اولین رانندگی با نسل جدید لینکلن ناتیلوس، رقیبی جدیتر برای ژرمنها
در ناتیلوس جدید هرچند نمایشگر پانورامای داشبورد همهٔ توجهات را جلب میکند اما این بهبود کیفیت متریال و ارائه پیشرانهٔ هیبریدی جدید است که لینکلن را سطح بالاتری ارتقاء داده است. نسل جدید ناتیلوس نشاندهندهٔ تغییری بزرگ برای لینکلن است. در این...
در ناتیلوس جدید هرچند نمایشگر پانورامای داشبورد همهٔ توجهات را جلب میکند اما این بهبود کیفیت متریال و ارائه پیشرانهٔ هیبریدی جدید است که لینکلن را سطح بالاتری ارتقاء داده است.
نسل جدید ناتیلوس نشاندهندهٔ تغییری بزرگ برای لینکلن است. در این ماشین هنوز هم پیشرانهٔ استاندارد یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت است اما موتور V6 توئین توربو حذف شده و جای آن را یک پیشرانهٔ هیبریدی ۳۱۰ اسب بخاری گرفته است. سامانهٔ چهارچرخ محرک هم حالا بهصورت استاندارد ارائه میشود و در داخل خودرو شاهد تکنولوژیهای زیادی مثل نمایشگر ۱۲۰ سانتیمتری هستیم اما توجه به جزئیات است که این شاسیبلند لوکس را واقعاً متمایز میکند.
طراحی بیرونی ناتیلوس با دستگیرههای دری که روی خط کمر قرار گرفتهاند، چشمگیرتر از قبل به نظر میرسد اما جایی که تغییری واقعاً بزرگ برای لینکلن را نشان میدهد داخل خودرو است. کیفیت متریال نسبت به نسل قبلی بسیار بهتر شده و برخی قطعات کیفیت بالاتری نسبت به شاسیبلند گرانتر اویاتور دارند. مهمترین ویژگی در اینجا اما نمایشگر پانورامای ۴۸ اینچی است که در کل داشبورد کشیده شده و تا روی درها ادامه یافته است. این طراحی شاید ابتدا عجیب به نظر برسد اما خیلی زود به آن عادت کردیم زیرا نمایشگرهایی که باهم ترکیب شدهاند، بسیار کمتر از یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی سنتی باعث حواسپرتی میشوند.
لینکلن همچنین برای این خودرو حالتی را طراحی کرده است که با استفاده از نمایشگر پانوراما، ماساژور صندلیها، سیستم پخش عطر و سیستم صوتی فراگیر فضای برای مدیتیشن را فراهم میکند که باعث آرامش سرنشینان میشود. البته این حالت فقط وقتی خودرو ایستاده است قابلاستفاده خواهد بود اما از ماساژور و سیستم پخش عطر میتوان هنگام رانندگی هم لذت برد. به لطف این ویژگی، پس از ۲۶۰ کیلومتر رانندگی با احساس آرامش کامل از ناتیلوس پیاده شدیم.
بهترین کلمه برای توصیف رفتار جادهای ناتیلوس هم آرامش است. ما با دو نمونه از این خودرو شامل هیبریدی بلک لیبل با رینگهای ۲۲ اینچی و رزرو بنزینی با رینگهای ۲۱ اینچی رانندگی کردیم که هردو بهطور استثنایی ساکت بودند. به همین دلیل، از ناتیلوس نباید انتظار شخصیت اسپرت داشت و هرچند حالت رانندگی اکسایت کمکفنرهای تطبیقی را سفتتر میکند و کمی حس به فرمان بیاحساس خودرو میافزاید اما این کروزر لوکس را به خودرویی برای حمله به پیچها تبدیل نمیکند.
ما بیشتر پشت فرمان نسخهٔ هیبریدی نشستیم که بهترین موتور برای ناتیلوس است. در این قوای محرکه، نسخهٔ قویتر پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو که به لطف توربوشارژر بزرگتر ۵۰ اسب بخار قدرت بیشتری تولید میکند با دو موتور الکتریکی ترکیب میشود. به لطف قدرت بیشتر، شتاب گیری با ناتیلوس هیبریدی در شیبهای تند نسبت به نسخهٔ بنزینی راحتتر صورت میگیرد درحالیکه ۲۵۰ اسب بخار قدرت در نسخهٔ بنزینی باید سختتر کار کنند و این موضوع سروصدای بیشتری را وارد کابین خواهد کرد.
در ناتیلوس جدید تکنولوژی همهچیز را در برگرفته است. در اینجا علاوه نمایشگر پانوراما، تکنولوژیهای زیاد دیگری وجود دارد که دیده نمیشوند اما به همان اندازه مهم هستند. تمام نسخههای این خودرو با مجموعهٔ کمکراننده Co-Pilot 360 لینکلن و سیستم نیمه خودران بلوکروز ارائه میشوند. سیستم مقابله با سروصدا، نمایشگر لمسی مرکزی ۱۱.۱ اینچی، کنترل تهویهٔ دو منطقهای، نورپردازی داخلی و استارت از راه دور هم از دیگر تجهیزات استاندارد ناتیلوس مدل ۲۰۲۴ هستند.
قیمت ۸۰,۳۴۵ دلاری نسخهٔ هیبریدی بلک لیبل فول آپشن آزمایشی ما خیلی گران به نظر میرسد اما نه وقتی به لیست آپشنهایی شامل سیستم صوتی Revel با ۲۸ بلندگو، ماساژور و تنظیم برقی ۲۴ جهتهٔ صندلیهای جلو، سیستم تعلیق تطبیقی، سانروف پانوراما، گرمکن صندلیهای عقب و سیستم پخش عطر توجه کنید. البته اگر قید برخی از این آپشنها را بزنید، میتوانید سراغ تیپ رزرو بروید که اکثر این ویژگیها را با ۱۰ هزار دلار قیمت کمتر ارائه میکند.
ناتیلوس حتی در گرانترین نسخه قیمتی ارزانتر از رقبای هیبریدی همکلاسی مثل بامو X5، مرسدس بنز GLE و ولوو XC90 دارد. البته خودروهای مذکور پلاگینهیبریدی هستند درحالیکه لینکلن هیبریدی معمولی است و قابلیت پیمایش تمام الکتریکی ندارد. بااینحال، کیفیت ساخت، توجه به جزئیات و ویژگیهای مطلوب، ناتیلوس را بیش از هر زمان دیگری به پرفروشترین شاسیبلندهای لوکس بازار نزدیک کرده است.
مشخصات فنی
ناتیلوس بنزینی | ناتیلوس هیبریدی | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو هیبرید |
قدرت | ۲۵۰ اسب بخار | ۳۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۸۰ نیوتن متر | – |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | CVT |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۷ ثانیه | ۶.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۲ ثانیه | ۱۵.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت | |
مصرف سوخت | ۹.۸ لیتر ترکیبی | ۷.۸ لیتر ترکیبی |
طول | ۴,۹۰۷ میلیمتر | |
عرض | ۱,۹۵۳ میلیمتر | |
ارتفاع | ۱,۷۳۲ میلیمتر | |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۰۰ میلیمتر | |
وزن | ۱۹۹۵ کیلوگرم | ۲۱۳۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۵۲,۰۱۰ دلار | ۵۳,۵۱۰ دلار |
قیمت تستشده | ۵۶,۳۴۵ دلار | ۷۷,۳۴۵ دلار |