تکنولایف: به سهم 13 درصدی از فروش آنلاین کالای دیجیتال دست یافته‌ایم


تکنولایف: به سهم 13 درصدی از فروش آنلاین کالای دیجیتال دست یافته‌ایم

فروشگاه آنلاین تکنولایف، همزمان با جشن پانزدهمین سالگرد تأسیس خود، از دو سرویس جدید با نام‌های تکنوپِی و تکنوگلد رونمایی کرد. این مراسم روز دوشنبه ۱۲ آذرماه با حضور مدیران تکنولایف، خبرنگاران و جمعی از فعالان حوزه فناوری برگزار شد. مدیرعامل...

فروشگاه آنلاین تکنولایف، همزمان با جشن پانزدهمین سالگرد تأسیس خود، از دو سرویس جدید با نام‌های تکنوپِی و تکنوگلد رونمایی کرد. این مراسم روز دوشنبه ۱۲ آذرماه با حضور مدیران تکنولایف، خبرنگاران و جمعی از فعالان حوزه فناوری برگزار شد.

مدیرعامل تکنولایف: از دو نفر به 450 نفر رسیدیم

در آغاز مراسم، حسین حیدر، مدیرعامل تکنولایف، به تاریخچه شکل‌گیری این برند اشاره کرد و گفت:

در سال ۱۳۹۶ که تکنولایف به مالکیت شرکت پارس همراه کاسپین درآمد، این مجموعه تنها شامل دو نفر نیرو بود و فعالیتش بر یک برند خاص (سونی) متمرکز بود. امروز در مدت کوتاهی، تکنولایف به یکی از بزرگترین فروشگاه‌های کالای دیجیتال با بیش از ۴۵۰ نفر نیروی انسانی تبدیل شده است.

مدیر بازاریابی تکنولایف: برآورد ما از سهم بازار، حدود 13 درصد است

در ادامه این رویداد، هادی فرصادی، مدیر کل بازاریابی تکنولایف، با ارائه آمارهایی از رشد این برند اظهار داشت:

میانگین رشد فروش سالانه تکنولایف از سال ۹۶، حدود ۳۳۲ درصد بوده و این نرخ سالانه در سال ۱۳۹۹ به اوج خود یعنی ۵۶۷ درصد رسیده است.

به گفته فرصادی، نرخ بازگشت (مرجوعی) کالا در تکنولایف تنها ۲٫۵ درصد است که در مقایسه با استانداردهای جهانی فروشگاه‌های آنلاین، آمار قابل توجهی محسوب می‌شود. وی اضافه کرد تکنولایف قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای مرجوع کردن کالا ندارد.

او همچنین درباره سهم بازار تکنولایف افزود: «در حال حاضر، این برند ۱۳٫۳ درصد از بازار فروش آنلاین کالای دیجیتال را در اختیار دارد.»

تکنوپِی و تکنوگلد دو خدمت جدید هولدینگ تکنولایف

در بخش دیگر مراسم، دو سرویس جدید به نام‌های تکنوپِی و تکنوگلد با هدف تکمیل زنجیره ارزش تکنولایف معرفی شدند.

تکنوپِی که از شهریور امسال آغاز به کار کرده، یک پلتفرم فین‌تک در حوزه ارائه وام‌های آنلاین است.

امیر حق‌رنجبر (مدیرعامل تکنوپِی و تکنوگلد) درباره عملکرد این سرویس گفت:

هدف ما افزایش قدرت خرید کاربران تکنولایف است. کاربران می‌توانند بدون نیاز به ضامن و تنها با یک چک، وام‌هایی بین ۱۰ تا ۸۰ میلیون تومان دریافت کنند. فرآیند دریافت وام به‌طور میانگین پنج روز زمان می‌برد و تاکنون ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

حق‌رنجبر سرویس تکنوگلد را نیز این‌گونه معرفی کرد: «تکنوگلد، خرید و فروش آنلاین طلای آب‌شده را بدون اجرت و با هر میزان سرمایه امکان‌پذیر می‌کند. طلای خریداری‌شده کاربران در بانک کارگشایی نگهداری می‌شود و رسید رسمی برای اطمینان بیشتر ارائه می‌شود. این رسیدها قابلیت استعلام و پیگیری دارند».

ویژگی‌هایی همچون دریافت فیزیکی طلا، خرید و فروش آنلاین شبانه‌روزی، تسویه آنی و امکان سرمایه‌گذاری حتی با مبلغ ۱۰۰ هزار تومان، از جمله مزایای این سرویس به شمار می‌رود.

فروشگاه‌های فیزیکی تکنولایف با نام «تکنو استور» یا «تکنو شاپ» گسترش می‌یابند.

در بخش پایانی مراسم، نشست پرسش و پاسخی با حضور اصحاب رسانه و مدیران ارشد تکنولایف برگزار شد. مدیرعامل تکنولایف در پاسخ به سوالی درباره توسعه فروشگاه‌های حضوری اعلام کرد: «به‌زودی و با مشارکت یکی از ونچرهای تکنولایف، فروشگاه‌های حضوری خود را تحت عنوان تکنواستور یا تکنوشاپ راه‌اندازی خواهیم کرد».



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کشمکش میان هند و ایلان ماسک بر سر توقیف دو دستگاه استارلینک