فولکس‌واگن ID.Buzz GTX؛ ون برقی هیجان‌انگیز با 335 اسب بخار قدرت


فولکس‌واگن ID.Buzz GTX؛ ون برقی هیجان‌انگیز با 335 اسب بخار قدرت

شرکت فولکس‌واگن از ون بدون آلایندگی ID.Buzz GTX با قدرت ۳۳۵ اسب بخار رونمایی کرد. ژرمن‌ها پس از رونمایی خودروهای ID.4 و ID.5 GTX در سال ۲۰۲۱ یک محصول پرفورمنس دیگر را به سبد محصولات خود اضافه کرده‌اند. ون برقی ID.Buzz GTX پس از دو مدل یاد...

شرکت فولکس‌واگن از ون بدون آلایندگی ID.Buzz GTX با قدرت ۳۳۵ اسب بخار رونمایی کرد.

ژرمن‌ها پس از رونمایی خودروهای ID.4 و ID.5 GTX در سال ۲۰۲۱ یک محصول پرفورمنس دیگر را به سبد محصولات خود اضافه کرده‌اند. ون برقی ID.Buzz GTX پس از دو مدل یاد شده و همچنین خودروهای ID.3 GTX و ID.7 GTX تورر پنجمین عضو محصولات پرفورمنس و برقی GTX فولکس به شمار می‌رود. این ون که مخصوص بازارهای اروپایی طراحی شده مناسب خانواده‌هایی خواهد بود که برای رسیدن به مقصد عجله دارند. ID.Buzz GTX به‌صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک حاصل از همکاری دو موتور برقی عرضه خواهد شد و مشتریان خواهند توانست نسخه استاندارد این ون را با باتری ۷۹ کیلووات ساعتی سفارش دهند درحالی‌که مدل طویل‌تر از باتری بزرگ‌تر ۸۶ کیلووات ساعتی استفاده خواهد کرد.

دو موتور برقی خودروی موردبحث ۳۳۵ اسب بخار قدرت تولید کرده و باعث ثبت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۵ ثانیه‌ای می‌شوند. فولکس‌واگن ID.Buzz GTX حداکثر سرعت محدود شده ۱۶۰ کیلومتر در ساعتی خواهد داشت. نسخه استاندارد این ون ظرفیت یدک کشی ۱۸۰۰ کیلوگرمی دارد درحالی‌که این رقم در مدل طویل‌تر با باتری بزرگ‌تر به ۱۶۰۰ کیلوگرم کاهش می‌یابد. فولکس‌واگن اشاره‌ای به گشتاور ترکیبی ون موردبحث نکرده اما گفته که گشتاور موتور عقب و جلوی ID.Buzz GTX به ترتیب ۵۶۰ و ۱۳۵ نیوتون متر است.

اما حداکثر قدرت شارژ این خودرو به باتری‌های آن بستگی خواهد داشت. باتری کوچک‌تر از شارژر ۱۸۵ کیلوواتی پشتیبانی می‌کند درحالی‌که باتری بزرگ‌تر با شارژر ۲۰۰ کیلوواتی همراه خواهد شد. برای اینکه شارژ ۱۰ درصدی باتری کوچک‌تر را به ۸۰ درصد برسانید باید ۲۵ دقیقه زمان صرف کنید درحالی‌که این رقم برای باتری بزرگ‌تر کمتر از ۳۰ دقیقه است.

