هوش مصنوعی؛ چالش جدی گردشگری
نقش رو به رشد هوش مصنوعی در گردشگری در نشست بازار جهانی سفر در لندن مورد بررسی قرار گرفت.
نقش رو به رشد هوش مصنوعی در گردشگری در نشست بازار جهانی سفر در لندن مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش «دنیای سفر»، در نشست وزرای گردشگری که به همت سازمان جهانی گردشگری (UN TOURISM) و شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) برگزار شد، هوش مصنوعی (AI) به عنوان ابزاری تحول آفرین در صنعت گردشگری معرفی شد.
بیش از ۲۰ وزیر گردشگری در لندن گردهم آمدند و با رهبران سازمان های فعال در حوزه فناوری و گردشگری به بحث و تبادل نظر درباره تأثیرات و فرصت های هوش مصنوعی در گردشگری پرداختند.
در این نشست، ناتالیا بایونا، مدیر اجرایی سازمان جهانی گردشگری، ضرورت بهره گیری از هوش مصنوعی مولد برای بهبود تصمیم گیری ها در صنعت گردشگری را مورد تاکید قرار داد.
او گفت: صنعت گردشگری باید آماده باشد تا با کمک هوش مصنوعی مولد، تصمیمات بهتری بگیرد. گردشگری توانایی ایجاد داستان های منحصر به فرد را دارد و استفاده از فناوری به نفع بازاریابی و ترویج مقاصد، زیرساخت عمومی دیجیتال و آموزش بسیار حائز اهمیت است. شخصی سازی فرایند سفر می تواند بزرگ ترین دارایی ما باشد. اما مهم تر از همه، هوش مصنوعی به هوش انسانی نیاز دارد تا درخشان شود.
سازمان جهانی گردشگری همچنین نقشه راه استراتژیک را با محوریت نقش هوش مصنوعی در گردشگری عرضه کرد. این نقشه راه شامل حوزه های مهمی همچون تحقیق در مورد پذیرش هوش مصنوعی، آموزش و بازآموزی نیروی کار و سرمایه گذاری در نوآوری های مبتنی بر فناوری است. نکته قابل توجه تأکید بر توانایی هوش مصنوعی در ایجاد فرصت های شغلی جدید در کنار نیاز به ارتقاء مهارت ها است.
جولیا سیمپسون، رئیس و مدیرعامل شورای جهانی سفر و گردشگری به ضرورت توجه به مسائل جهانی مانند تغییرات اقلیمی و نیاز به رویه های پایدار اشاره کرد و گفت: در حالی که باید به موضوعاتی مانند تغییرات اقلیمی و نیاز به رویه های پایدار بپردازیم، فرصت های فوق العاده ای در پیش داریم. در سال ۲۰۲۳، بخش ما نزدیک به ۱۰ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی اضافه کرد و ۳۳۰ میلیون شغل را پشتیبانی کرد. امسال نیز انتظار داریم رکوردهای جدیدی به ثبت برسد. با همکاری نزدیک، می توانیم اطمینان حاصل کنیم که گردشگری به رشد خود ادامه دهد و از هوش مصنوعی و دیگر فناوری ها برای ایجاد آینده ای مقاوم، پایدار و فراگیر استفاده کنیم.
به گزارش تراول اند تور، سازمان جهانی گردشگری چالشی با عنوان «چالش هوش مصنوعی» راه اندازی کرده است که هدف آن تشویق به ارائه راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی در زمینه های برندسازی، بازاریابی گردشگری است. این سازمان همچنین طرح هایی برای جوایز منطقه ای و برنامه های تقویت ظرفیت برای ترویج نوآوری در سراسر این صنعت ارائه داد.
شرکت کنندگان در این نشست تأکید کردند که هوش مصنوعی به تنهایی نمی تواند آینده گردشگری را تضمین کند و همکاری های میان دولت ها، بخش خصوصی و شرکت های فناوری برای ایجاد چارچوب هایی که اطمینان حاصل کند هوش مصنوعی به طور اخلاقی و فراگیر استفاده می شود، ضروری است. با تجمیع منابع و تخصص، ذینفعان می توانند مدل های گردشگری مقاوم و قابل انطباقی بسازند که به نفع همه باشد.