نشست مدیرعامل کانون با مسئولان آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد


نشست مدیرعامل کانون با مسئولان آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد

نشست مشترک مدیرعامل و اعضای شورای معاونان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیرکل آموزش و پرورش، رییس سازمان نوسازی مدارس و رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی و اعضای شورای معاونان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مدیرکل آموزش و پرورش، رییس سازمان نوسازی مدارس و رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان روز 6 اردیبهشت 1403 در سالن مهر اداره‌کل کانون استان نشست هم‌اندیشی داشتند.

بر اساس این خبر، مدیرعامل کانون با تاکید بر اهمیت هم‌افزایی ظرفیت آموزش و پرورش، سازمان نوسازی، دانشگاه فرهنگیان و کانون پرورش فکری بیان کرد: در سومین روز حضور شورای معاونان کانون در استان هستیم. با توجه به یکی از سیاست‌های کانون یعنی مرکزمحوری، همه مراکز سطح استان کرمان در دو روز گذشته از سوی معاونان کانون رصد شدند.

حامد علامتی افزود: یکی از ابتکارهای وزیر آموزش و پرورش تشکیل ستاد تعلیم و تربیت کشور است. این نشست‌ها باید خروجی داشته باشد. اولین خروجی همدلی است. وظیفه داریم از حمایت‌های شما که از یک پیکره هستیم، تشکر کنیم.

رضا هدایتی رئیس سازمان نوسازی مدارس استان کرمان گفت: واقعیت این است که مراکز کانون رقم خاص عمرانی در استان‌ها دارند اما این ارقام خیلی کوچک است. پراکندگی استان هم، کار را مشکل‌تر کرده است. با تفکیک استان طبق ردیف‌های استان، مراکز کانون استان همه تخریبی هستند. برای تعمیرات و تجهیزات رقمی در نظر گرفته شده اما رقم پایین است اما صد در صد اعمال شده است. با توجه به اعتبارهای کوچک، یا باید ظرفیت خیران را به‌کار بگیریم یا حتی از ساختمان‌های آموزش و پرورش استفاده شود. کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان جایی که اعتبارهای استانی تقسیم می‌شود نیاز به جنگندگی بیشتری در شهرستان‌ها دارند تا اعتبارات جذب شود. ظرفیت‌های قانونی را برای کانون دریغ نمی‌کنیم.

عباس توان رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان در این نشست بیان کرد: نشست چهارگانه در استان‌ها با محوریت آموزش و پرورش تعریف شده و برگزار می‌شود. اما کار دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم است. رشته‌هایی که می‌توانند کمک کنند به حوزه کودک و نوجوان می‌تواند تعریف شود. رشته‌های آموزش ابتدایی را داریم. کارورزی این معلمان می‌تواند در مراکز کانون انجام شود. اماکنی برای همایش‌های بزرگ یا تولیدات تصویری می‌تواند کمک‌کننده کانون باشیم.

مهدی ذوالفقاری رئیس کانون زبان ایران در این نشست عنوان کرد: از وظایف ما تربیت مدرس انگلیسی و غیرانگلیسی است. بعضی ساختمان‌های استان مستهلک هستند و زیبنده وزارت آموزش و پرورش نیست. در اختیارگذاشتن ساختمان مدارس در نوبت عصر و تشکیل گروه زبان مشترک دانشگاه فرهنگیان و کانون زبان از این ظرفیت‌هایی است که باید به آن توجه شود.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان هم در پایان این‌طور جمع‌بندی کرد: اصل و اساس کار تربیتی تداوم است. در استان کرمان هیچ‌گونه مورد و مشکلی نداریم و تمام امکانات آموزش و پرورش در اختیار کانون و دانشگاه فرهنگیان است.

وی در پایان اختصاص 10 درصد از اعتبار ساخت مدارس به مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را وعده داد.


به گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی و اعضای شورای معاونان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مدیرکل آموزش و پرورش، رییس سازمان نوسازی مدارس و رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان روز 6 اردیبهشت 1403 در سالن مهر اداره‌کل کانون استان نشست هم‌اندیشی داشتند.

بر اساس این خبر، مدیرعامل کانون با تاکید بر اهمیت هم‌افزایی ظرفیت آموزش و پرورش، سازمان نوسازی، دانشگاه فرهنگیان و کانون پرورش فکری بیان کرد: در سومین روز حضور شورای معاونان کانون در استان هستیم. با توجه به یکی از سیاست‌های کانون یعنی مرکزمحوری، همه مراکز سطح استان کرمان در دو روز گذشته از سوی معاونان کانون رصد شدند.

حامد علامتی افزود: یکی از ابتکارهای وزیر آموزش و پرورش تشکیل ستاد تعلیم و تربیت کشور است. این نشست‌ها باید خروجی داشته باشد. اولین خروجی همدلی است. وظیفه داریم از حمایت‌های شما که از یک پیکره هستیم، تشکر کنیم.

رضا هدایتی رئیس سازمان نوسازی مدارس استان کرمان گفت: واقعیت این است که مراکز کانون رقم خاص عمرانی در استان‌ها دارند اما این ارقام خیلی کوچک است. پراکندگی استان هم، کار را مشکل‌تر کرده است. با تفکیک استان طبق ردیف‌های استان، مراکز کانون استان همه تخریبی هستند. برای تعمیرات و تجهیزات رقمی در نظر گرفته شده اما رقم پایین است اما صد در صد اعمال شده است. با توجه به اعتبارهای کوچک، یا باید ظرفیت خیران را به‌کار بگیریم یا حتی از ساختمان‌های آموزش و پرورش استفاده شود. کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان جایی که اعتبارهای استانی تقسیم می‌شود نیاز به جنگندگی بیشتری در شهرستان‌ها دارند تا اعتبارات جذب شود. ظرفیت‌های قانونی را برای کانون دریغ نمی‌کنیم.

عباس توان رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان در این نشست بیان کرد: نشست چهارگانه در استان‌ها با محوریت آموزش و پرورش تعریف شده و برگزار می‌شود. اما کار دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم است. رشته‌هایی که می‌توانند کمک کنند به حوزه کودک و نوجوان می‌تواند تعریف شود. رشته‌های آموزش ابتدایی را داریم. کارورزی این معلمان می‌تواند در مراکز کانون انجام شود. اماکنی برای همایش‌های بزرگ یا تولیدات تصویری می‌تواند کمک‌کننده کانون باشیم.

مهدی ذوالفقاری رئیس کانون زبان ایران در این نشست عنوان کرد: از وظایف ما تربیت مدرس انگلیسی و غیرانگلیسی است. بعضی ساختمان‌های استان مستهلک هستند و زیبنده وزارت آموزش و پرورش نیست. در اختیارگذاشتن ساختمان مدارس در نوبت عصر و تشکیل گروه زبان مشترک دانشگاه فرهنگیان و کانون زبان از این ظرفیت‌هایی است که باید به آن توجه شود.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان هم در پایان این‌طور جمع‌بندی کرد: اصل و اساس کار تربیتی تداوم است. در استان کرمان هیچ‌گونه مورد و مشکلی نداریم و تمام امکانات آموزش و پرورش در اختیار کانون و دانشگاه فرهنگیان است.

وی در پایان اختصاص 10 درصد از اعتبار ساخت مدارس به مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را وعده داد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

طی حکمی از سوی فاطمه رستگار، مدیرکل کانون استان ایلام؛ «ملوک هاشمی» به عنوان معاون فره...