند تکنولوژی باطریها و خودروهای الکتریکی بسیار پیشرفت کرده است اما این فناوری هنوز برای...
نسخهٔ جدید پیکاپ هانتر چانگان از موتورهای الکتریکی نیرو میگیرد اما به لطف یک پیشرانهٔ بنزینی در نقش ژنراتور، بردی تا ۱۰۳۰ کیلومتر را ارائه میکند.
هرچند تکنولوژی باطریها و خودروهای الکتریکی بسیار پیشرفت کرده است اما این فناوری هنوز برای پیکاپها مناسب نیست و وانتهای برقی که تاکنون راهی بازار شدهاند نتوانستهاند انتظارات را برآورده کنند؛ بنابراین، چطور میتوان پیکاپها را به خودروهای پاکتری تبدیل کرد؟ پاسخ چینیها به این سؤال استفاده از پیشرانهٔ بنزینی بهعنوان ژنراتور است. چانگان در نسخهٔ جدیدی از پیکاپ هانتر خود از این نوع قوای محرکه استفاده کرده است که به آن «الکتریکی با برد قابلافزایش» یا EREV گفته میشود.
این قوای محرکه در پیکاپ چانگان از یک یا دو موتور الکتریکی به همراه یک پیشرانهٔ بنزینی تشکیل شده است. نسخهٔ تک موتورهٔ هانتر از یک موتور الکتریکی در عقب استفاده میکند که ۱۷۴ اسب بخار قدرت دارد اما نسخهٔ چهارچرخ محرک یک موتور الکتریکی هم در جلو دارد که ۹۴ اسب بخار قدرت را اضافه میکند. هر دو نسخه از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی استفاده میکنند که بهعنوان ژنراتور برای شارژ باطریها عمل میکند و ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارد.
همچنین در هر دو نسخه از یک پکیج باطری لیتیوم آهن فسفات ۳۱.۱۸ کیلووات ساعتی استفاده شده است که برد تمام الکتریکی تا ۱۸۰ کیلومتر را فراهم میکند اما وقتی ژنراتور بنزینی وارد عمل شود این رقم تا ۱۰۳۰ کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد. به گفتهٔ چانگان، هردو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک هانتر برد یکسانی دارند که ادعای عجیبی به نظر میرسد. این پیکاپ همچنین ظرفیت بار بسیار کمی برابر با تنها ۴۹۵ کیلوگرم دارد اما در آفرود میتواند خوب عمل کند زیرا از زاویهٔ حملهٔ ۲۹ درجه و زاویهٔ فرار ۲۷ درجه بهره میبرد.
این پیکاپ چینی در دو نسخهٔ استاندارد و کشیده تولید میشود که اولی ۵,۳۸۰ میلیمتر طول ۱,۹۳۰ میلیمتر عرض و ۱,۸۸۵ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۱۸۰ میلیمتر است. در نسخهٔ کشیده اما طول به ۵,۶۳۰ میلیمتر و فاصلهٔ محوری به ۳,۴۳۰ میلیمتر افزایش پیدا میکند. در داخل خودرو شاهد فضای بسیار مدرنی با صفحهنمایش یکپارچه هستیم که صفحه آمپر دیجیتالی ۷.۵ اینچی و نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی را در خود جای داده است. صندلیها و فرمان چرمی، قابلیت بهروزرسانی از راه دور و شارژر بیسیم گوشی هم از دیگر ویژگیهای پیکاپ جدید چانگان هستند.
قیمت پایهٔ هانتر در نسخهٔ تک موتورهٔ استاندارد از ۱۳۹,۹۰۰ یوآن معادل ۱۹,۷۰۰ دلار آغاز میشود درحالیکه این رقم برای نسخهٔ چهارچرخ محرک به ۱۴۹,۹۰۰ یوآن معادل ۲۱ هزار دلار میرسد. نسخهٔ کشیده هم حدود ۱۵۰ دلار گرانتر است. گرانترین تیپ این پیکاپ چینی هم با دو موتور الکتریکی ۲۱۶,۹۰۰ یوآن معادل ۳۰,۵۲۰ دلار قیمت دارد. برای مقایسه، ارزانترین پیکاپ در بازار آمریکا فورد ماوریک با قیمت پایهٔ ۲۵ هزار دلار است.