چطور با کمترین هزینه کافی شاپ خود را در فیدیلیو تبلیغ و مشتریان خود را چند برابر کنیم؟


چطور با کمترین هزینه کافی شاپ خود را در فیدیلیو تبلیغ و مشتریان خود را چند برابر کنیم؟

در سال‌های اخیر با رشد روزافزون کافه‌ها در گوشه و کنار شهرهای بزرگ و کوچک بازار رقابت بر سر جذب مشتری بیش از هر زمان دیگری حسابی داغ و تنگاتنگ است. چه شما یک کافه تازه تاسیس داشته باشید و چه صاحب یک کافی شاپ قدیمی باشید حتما...

در سال‌های اخیر با رشد روزافزون کافه‌ها در گوشه و کنار شهرهای بزرگ و کوچک بازار رقابت بر سر جذب مشتری بیش از هر زمان دیگری حسابی داغ و تنگاتنگ است. چه شما یک کافه تازه تاسیس داشته باشید و چه صاحب یک کافی شاپ قدیمی باشید حتما باید به دنبال راهی برای بیشتر دیده شدن، جذب مشتری بیشتر و به دنبال آن کسب درآمد بیشتر باشید. در این مقاله از فیدیلیو مگ به شما می‌گوییم که چطور با تبلیغ تخصصی کافی شاپ خود از طریق فیدیلیو با کمترین هزینه بیشتر دیده شوید و مشتریان خود را چند برابر کنید.

روش‌های تبلیغ کافی شاپ از گذشته تاکنون

از قدیم برای تبلیغ کسب و کارهایی مثل رستوران یا کافی شاپ روش‌هایی مثل پخش تراکت‌های تبلیغاتی که روی آن‌ها متن تبلیغ کافه‌های سنتی یا کافی شاپ‌های مدرن نوشته شده بود، تبلیغات پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ با ارسال نمونه متن کوتاه و زیبا برای تبلیغ کافی شاپ به‌صورت پیامک انبوه، منطقه‌ای و هدفمند، تبلیغات شفاهی و دهان به دهان، تبلیغات محیطی، نصب بنر و بیلبورد و … مرسوم بوده است.

هنوز هم برخی از این روش‌های تبلیغ برای کافه و رستوران جواب می‌دهد و مردم به آن‌ها اعتماد دارند. اما در سال‌های اخیر بیشترین رقابت برای تبلیغ کسب و کارها از جمله کافی شاپ، رستوران و کافه رستوران در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است.

در ادامه به برخی از روش‌های تبلیغات مدرن و تخصصی کافی شاپ در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی (آنلاین) می‌پردازیم.

چطور کافی شاپ خود را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنیم؟

امروز دیگر استفاده از فضای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی به‌خاطر دسترسی سهل‌الوصول تعداد زیادی از افراد به محتوای این فضاها برای تبلیغ کسب و کارهایی که به طور مستقیم با مردم سر و کار دارند یک تکنیک تبلیغاتی بسیار موثر است.

اگر شما صاحب یک کافی شاپ هستید، حالا یا این کافی شاپ را به تازگی تاسیس کرده‌اید یا صاحب یک کافه صاحب‌نام و با سابقه هستید، تا به حال به این فکر کرده‌اید که سهم کافه شما از مخاطبان حاضر در رسانه‌های اجتماعی چقدر است؟ اصلا می‌دانستید که 75 درصد افراد محصول و خدماتی را می‌خرند که قبلا آن را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اند؛ این یک نتیجه شگفت‌انگیز است!

در ادامه چند روش موثر برای تبلیغ کسب و کارهایی مثل کافی شاپ را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به شما می‌گوییم:

ویدئو بسازید

ساختن ویدئو یک روش جذاب و کارآمد برای به نمایش گذاشتن فضای کافی شاپ شما است. اغلب مخاطبان با فیلم ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند و لحظات بیشتری را به شناخت از کافی شاپ شما اختصاص می‌دهند تا محتوای نوشتاری و حتی عکس.

با مشتری تعامل داشته باشید

آیا کافی شاپ شما فقط یک صفحه اینستاگرام یا یک وب‌سایت دارد؟ فارغ از تعداد فالوورهای صفحه اینستاگرام و افرادی که روزانه به وب‌سایت شما سر می‌زنند آیا شما با مخاطبان خود تعامل دارید؟ می‌دانید مشتریان شما چطور کافی شاپ شما را پیدا کرده‌اند؟ اصلا می‌دانید چند درصد از مشتریان شما از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی با کافی شاپ شما آشنا شده‌اند؟

مشارکت مداوم مشتریان در کانال‌های مختلف به برندها و صاحبان کسب و کار کمک می‌کند ارتباط «انسان به انسان» با آن‌ها را ایجاد و تقویت کنند و فراتر از روابط معاملاتی ارزش افزوده داشته باشند.