همانند سایر مدل‌های GTX، فولکس‌واگن ID.Buzz GTX از تغییرات ظاهری همچون سپرهای بازنگری شده، جلوپنجره لانه‌زنبوری و رنگ جذاب قرمز سود می‌برد. همچنین رینگ‌های ۱۹ اینچی استاندارد و رینگ‌های ۲۱ اینچی سفارشی در دسترس خریداران هستند. آنچه باعث تمایز حداکثری این مدل از نسخه‌های عادی می‌شود چراغ‌های پایینی بومرنگ مانند و تریم تیره، پوشش سقف مشکی و صندلی‌های اسپرت هستند. در داخل کابین یک نمایشگر لمسی ۱۲.۹ اینچی وجود دارد و مشتریان می‌توانند هدآپ دیسپلی را نیز سفارش دهند. در نسخه طویل‌تر این ون می‌توان با پرداخت هزینه بیشتر سانروف پانورامیک بزرگی را دریافت کرد که با فشار یک دکمه تیره یا شفاف می‌شود.

فولکس‌واگن ID.Buzz GTX از تابستان امسال راهی بازارهای اروپایی می‌شود اما در آینده نسخه طویل‌تر آن با سه ردیف صندلی و باتری ۸۶ کیلووات ساعتی در دسترس مشتریان آمریکایی خواهد بود. البته این مدل که فاقد نشان GTX در آمریکاست از دو موتور برقی و سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد. خودروی موردبحث از هانوفر آلمان به آمریکا صادر می‌شود و بنابراین احتمال اینکه بتواند از مشوق مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری فدرال استفاده کند پایین است.

اما نکته جالب اینکه فولکس‌واگن اظهار می‌دارد تقاضای چندانی برای ون کمپر ID.Buzz وجود ندارد. زمانی که ژرمن‌ها در سال ۲۰۲۲ از این خودرو رونمایی کردند شایعات زیادی درباره تولید نسخه کمپر آن نیز وجود داشت چراکه افراد ماجراجوی زیادی به ون کلاسیک فولکس‌واگن علاقه داشته‌اند و از فولکس‌واگن درخواست تولید نسخه مدرن آن را نیز دارند؛ اما اوضاع این مدل خیلی جالب نیست و مدیران فولکس‌واگن تقاضای کافی برای تولید آن در زمان حال را مشاهده نمی‌کنند.

اتوکار به نقل از لارس کراوس مدیر فروش و بازاریابی فولکس‌واگن می‌گوید برخی چالش‌های تولید قابل‌انتظار برای هر خودروی جدیدی وجود دارد اما نکته مهم اینکه خریداران آماده پذیرش یک کمپر برقی نیستند. این مدیر ارشد می‌گوید:

من می‌توانم بگویم که فولکس‌واگن همیشه کار خود را از بازار شروع کرده و به آمار فروش و سلیقه مشتریان توجه می‌کند. در حال حاضر به نظر می‌رسد نیاز چندانی به این نوع خودروها یعنی کمپرهای برقی وجود ندارد

او خاطرنشان می‌سازد استقبال از کمپرهای برقی تا پایان دهه جاری میلادی افزایش خواهد یافت و فولکس‌واگن نیز همین چارچوب زمانی را برای تولید کمپر ID.Buzz در نظر گرفته است. البته امسال قرار است فولکس‌واگن T7 مولتی ون برای بازارهای اروپایی تولید شود. این خودرو چند ماه قبل و در نسخه پروتوتایپ نزدیک به خط تولید رونمایی شد و نام نمادین کالیفرنیا را به همراه سقف پاپ تاپ و قوای محرکه پلاگین هیبریدی زنده کرد. کارستن اینترا مدیرعامل وسایل نقلیه تجاری فولکس‌واگن اعتقاد دارد این خودرو به عنوان سنگ بنای کمپرهای برقی عمل خواهد کرد و به همین خاطر انتظار می‌رود مدیران برند موردبحث به دقت میزان فروش آن را بررسی نمایند. اگر مشتریان علاقه‌ای به این ون پلاگین هیبریدی نداشته باشند احتمالاً آینده روشنی برای کمپر برقی کوچک‌تر وجود نخواهد داشت؛ اما مدل T7 کالیفرنیا علیرغم استفاده از نام ایالت مشهور آمریکا راهی به این کشور نخواهد یافت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

زیباترین سفره های شب یلدا را ببینید + عکس