تلاش هندی‌ ها برای همگامی با صنعت روز


تلاش هندی‌ ها برای همگامی با صنعت روز

با توجه به افزایش نفوذ صنعت خودرو چین نمی‌توان این ادعا را نادرست دانست که صنعتگران هندی از اهداف درنظر گرفته‌شده برای رقابت با چینی‌ها عقب افتاده‌اند و به‌نوعی جریانات به نفع آنها به پیش نمی‌رود، یکی از مهم‌ترین عوامل را آنها در سرعت پایین حرکت به سمت تولید خودروهای برقی می‌دانند و به همین خاطر دولت این کشور قصد دارد حمایت بیشتری از خریداران این خودروها داشته باشد.

پیشرفت صنعتی با بهانه‌های پاک

کابینه هند طرحی را تصویب کرده است که براساس آن ۱۰۹میلیارد روپیه (۱.۳ میلیارد دلار) برای تشویق به استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی در تلاش برای مهار آلودگی و حرکت به سمت سوخت‌های پاک‌تر را در نظر می‌گیرد.

آشوینی وایشناو ، وزیر اطلاعات هند اظهار کرد این طرح در بهبود خودروهای نوآورانه، یارانه‌هایی به ارزش ۳۶.۷۹ میلیارد روپیه برای خودروهای الکترونیکی دوچرخ، سه‌چرخ الکترونیکی، آمبولانس‌های الکترونیکی و کامیون‌های الکترونیکی در نظر می‌گیرد. استقبال از خودروهای برقی هنوز در هند کم اما درحال افزایش است زیرا دولت انرژی پاک را ترویج می‌کند و به شرکت‌ها مشوق‌هایی برای ساخت وسایل نقلیه و قطعات در این کشور ارائه می‌دهد.

طبق بیانیه دولت، ابتدا پنج میلیارد روپیه برای استقرار آمبولانس‌های الکترونیکی تحت این طرح هزینه می‌شود. جایگزینی کامیون‌ها به‌عنوان منبع اصلی آلودگی هوا در کشور با هزینه پنج میلیارد روپیه برای کامیون‌های الکترونیکی تشویق می‌شود. یارانه اضافی در قبال اسقاط کامیون‌های قدیمی تعلق می‌گیرد. هنوز مشخص نیست آیا این طرح برای خودروها نیز اعمال خواهد شد. دولت هند اعلام کرد همچنین ۴۳.۹۱ میلیارد روپیه برای آژانس‌های حمل و نقل عمومی برای خرید ۱۴ هزار و ۲۸ اتوبوس برقی کنار گذاشته است.

نیتین گادکاری، وزیر حمل‌ونقل جاده‌ای هند روز سه‌شنبه از خودروسازان خواست مراکز اسقاط وسایل نقلیه را برای خروج وسایل نقلیه آلاینده از جاده‌ها راه‌اندازی کنند و افزود که این اقدام می‌تواند فروش خودروها را ۱۸ تا ۲۰درصد افزایش دهد. مدل‌های الکتریکی کمتر از ۲درصد از ۴.۲ میلیون خودرو فروخته شده در هند در سال گذشته را تشکیل می‌دادند، اما دولت این کشور قصد دارد این میزان را تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰درصد برساند.

این طرح جدید همچنین بر بهبود زیرساخت‌های شارژ در کشور و ترویج آزمایش فناوری‌های جدید تمرکز خواهد کرد. طبق گزارش رویترز، دولت هند اعلام کرد هدف اصلی این طرح تسریع در پذیرش خودروهای الکتریکی با ارائه مشوق‌های اولیه برای خرید آنها و همچنین با تسهیل ایجاد زیرساخت‌های ضروری شارژ برای خودروهای الکتریکی است.

طرح‌های بومی با توجه به نیاز هندی‌ها

نمی‌توان کتمان کرد یکی از مهم‌ترین کاربری‌های هندی‌ها از صنعت حمل‌ونقل را موتورسیکلت‌های تبدیل شده به خودرو تشکیل می‌دهد و حتی این کاربری‌ها کمک شایانی به پیشرفت در حوزه موتورسیکلت برای آنها داشت و می‌توانیم نتیجه آن را در بازار داخلی خودمان نیز مشاهده کنیم.

به همین ترتیب یک شرکت هندی که در حوزه تولید وسایل نقلیه برقی فعالیت دارد، از عرضه اسکوتر برقی خبر داد که در آن از گرافن استفاده شده است. شرکت کوماکی (Komaki) اسکوتر برقی را به بازار عرضه می‌کند که گفته می‌شود در آن از باتری گرافنی استفاده شده است.

شرکت کوماکی در هند که خودروهای برقی تولید می‌کند، مدل جدیدی اسکوتر با نام CAT ۳.۰ NXT را معرفی کرده است که دارای دو نوع باتری، گرافنی و LIPO۴ است. این اسکوترها به قیمت حدود ۱۴۰۰دلار و تقریبا ۱۸۰۰دلار به بازار عرضه می‌شوند. رونمایی از این اسکوتر با هدف افزایش مسافت قابل‌پیمایش با یک اسکوتر برقی انجام شده است و به کاربران اجازه می‌دهد تمام روز با آن رفت‌وآمد کنند.

این اسکوتر برقی دارای دو گزینه در بخش باتری است؛ یک گزینه مربوط به باتری گرافنی بوده و دیگری به باتری Lipo۴ مربوط است که بسته به نوع باتری، بیش‌از ۱۸۰ کیلومتر تا ۲۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی می‌کند.

گونجان مالهوترا از بنیان‌گذاران بخش الکتریکی شرکت کوماکی می‌گوید: چشم‌انداز ما در کوماکی تقویت مشاغل کوچک برای شکوفایی آنها در سراسر کشور است که این کار از طریق راه‌حل‌های نوآورانه و فناورانه انجام می‌شود. عرضه CAT ۳.۰ NXT نقطه عطف دیگری به سمت هدف ما بوده که باعث می‌شود مشاغل سازگار با محیط‌زیست باشند. یش از این، خبرهایی از عرضه محصولات مشابه با استفاده از باتری‌های تقویت‌شده گرافن وجود داشته است، مانند عرضه محصولی در هند که توسط شرکت iVOOMi انجام شده است، این محصول با نام تجاری S۱ Lite به بازار عرضه شده است.



قتل خونین همسر با دستور زن خیانتکار+گفتگو با متهم