در دنیای پرتلاطم و شلوغ کسب و کارهای کنونی مشارکت مشتری دیگر محدود به فروش، پشتیبانی یا خدمات نیست. به همین خاطر هم تعامل با مشتری سبب می‌شود که کسب و کارهایی که با مشتری سر و کار مستقیم دارند، مثل کافی شاپ، رستوران و کافه رستوران، نیازهای مشتریان را پیش بینی کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند تا روابط پایدار، وفاداری مشتری و در نتیجه رونق کسب و کار را شاهد باشیم.

به جز تعامل حضوری در محیط کافی شاپ، صفحه‌ کسب و کار شما در فضای‌ مجازی درست مثل فضای کافی شاپ شما است. همان اندازه که به نحوه برخورد با مشتری در کافی شاپ اهمیت می‌دهید، برای رسیدگی به صفحات مجازی خود جهت ارتباط دو طرفه و تبادل نظر با مشتریان خود هم باید وقت بگذارید.

از جمله ترفندهای موثر برای تعامل بیشتر با مشتری از طریقه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی عبارتند از:

  • اختصاص دادن کوپن تخفیف به مناسبت‌های مختلف؛
  • تاسیس باشگاه وفاداری برای مشتریان ثابت و وفادار کافه؛
  • برگزاری مسابقات و کمپین‌های اینستاگرامی.

پیج اینستاگرام داشته باشید

می‌دانستید یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات کسب و کارهایی مثل کافی شاپ و رستوران پلتفرم «اینستاگرام» است؟ پس لازم است که برای رستوران خود یک صفحه اینستاگرام راه‌اندازی کنید. داشتن یک پیج اینستاگرام فعال برای کسب و کاری مثل کافی شاپ به دلایل زیر لازم و ضروری است:

  • مخاطبان عکس آیتم منوی کافی شاپ شما را می‌ببینند و می‌توانند برای آمدن به کافه شما بهتر تصمیم بگیرند؛
  • می‌توانند نظرات سایر کاربران را بخوانند و با آن‌ها تبادل نظر کنند؛
  • از استوری‌های اینستاگرام می‌توانید برای نگارش متن تبلیغ جذاب آیتم‌های منوی کافه یا موارد دیگر استفاده کنید.
  • از قیمت‌ آیتم‌های منوی کافی شاپ مطلع می‌شوند؛
  • به منوی آنلاین و منوی نوشتاری کافی شاپ دسترسی پیدا می‌کنند؛
  • اگر از خدمات شما راضی بودند شما را به دیگران معرفی می‌کنند و دوستان و آشنایان خود را زیر پست‌های شما تگ می‌کنند؛
  • اگر کافه شما پیج اینستاگرام فعالی داشته باشد مشتریان خوش ذوق در عکس‌هایی که با دیگران در صفحه شخصی خود به اشتراک می‌گذارند پیج کافه شما را تگ می‌کنند و بیشتر دیده می‌شوید؛
  • هر چه بیشتر تگ شوید و پست‌های شما دیده شود به این ترتیب به صفحه اکسپلور اینستاگرام هم راه پیدا می‌کنید و بیشتر دیده می‌شوید؛
  • از هشتگ‌های موثر زیر پست‌های پیج اینستاگرام کافه استفاده کنید. هشتگ‌ها در اینستاگرام بسیار تعیین‌کننده هستند؛
  • با اینفلوئنسرهای اینستاگرام و بلاگرها برای تبلیغ کافی شاپ خود همکاری کنید؛
  • محتوای جذاب تولید کنید، از عکس آیتم‌های منو گرفته تا ساختن ویدئو از محیط کافه و حتی آشپزخانه؛
  • برای رویدادهای خاص مثل پخش مسابقات فوتبال مهم، جشن شب یلدا، چهارشنبه سوری و … برنامه‌های ویژه تدارک ببینید و از طریق پیج اینستاگرام اطلاع‌رسانی کنید.
  • همچنین یادتان باشد آدرس دقیق کافی شاپ را در یک هایلایت اختصاصی به همراه لوکیشن در پیج اینستاگرام خود قرار دهید.

یک صفحه وب‌سایت فعال و به‌روز داشته باشید

بسیاری از افراد هنوز هم وقتی می‌خواهند درباره یک کافی شاپ یا هر کسب و کار دیگری اطلاعات بیشتری کسب کنند جستجو در گوگل را ترجیح می‌دهند. اگر می‌خواهید برای کافی شاپ خود یک وبسایت فعال داشته باشید به این موارد توجه داشته باشید:

  • گالری تصاویر داشته باشید و عکس آیتم‌های منوی کافی شاپ را در وب‌سایت مرتب آپلود و در صورت نیاز بروزسانی کنید؛
  • قسمت نظرات کاربران فعال باشد و با آن‌ها از طریق کامنت تعامل و تبادل نظر داشته باشید؛
  • آدرس و لوکیشن کافی شاپ و شماره تلفن را در وب‌سایت ثبت کنید و در صورت تغییر بروزرسانی کنید؛
  • صفحه «درباره ما» داشته باشید تا مخاطبان بیشتر با شما و سابقه کافی شاپ شما آشنا شوند؛
  • منوی آنلاین داشته باشید؛
  • امکان سفارش آنلاین از طریق وب‌سایت را فراهم کنید.

