لکسوس با سوپر اسپرت 8 سیلندر به جنگ AMG و استون مارتین می‌رود!


لکسوس با سوپر اسپرت 8 سیلندر به جنگ AMG  و استون مارتین می‌رود!

بنا به گزارش رسانه‌ها، لکسوس با تولید یک سوپر اسپرت ۸ سیلندر به رقابت با بزرگانی همچون مرسدس AMG GT و استون مارتین ونتیج خواهد پرداخت. این خودرو که جانشین معنوی LFA خواهد بود مشخصات جذابی را به نمایش می‌گذارد. اگر به خاطر داشته باشید تویوتا در...

بنا به گزارش رسانه‌ها، لکسوس با تولید یک سوپر اسپرت ۸ سیلندر به رقابت با بزرگانی همچون مرسدس AMG GT و استون مارتین ونتیج خواهد پرداخت.


این خودرو که جانشین معنوی LFA خواهد بود مشخصات جذابی را به نمایش می‌گذارد. اگر به خاطر داشته باشید تویوتا در سال ۲۰۲۲ یک خودروی مفهومی با نام GT3 GR را رونمایی کرد و این خودرو هم‌اکنون به پروتوتایپی تبدیل شده که در پیست اسپا فرانکوشمپس حضور دارد. انتظار می‌رود بخش موتور اسپرت گازو ریسینگ این خودرو را برای رقابت در رویدادهای مهمی همچون لمان سال ۲۰۲۶ آماده سازد.

بر اساس قوانین فیا، هر خودروی مسابقه‌ای GT3 باید از طراحی بدنه تقریباً مشابه با نسخه جاده‌ای همان خودرو استفاده نماید و بنابراین انتظار می‌رود نسخه تعدیل شده این مدل مسابقه‌ای تویوتا ظرف دو سال آینده راهی بازار شود. تویوتا قبلاً اظهار داشته بود به تولید خودروهای موتور اسپرت بجای ارتقای نسخه‌های تولیدی برای استفاده در رقابت‌ها ادامه خواهد داد، کاری که با مدل جذاب GR یاریس انجام داده است. احتمالاً نسخه جاده‌ای GT3 GR نشان لکسوس را بر پیشانی خواهد داشت تا ادامه دهنده راه این خودروساز در ارائه محصولاتی اسپرت با پیشرانه حجیم همچون LFA، LC 500 و RC F باشد. صدای پروتوتایپی که تویوتا تولید کرده کاملاً ما را به یاد نیروگاه‌های ۸ سیلندر می‌اندازد و نسخه تولیدی این خودرو که احتمالاً لکسوس LFR نام می‌گیرد از همین پیشرانه به همراه کمک هیبریدی سود خواهد برد.

هنوز مشخصات فنی مدل مسابقه‌ای تویوتا در دسترس نیست اما قوانین کلاس GT3 نسبتاً منعطف است و خودروها می‌توانند قدرت حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ اسب بخار و حداکثر وزن ۱۳۰۰ کیلوگرم داشته باشند. استون مارتین، بی ام و، فراری، فورد، لامبورگینی، لکسوس، مک لارن، مرسدس AMG و پورشه در حال حاضر خودروهای GT3 خود را در دسترس تیم‌های خریدار قرار داده‌اند.

تویوتا اخیراً اعلام کرده با همکاری مزدا و سوبارو به دنبال ایجاد تحول در پیشرانه‌های درون‌سوز است و می‌خواهد علاوه بر استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در آن‌ها ابعادشان را نیز جمع و جورتر کند. این خودروساز ژاپنی همواره درباره ظرفیت‌های خودروهای اسپرت به منظور ارتقای پیشرانه‌های درون‌سوز سخن گفته و سرمایه‌گذاری سنگینی روی توسعه سوخت‌های پایدار انجام داده است. تویوتا حتی در حال همکاری با یاماها برای تولید یک پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری با سوخت هیدروژن است و شاید این پیشرانه در خودروی اسپرت جدید برند نصب شود. ماساهیتو واتانابه رئیس گازو ریسینگ اخیراً گفته است تویوتا روش “چند مسیر” را برای تولید خودروهای اسپرت دنبال می‌کند و تنها روی قوای محرکه برقی تمرکز ندارد. او خاطرنشان می‌سازد:

ما هنوز فکر می‌کنیم پیشرانه درون‌سوز ظرفیت‌های زیادی دارد و درعین‌حال تلاش می‌کنیم با تمامی قوانین کشورهای گوناگون سازگار باشیم؛ اما نمی‌خواهیم تسلیم شویم. بازی هنوز به پایان نرسیده زیرا اگر به پیشرانه درون‌سوز نگاه کنید می‌توانید سوخت هیدروژن را ببینید که می‌تواند بخشی از سبد محصولات بدون آلایندگی باشد؛ بنابراین من فکر می‌کنیم استفاده از پیشرانه‌های درون‌سوز ادامه خواهد یافت

لکسوس عرضه مدل‌های RC و LC کوپه در اروپا را متوقف ساخته و به‌صورت رسمی برنامه‌ای برای جانشینی آن‌ها را اعلام نکرده است هرچند یک کانسپت برجسته در سال ۲۰۲۱ معرفی شد تا تعهد این برند به تولید خودروهای پرفورمنس را نشان دهد. این کانسپت که قرار است تا پایان دهه جاری میلادی راهی خط تولید شود بجای پیشرانه ۸ سیلندر از قوای محرکه برقی استفاده می‌کند اما مشخص نیست که آیا زیرساخت فیبر کربن مونوکوک مشابه با تویوتا GT3 GR کانسپت خواهد داشت یا خیر. احتمال دارد لکسوس دو سوپرکار مرتبط با یکدیگر را بر اساس یک شاسی مشترک و با قوای محرکه کاملاً متفاوت در ۵ سال آینده تولید کند هرچند چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چانگان CS55 پلاس؛ مشخصات و قیمت جدیدترین خودروی وارداتی