رم 1500 شارژر 2025 رونمایی شد؛ بهبود طراحی و هزار کیلومتر توان پیمایش!
وانت برقی دوج با شارژ کامل بیش از هزار کیلومتر را طی میکند. رم ۱۵۰۰ رمشارژر ۲۰۲۵ نسخه جدید وانت رم به شمار میرود که از یک ژنراتور بنزینی استفاده میکند تا نیروی حاصل را به یک موتور برقی منتقل کند و با هر بار شارژ باتری و باک پر، مسافتی...
وانت برقی دوج با شارژ کامل بیش از هزار کیلومتر را طی میکند.
رم ۱۵۰۰ رمشارژر ۲۰۲۵ نسخه جدید وانت رم به شمار میرود که از یک ژنراتور بنزینی استفاده میکند تا نیروی حاصل را به یک موتور برقی منتقل کند و با هر بار شارژ باتری و باک پر، مسافتی ۱,۱۰۴ کیلومتری را فراهم کند. این وانت بهاصطلاح «EREV» (خودرویی برقی که برای پیمایش مسافت بیشتر از فناوری بنزین کمک میگیرد) از نیمه نخست سال آینده میلادی دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.
این حرکت رم که ممکن است با ورود دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید ایالاتمتحده، و کاهش نرخ رشد خرید خودروهای برقی در این کشور هم ارتباط داشته باشد، باعث عقب افتادن عرضه نسخه تمام برقی رم ۱۵۰۰ REV میشود. برنامه زیرشاخه وانتسازی شرکت دوج بر آن بود که ابتدا نسخه برقی را تا پایان ۲۰۲۵ به دست مشتریانش برساند اما حال آن را تا ۲۰۲۶ تحویل نخواهد داد. توجه بیشتر مردم و آشنایی آنها با فناوری این خودرو و نمونههای مشابه باعث شده که به این مدلها علاقه نشان دهند. به همین دلیل، خودروسازان بزرگ دیگر مانند فولکسواگن، فورد و دیگر برندهای کرهای هم در حال کار روی تولید EREVهای خود هستند.
رم ۱۵۰۰ رمشارژر خریداران سنتیتر را هدف قرار میدهد. این خودرو که همچنان از بنزین هم استفاده میکند، گستره مسافت خیرهکننده خود را به مالکان نشان میدهد و این نگرانی را برایشان رفع میکند. از سوی دیگر، تجهیز این خودرو به توان کششی و یدک بالا نیازهای مشتریان را بهخوبی رفع میکند و بهرهمندی آن از پیشرانه برقی، آنها را با فناوریهای روز آشنا میکند و دید منفی خریداران را از الکتروموتورها دور میکند؛ اقدامی که برای عرضه نسخه تمام برقی حیاتی قلمداد میشود.
خریداران رم ۱۵۰۰ رمشارژر در حالت تمام برقی مسافتی ۱۹۰ تا ۲۲۴ کیلومتری را طی میکند که برای گشتوگذار در شهر و حومهها مناسب خواهد بود. کاربر درصورت نیاز به یدککشیدن بارهای سنگین و سفرهای طولانیتر به ژنراتور بنزینی خود روی میآورد.
رمشارژر ۲۰۲۵ که با نرخ پایه ۶۰ هزار دلار عرضه خواهد شد، از یک پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 سود میبرد که نقش ژنراتور را برای موتورهای برقی ایفا میکند. تمام ۶۶۳ اسب بخار قدرت و ۸۳۳ نیوتن متر گشتاور تولیدشده توسط این پیشرانه به چهارچرخ خودرو میرسد تا آن را به قابلیتهای آفرودی هم مجهز کند. هر چند بدنه این خودرو وزن زیادی دارد اما در عرض ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
این تصمیم جدید همزمان با جابهجایی مقامهای مدیریتی در مجموعه رم، دوج و استلانتیس همراه شده است. نظر شما درباره یک EREV چیست؟ آیا بهتر نبود صنعت پیش از رونمایی از محصولات برقی، به شیوه شرکت رم عمل میکند و کاربران را با پیشرانههای برقی آشنا میکرد و سپس تحول را ایجاد میکرد؟