آدرس کافی شاپ را در گوگل مپ، نشان و بلد ثبت کنید

برای دسترسی بهتر مشتریان به آدرس مکان‌هایی مثل رستوران و کافی شاپ اغلب صاحبان کسب و کار تصور می‌کنند ثبت آدرس و لوکیشن در پیج اینستاگرام و وب‌سایت کافی است. اما شما حتما باید آدرس کافه خود را در اپلیکیشن‌های مسیریابی مثل گوگل مپ، نشان و بلد و … هم ثبت کنید.

گاهی مشتریان از طریق اپلیکیشن‌های مسیریابی می‌خواهند کافه شما را پیدا کنند یا به وب‌سایت و اینستاگرام شما دسترسی ندارند. در نتیجه ثبت آدرس در اپلیکیشن‌های مسیریابی به شما کمک می‌کند تا مشتری‌های بالفعل خود را از دست ندهید.

فعالیت‌هایی از این دست مشتریان را ترغیب می‌کند تا به کافی شاپ شما به چشم یک مکان هیجان‌انگیز و یک پاتوق همیشگی و در دسترس نگاه کنند.

با همه این تفاسیر گفتن این حرف‌ها آسان به نظر می‌رسد ولی زمانی که نوبت به عمل کردن می‌رسد اغلب کسب و کارها نمی‌دانند از کجا شروع کنند و اصلا باید برای تبلیغ کافه یا رستوران خود چه کنند و کدام روش تبلیغ برای دیده شدن بیشتر به دردشان می‌خورد. ما در ادامه به شما می‌گوییم چرا و چطور به کمک «فیدیلیو» تبلیغات تخصصی کافی شاپ خود را به روش‌های متنوع با کمترین قیمت و بیشترین بازخورد انجام دهید تا یک کافه پر رونق و پاتوق داشته باشید.

چرا تبلیغات تخصصی کافی شاپ خود را به فیدیلیو بسپاریم؟

فیدیلیو با 16 سال سابقه، به عنوان اولین مرجع تخصصی کافه رستوران‌های کشور که از سال 1387 برای یک انتخاب خوشمزه کنار شما بوده است از مجموعه‌های غذایی شامل رستوران، کافه، فست‌فود و … دعوت به عمل می‌آورد که علاوه بر استفاده از پلتفرم سفارش آنلاین غذا از سرویس‌های جدید تبلیغات وب سایت و اینستاگرام نیز استفاده نمایند.

چرا تبلیغات تخصصی کافی شاپ در فیدیلیو به نفع شماست؟ چون فیدیلیو امروز با داشتن میلیون‌ها مخاطب از سراسر کشور و داشتن شناخت کامل از نیازهای مخاطبین مجموعه‌های غذایی از رستوران‌ها گرفته تا کافه، قنادی، طباخی، کیترینگ و … یک مرجع امن و مطمئن برای سپردن تبلیغ کسب و کار شماست.

ما در فیدیلیو با ارائه خدمات تبلیغاتی موثر به شما کمک می‌کنیم کافی شاپ خود را به بهترین شکل از طریق تبلیغات در وب‌سایت و صفحه اینستاگرام معرفی کنید تا بیشتر دیده شوید. فرم درخواست تبلیغات ما آماده است تا شما را به مشتریان جدید معرفی کند.

مزایای تبلیغات تخصصی کافی شاپ‌ها در فیدیلیو

برخی از مزایای تبلیغات تخصصی مجموعه‌های غذایی از جمله کافی شاپ‌ها در فیدیلیو عبارتند از:

  • جذب هدفمند؛
  • افزایش فروش؛
  • افزایش ترافیک؛
  • هزینه موثر؛
  • پکیج‌های متنوع؛
  • دسترسی به بازار جدید و مخاطبان گسترده؛
  • افزایش آگاهی از برند.

بدین ترتیب شما با سپردن تبلیغات تخصصی کافی شاپ یا هر مجموعه غذایی دیگری به فیدیلیو می‌توانید:

  • با هزینه اندک در کمپین‌های فیدیلیو در اینستاگرام شرکت کنید؛
  • از فیدیلیو پست و استوری خریداری کنید؛
  • نسبت به فودبلاگرهای اینستاگرام و اینفلوئنسرها برای تبلیغ رستوران یا هر مجموعه غذایی که دارید هزینه بسیار کمتری پرداخت کنید؛
  • شما با همکاری با فیدیلیو می‌توانید هم صفحه وب‌سایت داشته باشید و هم با کمترین هزینه در اینستاگرام معرفی شوید.

راه‌های تماس با کارشناسان فیدیلیو

کلیه فعالین در صنعت غذا شامل کافی شاپ، کافه رستوران، رستوران، فست‌فود، شیرینی فروشی، طباخی، کیترینگ، صبحانه و … می‌توانند در پلتفرم فیدیلیو ثبت نام نمایند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان فیدیلیو تماس بگیرید.

آدرس: تهران، کاووسیه، خیابان آفریقا، کوچه ترکمان (نوزدهم)، پلاک ۲۳، واحد ۱

شماره تلفن:74052000-021



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

(تصاویر) مخوف‌ترین مرکز بازداشت و شکنجه در دمشق