پونتیاک GTO 1967 با قیمت میلیون دلاری به فروش می رسد
این خودروی کلاسیک لوکس بیش از ۱,۰۰۰ اسب بخار هم قدرت دارد. خودرویی که در تصاویر مشاهده میکنید، یک دستگاه پونتیاک GTO کلاسیک معمولی به شمار میرفت تا اینکه «استیو آگیولار» و «شان اسمیت» تصمیم گرفتند آن را به محصولی ردهبالا تبدیل کنند. چند...
این خودروی کلاسیک لوکس بیش از ۱,۰۰۰ اسب بخار هم قدرت دارد.
خودرویی که در تصاویر مشاهده میکنید، یک دستگاه پونتیاک GTO کلاسیک معمولی به شمار میرفت تا اینکه «استیو آگیولار» و «شان اسمیت» تصمیم گرفتند آن را به محصولی ردهبالا تبدیل کنند. چند ماه بعد، GTO یادشده تا جایی متحول شد که دیگر با همردههای گذشتهاش سنخیتی نداشت. دو خودرودوست آمریکایی بهجز پنلهای اصلی بدنه، تمام اجزای دیگر این خودرو را از نو بازسازی کردند.
این مدل خاص از GTO 1967 اخیرا در نمایشگاه سما ۲۰۲۴ به نمایش درآمد تا قدرت مهندسی و طراحی اگیولار و اسمیت را به رخ دیگر خودرودوستان آمریکایی بکشد. این خودرو آنقدر موردتوجه مردم قرار گرفت که نهایتا جایزه «بهترین» را در این رویداد دریافت کرد. اگیولار میگوید که برای انتخاب رنگ این خودرو به سراغ شرکت بیامو رفته تا بتواند رنگ تازهای را که بر پیکره مدل جدید X5 استفاده شده بوده را در GTO استفاده کند؛ بهرهوری از این رنگ برای مشتریان بیامو یک آپشن ۶۵۰ دلاری به شمار میرود.
اگیولار کار خود را درحالی آغاز کرده بود که این GTO حدود ۳۲۰ کیلومتر کارکرد داشته و با توجه به سنوسالش، عملا نو محسوب میشده است. از آنجا که اگیولار تصمیم داشته محصولی بالارده را بسازد، بهجای استفاده از رنگ کرومی یا حتی کروم، بخشهای براق خودروی خود را از نیکل پرداختشده طراحی کرده است. این نیکل برسخورده در بخش موتور هم مورداستفاده قرار گرفته است؛ جایی که موتور و تمام اجزای دیگر از طریق یک سیستم خنککاری بزرگ خنک میشوند.
اگیولار برای این خودرو از یک پیشرانه بزرگ ۷ لیتری LS7 V8 استفاده کرده که به کمک یک سوپرشارژر ۳ لیتری، توان تولید ۱,۰۰۰ اسب بخار قدرت را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق یک جعبهدنده «4LE80-E» به چرخهای عقب منتقل میشود. تمام این مجمعه قدرتمند توسط ترمزهای برقی متوقف میشوند.
رینگهای این GTO در جلو و عقب بهترتیب از نوع ۱۹ و ۲۰ اینچی هستند و موفق شدهاند تا چهره یک مدل بازسازی شده را بهخوبی به بیننده القا کنند. همانطور که از تصاویر مشخص است، کار سازنده به نمای بیرونی ختم نشده و کابین GTO را هم بهکمک اسکنر سهبعدی طراحی کرده است. داشبورد این خودرو حال شامل فرمان سهپره، نشانگرهای «داکوتا دیجیتال»، سردنده لوکس، کلیدهای دستوری چرخان و سیستم اطلاعات سرگرمی میشود. کلیدهای شیشههایش هم از یک دستگاه آئودی Q6 به عاریه گرفته شدهاند.
تولید و آمادهسازی این خودروی ۱,۰۰۰ اسب بخاری حدود ۱ سال زمان برده است و سازنده آن تصمیم دارد که حاصل تلاشهایش را با قیمت ۱ میلیون دلار به فروش برساند. نظر شما درباره این پونتیاک GTO چیست؟