هارلی دیویدسون جی پی مونزا؛ گرانترین بریک اوت سفارشی دنیا
شرکت تاندربایک آلمان از جدیدترین موتورسیکلت سفارشی خود که هارلی دیویدسون جی پی مونزا نام دارد رونمایی کرد. موتورسیکلت بریک اوت جزو مهمترین محصولات هارلی دیویدسون به شمار میرود اما شرکتهای زیادی دست به تغییر آن نزدهاند. این موتورسیکلت...
شرکت تاندربایک آلمان از جدیدترین موتورسیکلت سفارشی خود که هارلی دیویدسون جی پی مونزا نام دارد رونمایی کرد.
موتورسیکلت بریک اوت جزو مهمترین محصولات هارلی دیویدسون به شمار میرود اما شرکتهای زیادی دست به تغییر آن نزدهاند. این موتورسیکلت اگرچه همچنان در سبد محصولات هارلی حضور دارد اما عرضه آن در برخی کشورها متوقف شده هرچند در خود آمریکا فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است.
بنا به دلایلی آمریکاییها هرگز به ایجاد تغییرات گوناگون در محصولات هارلی دیویدسون و ارائه موتورسیکلتهایی متفاوت علاقه نداشتهاند؛ اما از آنجایی که موتورهای هارلی در سراسر جهان شناخته شده و بخش زیادی از آنها نیز از نوع بریک اوت هستند بنابراین شرکتهای متفرقه و خارجی نمونههای زیادی را رونمایی کردهاند. برای مثال یک شرکت آلمانی به نام تاندربایک اقدام به تولید نمونههای سفارشی هارلی دیویدسون میکند.
در طول این سالها نسخههای سفارشی بسیار جذابی از هارلی دیویدسون بریک اوت تولید شدهاند و به نظر میرسد از زمان معرفی نسخه جدید این موتورسیکلت با پیشرانه ۱۱۷ پروژههای جدید نیز از راه رسیدهاند. جدیدترین موتورسیکلت سفارشی بریک اوت توسط همین شرکت تاندربایک تولید شده و جی پی مونزا نام دارد. در واقع هارلی دیویدسون جی پی مونزا یک نسخه رادیکال از محصولی نمادین است و شاید گرانترین بریک اوت سفارشی دنیا نیز محسوب شود.
این موتورسیکلت به حدی تغییر یافته که شاید حتی طرفداران هارلی نیز به سختی بتوانند آن را تشخیص دهند. تاندربایک محصولی طویل، کم ارتفاع و خشن ارائه کرده که دلیل آن دگرگونی کامل بدنه از جمله باک سوخت است. رینگهای هارلی دیویدسون جی پی مونزا در جلو از نوع ۲۳ اینچی و در عقب ۲۱ اینچی هستند. این رینگها از آلومینیوم ساخته شدهاند و بسیار گرانقیمت هستند. برای مثال قیمت رینگ عقب موتورسیکلت موردبحث به حدود ۱۸ هزار دلار میرسد.
سیستم تعلیق قابل تنظیم موتورسیکلت تاندربایک نیز بجای انواع بادی موجود در بازار از نوع هیدرولیکی است. شرکت موردبحث میگوید بیش از ۳۰ قطعه سفارشی را روی بریک اوت نصب کرده و آن را میتوان محصولی جدید دانست. گرانترین قطعات نصب شده شامل اگزوز، رینگها و نمای جلوی کاملاً سفارشی شامل دوشاخ، فرمان و حتی کالیپر ترمز خواهند بود. قیمت تمامی این قطعات به حدود ۵۸ هزار دلار میرسد و البته خود موتورسیکلت و رنگ بدنه قیمت دیگری دارند. باید گفت این رقم تقریباً سه برابر قیمت پایه هارلی دیویدسون بریک اوت استاندارد است.