این سه سایت پایههای اصلی تولید تایرهای با قطر رینگ بالا (HRD) برای خودروهای سواری در سگمنت ممتاز هستند. سرمایهگذاری جمعی تقریبا معادل ۲۷میلیارد ین (حدود ۱۸۰میلیون دلار آمریکا) خواهد بود که برنامهریزی برای اجرای مراحل توسعه از ابتدای سال ۲۰۲۵ آغاز شده و تا پایان سال ۲۰۲۸ تکمیل میشود.
انتظار میرود این سرمایهگذاری ظرفیت کل تولید را در تمام کارخانههای ژاپن تا حدود ۳هزار حلقه در روز افزایش دهد. هرچند عمده این ظرفیت را برای لاستیکهای ۲۰ اینچی و بزرگتر اختصاص داده که انتظار میرود تقاضا برای آنها افزایش یابد.
این شرکت اضافه کرده که تولید در ژاپن را به عنوان هسته اصلی فعالیتهای بینالمللی خود قرار داده است. با افزایش قدرت تولید در بخش تحقیق و توسعه سایتهای ژاپنی، این شرکت هدفگذاری کرده است که قدرت درآمدزایی و رقابت بینالمللی را بیشتر تقویت کند.
در تقویت کسبوکار تایرهای درجه یک برای خودروهای سواری، بریجستون اعلام کرد از طریق ادغام با شرکت انلیتن (Enliten)، فناوری پایه برای دنبال کردن «سفارشیسازی نهایی» در طراحی محصول، و معماری مدولار مشترک یا به اختصار «BCMA» در نسل پنجم که قرار است فناوری پایه برای ایجاد و گسترش زنجیره ارزش باشد. برنامه BCMA برای کاهش هزینههای عملیاتی تجاری و اثرات زیستمحیطی در کل زنجیره ارزش با سادهسازی فرآیند توسعه و تولید درنظر گرفته شده است.
بریجستون برای کسبوکار تایرهای جایگزین مصرفکننده که در آن تقاضای لاستیک HRD ادامه دارد، توسعه محصولات مجهز به فناوری Enliten را ترویج خواهد کرد.
برای محصولات تامین نیاز خودروسازان، این شرکت درحال تقویت رویکرد به سمت مدلهای ارزشمند از خودروسازان برتر یا معتبر و خودروهای برقی ممتاز (EVs) برای پیوستن به جریان بازاری آنها و بازگشت تجاری به بازار تایرهای جایگزین بهخصوص برای خودروهای برقی است که براساس تحلیلها بهزودی تقاضای بالایی از سمت این خودروها ایجاد خواهد شد.
درحالحاضر، کارخانه هایکن روزانه حدود ۵۵هزار و۶۰۰ حلقه تایر رادیال برای خودروهای سواری و وانتهای سبک تولید میکند، در حالی که کارخانه توسو دارای خروجی ۱۸هزار و ۸۰۰ حلقه تایر رادیال در روز برای خودروهای سواری است و در نهایت کارخانه توشیگی روزانه ۱۲هزار و ۳۰۰ حلقه لاستیک رادیال برای خودروهای سواری سبک، کامیونها و اتوبوسها تولید میکند.