خلاصه کتاب چگونه هر چیزی را اندازه بگیریم؟
راهنمای اندازهگیری مفاهیم انتزاعی در کسب و کار معرفی کتاب چگونه هر چیزی را اندازه بگیریم: خلاصه کتاب «چگونه هر چیزی را اندازه بگیریم؟» (How to Measure Anything) برگرفته شده از اثر قابل تامل داگلاس هوبارد...
راهنمای اندازهگیری مفاهیم انتزاعی در کسب و کار
معرفی کتاب چگونه هر چیزی را اندازه بگیریم:
خلاصه کتاب «چگونه هر چیزی را اندازه بگیریم؟» (How to Measure Anything) برگرفته شده از اثر قابل تامل داگلاس هوبارد (Douglas W. Hubbard)، نویسنده و متخصص آمریکایی در زمینه تصمیمگیری و تحلیل ریسک، در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. این کتاب به یکی از منابع اصلی در حوزه اندازهگیری و تصمیمگیری کمّی تبدیل شده است. هابارد در این اثر، روشهایی را برای اندازهگیری موارد به ظاهر غیرقابل سنجش ارائه میدهد. او استدلال میکند که تقریباً هر چیزی، از رضایت مشتری گرفته تا ارزش اطلاعات، قابل اندازهگیری است. کتاب با ارائه تکنیکهای عملی و مثالهای واقعی، خوانندگان را قادر میسازد تا دیدگاه جدیدی نسبت به اندازهگیری و تصمیمگیری در زندگی شخصی و حرفهای خود پیدا کنند.
بخشی از کتاب چگونه هر چیزی را اندازه بگیریم:
«چرا گاهی فکر میکنیم برخی چیزها را نمیتوان اندازه گرفت؟ این تصور معمولاً از سه اشتباه رایج ناشی میشود که به مفهوم، موضوع و روش اندازهگیری مربوط میشوند.
اول، درک نادرست از مفهوم اندازهگیری: بسیاری از ما تعریف دقیقی از اندازهگیری نداریم. اگر معنای واقعی آن را بدانیم، متوجه میشویم که چیزهای بیشتری قابل سنجش هستند.
دوم، تعریف نامشخص موضوع اندازهگیری: گاهی آنچه میخواهیم اندازه بگیریم، به درستی تعریف نشده است. استفاده از زبان مبهم و نامنظم، کار اندازهگیری را دشوار میکند.
سوم، ناآشنایی با روشهای اندازهگیری: بسیاری از روشهای مشاهده و سنجش تجربی، ناشناخته ماندهاند. آگاهی از این روشهای پایه نشان میدهد که بسیاری از چیزهایی که فکر میکنیم غیرقابل اندازهگیری هستند، نه تنها قابل سنجشاند، بلکه شاید قبلاً هم اندازهگیری شده باشند.
وقتی متوجه شویم که این سه مانع در واقع ناشی از سوء تفاهمهایی در درک ما هستند، میتوانیم به این نتیجه برسیم که در واقع، همه چیز قابل اندازهگیری است.»
معرفی کتاب چگونه هر چیزی را اندازه بگیریم:
خلاصه کتاب «چگونه هر چیزی را اندازه بگیریم؟» (How to Measure Anything) برگرفته شده از اثر قابل تامل داگلاس هوبارد (Douglas W. Hubbard)، نویسنده و متخصص آمریکایی در زمینه تصمیمگیری و تحلیل ریسک، در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. این کتاب به یکی از منابع اصلی در حوزه اندازهگیری و تصمیمگیری کمّی تبدیل شده است. هابارد در این اثر، روشهایی را برای اندازهگیری موارد به ظاهر غیرقابل سنجش ارائه میدهد. او استدلال میکند که تقریباً هر چیزی، از رضایت مشتری گرفته تا ارزش اطلاعات، قابل اندازهگیری است. کتاب با ارائه تکنیکهای عملی و مثالهای واقعی، خوانندگان را قادر میسازد تا دیدگاه جدیدی نسبت به اندازهگیری و تصمیمگیری در زندگی شخصی و حرفهای خود پیدا کنند.
بخشی از کتاب چگونه هر چیزی را اندازه بگیریم:
«چرا گاهی فکر میکنیم برخی چیزها را نمیتوان اندازه گرفت؟ این تصور معمولاً از سه اشتباه رایج ناشی میشود که به مفهوم، موضوع و روش اندازهگیری مربوط میشوند.
اول، درک نادرست از مفهوم اندازهگیری: بسیاری از ما تعریف دقیقی از اندازهگیری نداریم. اگر معنای واقعی آن را بدانیم، متوجه میشویم که چیزهای بیشتری قابل سنجش هستند.
دوم، تعریف نامشخص موضوع اندازهگیری: گاهی آنچه میخواهیم اندازه بگیریم، به درستی تعریف نشده است. استفاده از زبان مبهم و نامنظم، کار اندازهگیری را دشوار میکند.
سوم، ناآشنایی با روشهای اندازهگیری: بسیاری از روشهای مشاهده و سنجش تجربی، ناشناخته ماندهاند. آگاهی از این روشهای پایه نشان میدهد که بسیاری از چیزهایی که فکر میکنیم غیرقابل اندازهگیری هستند، نه تنها قابل سنجشاند، بلکه شاید قبلاً هم اندازهگیری شده باشند.
وقتی متوجه شویم که این سه مانع در واقع ناشی از سوء تفاهمهایی در درک ما هستند، میتوانیم به این نتیجه برسیم که در واقع، همه چیز قابل اندازهگیری است.»