نمایشگرهای لمسی خودروهای مدرن عصبی کننده هستند!
تحقیقات جدید هیوندای نشان میدهد مصرفکنندگان آمریکایی نمایشگرهای لمسی خودروهای مدرن را دوست نداشته و آنها را عصبی کننده میدانند. هیوندای نیز همانند تویوتا یکی از معدود خودروسازانی است که بهطور کامل دکمههای رایج داخل کابین خودروها را حذف...
تحقیقات جدید هیوندای نشان میدهد مصرفکنندگان آمریکایی نمایشگرهای لمسی خودروهای مدرن را دوست نداشته و آنها را عصبی کننده میدانند.
هیوندای نیز همانند تویوتا یکی از معدود خودروسازانی است که بهطور کامل دکمههای رایج داخل کابین خودروها را حذف نکرده و حتی در جدیدترین محصولاتش نیز میتوانند تعدادی از دکمههای سنتی را مشاهده کنید. در حقیقت با نگاهی به جدیدترین نسخه آیونیک ۵ میتوانید شاهد دکمههای فیزیکی بیشتر نسبت به قبل باشید. تحقیقات جدید این خودروساز کرهای نیز نشان میدهد مردم آمریکا دکمههای فیزیکی را برای عملکردهای اصلی خودرو ترجیح میدهند. یکی از مجلات کرهای فرصت بازدید از استودیوی طراحی هیوندای در کالیفرنیا را داشته تا اطلاعات بیشتری درباره خواستههای مشتریان را به دست آورد. نایبرئیس هیوندای کره شمالی اذعان میکند این خودروساز در ابتدا تحت تأثیر سیستم اطلاعات سرگرمی انقلابی تسلا قرار گرفته بود اما بعدها فهمید که دسترسی به همه عملکردهای خودرو از طریق نمایشگر لمسی بهترین گزینه نیست. او میگوید:
همگام با افزودن نمایشگرهای یکپارچه به محصولات، ما همچنین استفاده از کنترلهای مبتنی بر نمایشگرهای لمسی را نیز بررسی کردیم و فهمیدیم مردم آن را دوست ندارند. زمانی که تحقیقاتی را انجام دادیم متوجه شدیم مردم در زمان استفاده از کنترلهای لمسی استرس داشته و کلافه میشوند.
استفاده از نمایشگر لمسی برای تنظیم دما یا عملکردهای ساده خودرو میتواند حواس راننده را پرت کند. در مقابل، با استفاده از دکمههای فیزیکی که همیشه در جای خود قرار دارند رانندگان میتوانند همچنان چشم به جاده داشته باشند. البته ما مخالف نمایشگرهای لمسی نیستیم اما باید برخی از کنترلهای اصلی به راحتی در دسترس قرار گیرند. اگر هیوندای چنین تحقیقی را بهصورت جهانی هم انجام دهد احتمالاً نتیجه آن مشابه بازار آمریکا خواهد بود و اکثر مردم معتقدند قرار دادن همه ویژگیهای خودرو در یک نمایشگر بزرگ راهحل ایده آلی نیست. نمایشگرهای بزرگ میتوانند حواس راننده را پرت کرده و نگرانیهای ایمنی در پی داشته باشند. مدیر طراحی هیوندای در سال گذشته اظهار داشته بود:
زمانی که شما در حال رانندگی هستید، کنترل نمایشگر لمسی سخت است و به همین خاطر یک دکمه فیزیکی حس و حال بهتری داشته و در دسترس قرار دارد.
با اینکه خودروسازان هرگز به چنین چیزی اعتراف نمیکنند اما خلاص شدن از شر دکمههای فیزیکی برای آنها کاملاً مطلوب است چراکه استفاده از یک نمایشگر در چندین خودرو راهحلی عالی برای کاهش هزینههاست. موضوع یاد شده حتی در تسلا نمود بدتری هم دارد چراکه محصولات این شرکت حتی شیفتر دنده را نیز در نمایشگر ادغام کردهاند.