در این جلسه ابتدا مدیر طرح ۲ هزار واگن مترو گزارشی از اقدامات شش ماهه اخیر در اجرای این طرح را ارائه کرد.
حمید فتوتی ضمن بیان برخی از اقدامات اثربخش مدیریت طرح ایدرو نظیر بررسی فنی مهندسی طراحی واگن مترو، تسهیلگری ثبت سفارش و تخصیص ارز، به وجود برخی مشکلات و موانع فراسازمانی در حوزه بازرگانی و انتقال ارز مبتنی بر تحریمهای ظالمانه غرب و تاخیر در ارسال قطعات و تجهیزات و تحویل واگن به کلانشهرهای اشاره نمود.
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل ایدرو نیز در این جلسه از توسعه همکاری این ستاد با سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور خبر داد و گفت: در این راستا مقرر شده است از محل منابع مالی پیشبینی شده در ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، ارایه تسهیلات به مالکان تاکسیهای فرسوده تسهیل شود. به گفته مهران سالاریه در این راستا پیشبینی میشود در صورت تخصیص منابع مالی موردنیاز، ۵۷ هزار دستگاه تاکسی فرسوده درسال آینده نوسازی گردد که از این تعداد ۱۰ هزار دستگاه تاکسی برقی و ۴۷ هزار دستگاه تاکسی بنزینی خواهد بود .
فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو پس از ارائه این گزارشها، بر همکاری و تعامل بیشتر با سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارتخانههای کشور و صمت برای حل مسائل طرح تامین دو هزار واگن مترو نیز تاکید نمود .
مسعود نصرتی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور نیز ، هماهنگی بین ارکان و ذینفعان طرحها برای پیشبرد آنها طبق زمانبندی قرارداد را ضروری توصیف کرد .
سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مدیر طرح تامین دو هزار واگن مترو کشور و متولی نوسازی ناوگان تجاری حمل ونقل کشور است .