با هدف آزمایش و ارزیابی فنی محصول جدید هایما اس۷پرو، ایرانخودرو میزبان خودرونویسان و رسانههای تخصصی خودرو بود. در این برنامه که بیشاز ۴۰ نفر از خودرونویسان و خبرنگاران حرفهای با هایما رانندگی کردند و آن را مورد بررسی کارشناسی قرار دادند، شرایطی نیز برای مقایسه عملکردی اس۷پرو با نمونه قبلی (اس۷پلاس) فراهم شد تا خودرونگاران، این دو محصول کراساوور را از نظر عملکرد قوای محرکه و همچنین تجهیزات و امکانات مقایسه کنند.
برآیند نظرات اصحاب رسانه حاضر در برنامه این بود که باتوجه به تغییرات صورتگرفته در پیشرانه و افزایش قابلتوجه گشتاور خودرو و همچنین کاهش مصرف هایما جدید در مقایسه به نسخه قبلی، این محصول در بازار مورد استقبال مشتریان قرار خواهد گرفت.
در زمان این تست و ارزیابی، کارشناسان ایرانخودرو، اطلاعات لازم را در خصوص تغییرات صورتگرفته در محصول و نکات مثبت آن در مقایسه با هایما اس۷ ارائه کردند.
هایما اس۷پرو با امکانات، تجهیزات و قابلیتهای بیشتر
در چندسال اخیر، باتوجه به تغییر ذائقه مصرفکنندگان و گرایش آنان به استفاده از خودروهای کراساوور و شاسیبلند؛ شرکتهای متعدد خودروساز، مونتاژکار و واردکننده به عرضه این نوع خودرو در مدلها و قیمتهای مختلف اقدام کردهاند.
در این میان، ایرانخودرو همراستا با نیاز و سلیقه مشتریان، مدلهای جدیدی از این نوع خودروها را به بازار وارد کرده است. با توجه به جایگاه مناسب برند هایما در بازار کشور و با بررسی شرایط و امکانسنجیهای لازم، هایما اس۷پرو با امکانات، تجهیزات و قابلیتهای بیشتر از قبل در سبد محصولات بزرگترین خودروساز کشور قرار گرفت.
اس۷پرو آزمونهای پیمایش، استقامت، ایمنی و سوخت را در فصول و اقلیمهای مختلف کشور با موفقیت پشت سر گذاشته است و همچنین در کلینیکهای تخصصی که با حضور خبرگان بازار، کارشناسان و نمایندگیهای مجاز برگزار شد، درکنار رقبا مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفت. نتایج حاصله نشان داد این خودرو با توجه به تجهیزات، امکانات، نوآوری، کیفیت و همچنین توان و کیفیت خدمات پس از فروش، سهم مناسبی از بازار بهدست خواهد آورد.
تفاوتهای «هایما اس۷پرو» در مشخصات فنی
قلب تپنده جدیدترین نسخه هایما اس۷، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با جعبهدنده ششسرعته خودکار از نوع AT است. خروجی این موتور، ۱۷۵ اسببخار قدرت و ۲۸۰ نیوتونمتر گشتاور از دور ۱۷۰۰ است که نشاندهنده افزایش ۵ اسبی توان و ۵۰نیوتونمتری گشتاور نسبت به مدل قبلی در عین کاهش مصرف سوخت به دلیل کاهش حجم موتور و بهرهگیری از سامانه تزریق مستقیم سوخت (GDI) است.
امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی «هایما اس۷پرو»
هایما اس۷ پرو علاوهبر امکانات بیشتر یادشده شامل اتوهلد، صندلی برقی سرنشین جلو، ترمز پارک برقی، راهنمای تعویض دنده (GSI) و کالیپرهای جدید قرمزرنگ، مانند نسخه پلاس به امکاناتی همچون ترمز دیسکی جلو و عقب، سیستم ترمز ضدقفل (EBD+ABS)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، چهار عدد ایربگ، فرمان کمکی برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش لمسی ۸اینچی، پنل لمسی ۸اینچی کنترل سیستم تهویه، GPS، کارت SD و بلوتوث، آینههای کناری تاشوی برقی، آینه وسط ضدانعکاس نور با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع و نمایش میزان باد لاستیکها، فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی، دوربین ۳۶۰درجه، سنسور دندهعقب، کروزکنترل، صندلی برقی راننده با ۸حالت تنظیم، سنسور نور و باران و سیستم استارت و ورود بدون کلید مجهز است.
طراحی بدنه و کابین «هایما اس۷پرو»
هایما اس۷ پرو از نظر طراحی ظاهری تفاوت خاصی با اس۷ پلاس ندارد؛ نمای جلو این کراساوور همچنان میزبان چراغهایی است که فرمی کشیده و نسبتا بزرگ دارند و چهره این کراساوور تکدیفرانسیل را آفرودی جلوه میدهند. جلوپنجره هم با خطوط عمودی کرومی همراه شده و میزبان لوگو «هایما» است. در سپر جلو هایما اس۷ پلاس شاهد جانمایی چراغهای مهشکن، ورودی هوای زیرجلوپنجره و کرومکاری مختلف هستیم.
در نمای عقب نیز چراغهای عقب با سبک طراحی کاملا هماهنگ با نمای جلو به چشم میخورند که محل نصب پلاک در میان آنها تعبیه شده است.
درون سپر عقب نیز دو خروجی نمایشی اگزوز با قابهای کرومی و تکچراغ مهشکن داخل یک دیفیوزر مشکیرنگ جانمایی شدهاند. تنها تغییراتی که در ظاهر اس۷ پرو نسبتبه پلاس دیده میشوند، جایگزینی لوگو اس۷ پرو GDI و کلیپر قرمزرنگ ترمزها هستند.
هایما اس۷ پرو در بخش اتاق و داشبورد نیز تغییر خاصی نکرده است. در داشبورد اس۷ پرو، سیستم مالتیمدیا و پنل سیستم تهویه مطبوع همچنان بهصورت یکپارچه داخل یک مانیتور عمودی بزرگ قرار گرفتهاند.
مقابل راننده یک فرمان چهارشاخه مولتیفانکشن تعبیه شده که دیکات نیست و پشت آن نیز یک کلاستر آنالوگ به همراه یک کامپیوتر سفری کامل قرار دارد. متریال بهکاررفته در هایما اس۷ پرو مشابه قبل کیفیت نسبتا مطلوبی داشته و همچنین فضای کابین هم در هر دو ردیف صندلی و صندوق عقب بسیار جادار است.
تنها تغییر قابل ذکر در کابین این کراساوور، تغییر روکش صندلی ها است.