پورشه 911 لانزانته با پیشرانه پرقدرت فرمول یک رونمایی شد


شرکت لانزانته جدیدترین پروژه بازتولید پورشه ۹۱۱ خود را با استفاده از پیشرانه پرقدرت فرمول یک رونمایی کرد. لانزانته بار دیگر با یک محصول شکل گرفته بر اساس مدل ۹۳۰ توربو بازگشته است. این خودرو که تگ چمپیونشیپ نام دارد نسخه‌ای سبک‌تر و قوی‌تر از مدل...

شرکت لانزانته جدیدترین پروژه بازتولید پورشه ۹۱۱ خود را با استفاده از پیشرانه پرقدرت فرمول یک رونمایی کرد.


لانزانته بار دیگر با یک محصول شکل گرفته بر اساس مدل ۹۳۰ توربو بازگشته است. این خودرو که تگ چمپیونشیپ نام دارد نسخه‌ای سبک‌تر و قوی‌تر از مدل قبلی است و تنها به تعداد سه دستگاه تولید خواهد شد. هر یک از این خودروها نشان دهنده سه قهرمانی فرمول یک مک لارن در دهه ۸۰ میلادی هستند و در فستیوال سرعت گوودوود امسال حضور خواهند داشت.

هر سه پورشه ۹۱۱ لانتزانته به پیشرانه‌های ۶ سیلندر ۱.۵ لیتری توئین توربوی کارکرده فرمول یک محهز می‌شوند. شرکت کازورث کار بازنگری و ارتقای این پیشرانه‌ها را بر عهده داشته و علاوه بر ارتقای پیستون‌ها، سوپاپ‌ها و میل بادامک‌ها اقدام به نصب توربوشارژرهای تیتانیومی سبک‌وزن نیز کرده است. ۹۱۱ موردبحث علاوه بر قطعات یاد شده از سیستم خنک‌کاری بهینه و سیستم اگزوز ارتقا یافته سود می‌برد. باید دانست شرکت مک لارن تغییرات اعمالی کازورث روی پیشرانه‌ها را تائید نموده است.

سخت‌افزار جدید و برنامه‌ریزی مجدد ECU باعث شده‌اند این پیشرانه ۶۲۵ اسب بخار قدرت داشته باشد و تا ۱۰۲۵۰ دور در دقیقه غرش کند. نیروی تولیدی نیز از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی نسل ۹۹۳ که اصلاح شده و از نسبت‌های دنده سفارشی سود می‌برد راهی چرخ‌ها خواهد شد. نتیجه چنین تغییراتی دستیابی به سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود. قدرت توقف نیز از طریق ترمزهای کربن سرامیک ارتقا یافته با کالیپرهای چهار پیستونه در جلو و عقب به دست می‌آید. این سیستم ترمز پشت رینگ‌های ۱۸ اینچی منیزیمی و لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴ پنهان شده است.

پورشه 911 لانزانته

لانزانته علاوه بر افزایش قدرت پورشه ۹۱۱ اقدام به استفاده از فیبر کربن در کاپوت، درها، بال‌ها، سقف، سپرها و اسپلیتر جلو کرده است. وزن این خودرو هم‌اکنون به ۹۲۰ کیلوگرم می‌رسد که حدود ۴۳۰ کیلوگرم کمتر از نسخه استاندارد ۹۱۱ است. شرکت بریتانیایی موردبحث تغییراتی را نیز در کابین اعمال نموده تا وزن خودرو کاهش یابد. از جمله این تغییرات می‌توان به حذف آینه‌ها و شیشه‌های برقی اشاره کرد. البته می‌توان درخواست عدم حذف سیستم تهویه مطبوع را داد. سرنشینان نیز روی صندلی‌های سبک‌وزن و مسابقه‌ای ریکارو خواهند نشست و راننده نیز فرمان جیر را به دست خواهد گرفت. لانزانته اشاره‌ای به قیمت تگ چمپیونشیپ نکرده اما به جرات می‌توان گفت با خودرویی گران‌قیمت روبرو خواهیم شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آغاز فروش اقساطی KMC T8 و J4 از سوی کرمان موتور