۶ نسل از این سدان بهبازارهای جهانی عرضه شده است. نسل ششم آلتیما (که آگوست سال ۲۰۱۸ بهجهان معرفی شد)، با زبان جدید طراحی نیسان، پیکره جذابی دارد. آلتیما از سال ۲۰۱۹ نسبت بهنسلهای قبلی خود با خطوط تیز و سطوح تخت بیشتری مواجه شده تا اسپرتتر بهنظر برسد.
نکته بسیار مهم درباره این سدان محبوب ژاپنی این است که پس از چهار دهه حضور روی خطتولید بهدلیل عدم استقبال بهخط پایان تولید میرسد.
بر این اساس آلتیما در سال جاری میلادی دیگر تولید نمیشود. آلتیما در چندین نسخه بهبازار عرضه میشود و نسخه SR درواقع مدل اسپرت از این سدان میانسایز خانوادگی است که در این مطلب بررسی میشود. خط تیز افقی در این نسخه از روی بدنه عبور کرده و بهچراغهای عقب متصل شده است.
همچنین خط تیز زاویهدار، حجمی را ایجاد کرده که با رینگهای ۱۹ اینچی، وقار این سدان را دوچندان میکنند. چهره این سدان با چراغهای کشیده، LED ویشکل، جلوپنجره چهارضلعی (که بهفرم V-motion بزرگتر طراحی شده) و خطوط تیز روی کاپوت، کاملا تهاجمی و خشن است. در نمای عقب این خودرو همانند برادر بزرگترش یعنی ماکسیما، شاهد چراغهای کشیدهای هستیم که با فرمپردازی خاص در این بخش و اسپویلر روی درِ صندوقعقب، بسیار زیبا و جذاب بهنظر میرسد.
استفاده از قاب آینهها و سپر مشکی پیانویی، اسپویلر عقب روی درِ صندوق، اگزوزهای کرویشکل در طرفین سپر و دیفیوزر میان اگزوزها، حس و حال اسپرتی در این سدان میانسایز خانوادگی ایجاد میکند. در زمان ورود بهکابین نیسان آلتیما SR شاهد یک طراحی مینیمال و درعین حال مدرن هستیم. یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی افقی جایگزین نمایشگر ۸ اینچی لمسی سیستم اطلاعات-سرگرمی شده است. همچنین یک نمایشگر ۴.۸ اینچی برای کلاستر، تمام اطلاعات حرکتی و دینامیکی لازم را برای راننده نمایش میدهد.
طراحی دریچههای افقی سیستم تهویهمطبوع، استفاده از قطعات دکوراتیو کروم، چرم مصنوعی و دوخت باکیفیت، فضای داخلی این خودرو را جذاب جلوه میدهد. طراحی غربیلکفرمان دی-کات، دستهدنده اسپرت و دو پدال شیفتر پشت غربیلکفرمان، رانندگی با این سدان میانسایز خانوادگی را هیجانانگیز میکنند.
از مهمترین امکانات آلتیما SR جدید میتوان به: سیستم هشدار نقاطکور، سیستم کروزکنترل تطبیقی، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سامانه پیشگیری از برخورد، دوربین و سنسور دندهعقب، سیستم تهویهمطبوع اتوماتیک با دریچههای مجزا برای سرنشینان عقب، ۸ ایربگ، تنظیم ۸ حالته برای صندلی راننده و ۶ حالته برای صندلی سرنشین جلو و سیستم گرمکن صندلیها اشاره کرد. لازم بهذکر است سیستم فوق پیشرفته نیمهخودران پروپایلوت برای آلتیمای جدید در نظر گرفته شده است.
از طرفی در بخش فنی شاهد یک بهروزرسانی ویژه برای نیسان آلتیما هستیم؛ زیرا رقبای اصلی کرهای این سدان میانسایز خانوادگی از پیشرانههای قدرتمندی بهره میبرند و توان نسبتا بالایی دارند. کمپانی نیسان برای آلتیما SR یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با سیستم مکش متغیر موتور در نظر گرفته است.
این پیشرانه با سیستم پاشش سوخت مستقیم، سیستم پرخوران توربوشارژ و سیستم مکش متغیر موتور میتواند حداکثر ۲۴۸ اسببخار قدرت را در ۶۲۰۰ آرپیام (دور در دقیقه) و حداکثر ۳۷۰ نیوتونمتر گشتاور را در ۵۸۰۰ آرپیام بهارمغان آورد. این قدرت و گشتاور بهوسیله گیربکس ۸ سرعته ایکسترونیک CVT بهچرخهای جلو منتقل میشود.
همچنین اگر خواهان یک سدان قدرتمندتر هستید، میتوانید سیستم چهارچرخمحرک را برای این خودرو سفارش دهید. یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفسطبیعی ۲.۵ لیتری با حداکثر قدرت ۱۸۲ اسببخار و حداکثر گشتاور ۲۴۲ نیوتونمتری در دسترس مشتریان قرار دارد. نیسان آلتیما SR با قیمتی برابر با ۲۶ هزار و ۲۰۰ دلار بهبازار عرضه میشود و نسخه دو دیفرانسیل آن ۲۷ هزار دلار ارزش دارد.