ترانسپورتر فولکسواگن ۲۰۲۵؛ چهرهای آشنا با آپشنهای پلاگین-هیبرید و الکتریکی
نسل هفتم فولکسواگن ترانسپورتر قرار است از اوایل سال ۲۰۲۵ در دسترس باشد. فولکسواگن به ارائه گزینههای دیزلی دیفرانسیل جلو و تمامچرخ متحرک در کنار پیشرانههای برقی جدید ادامه خواهد داد.
برای اولین بار در تاریخ این مدل، ترنسپورتر با پیشرانههای پلاگین-هیبرید و تمامالکتریکی در دسترس خواهد بود. برای نسخههای استاندارد فاصله بین دو محور، فضای بار در داخل بیشاز ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۵.۸متر مکعب رسیده است.
نوع فاصله بین دو محور و سقف بلند، فضا را به حداکثر ۹متر مکعب میرساند. برای استفاده از این فضای اضافی، فولکسواگن حداکثر بار حملونقل را ۱۳۰کیلوگرم به ۱۳۳۰کیلوگرم افزایش داده است. ظرفیت بکسل نیز به ۲۸۰۰کیلوگرم افزایش یافته که ۳۰۰کیلوگرم افزایش یافته است.
نسخه پایه دیزلی با فاصله بین دو محور استاندارد از ۳۰۹۹۵ پوند شروع می شود و به ۳۷۰۴۵ پوند (بدون مالیات بر ارزش افزوده) برای موتور ۱۵۰ اسببخاری میرسد. نوع تمام برقی آن از ۴۱۹۶۵ پوند تا ۴۵۰۱۵ پوند (بدون مالیات بر ارزش افزوده) قیمتگذاری شده است.
نیسان اینتراستار ۲۰۲۵؛ رقیب رنو مستر
نیسان اینترستار یک ون بزرگ عالی است که در اصل یک رنو مستر تغییر یافته با چند ترفند دیگر است.
خریداران اینترستار میتوانند از بین دو ارتفاع، دو طول، چهار موتور دیزلی و دو باتری انتخاب کنند. از آنجاکه نیسان یک باتری کوچکتر ۴۰ کیلووات ساعتی با برد ۱۲۴ مایل ارائه میدهد، قیمت برقی پایه آن ارزانتر از رنو مستر است که فقط با باتری بزرگتر ۸۷ کیلووات ساعتی موجود است.
بسته به مشخصات فاصله محورها و ارتفاع، محمولههای اینترستار الکتریکی از ۱۰۴۷ کیلوگرم تا ۱۶۳۱ کیلوگرم با ظرفیت بکسل ترمز تا ۱۵۰۰ کیلوگرم یا ۲۰۰۰ کیلوگرم متغیر است.
کیا PV۵ ۲۰۲۵؛ نخستین ون از سازنده خودروهای سواری
PV۵ اولین ون است که خودروسازی کیا قرار است تولید کند. تا به حال کیا فقط در فضای خودروهای سواری فعالیت میکرد، اما از سال ۲۰۲۵ این شرکت به سمت خودروهای تجاری حرکت خواهد کرد. این خودروها فقط با پیشرانههای الکتریکی در دسترس خواهند بود.
مدل جدید کیا PV۵، ون پانلی سایز متوسط کیا است که با آپشن سقفبلند یا به عنوان کابین شاسی در دسترس است. نسخه پنل ون دارای طول ۴۶۴۵ میلیمتر، عرض ۱۹۰۰میلیمتر و ارتفاع سقف استاندارد ۱۹۰۰میلیمتر یا با سقف بلند ۲۲۰۰میلیمتر است که آن را به سیتروئن برلینگو شاسیبلند یا فولکسواگن ID.Buzz نزدیکتر میکند تا یک ون متوسط معمولی مانند فورد ترانزیت سفارشی.
کیا همچنین هدف خود را برای استفاده از PV۵ بهعنوان پایهای برای یک خودرو خودران قرار داده است. با برنامهریزی برای فناوری پیشرفته، به احتمال زیاد PV۵ با ویژگیهای فناوری و ایمنی جدید تولید خواهد شد.
نسخه هیبرید هیدروژنی بزرگترین ون واکسهال
واکسهال مووانو (Movano) تنها ون بزرگ استلانتیس است که نیروی هیدروژنی دارد. علاوه بر مووانو الکتریکی، واکسهال مدل مووانو هیدروژنی را معرفی کرده است که از فناوری پیل سوختی هیدروژنی نیرو میگیرد. این ون بزرگ دارای برد رسمی ۳۱۱ مایل است و سوختگیری آن کمتر از ۵دقیقه طول میکشد.
واکسهال مووانو هیدروژن دارای یک موتور الکتریکی با ۱۵۰اسببخار قدرت و حداکثر گشتاور ۴۱۰نیوتونمتر است. این سیستم همچنین از یک باتری ۱۱ کیلووات ساعتی استفاده میکند تا شتاب آنی یک خودرو الکتریکی را فراهم کرده و در هنگام راهاندازی ون، برق مورد نیاز را تامین کند.
مووانو هیدروژنی همچنین دارای یک سیستم ترمز احیاکننده برای بازیابی انرژی در حرکت است.
از آنجا که هیدروژن بهصورت گاز ذخیره میشود، مخازن میتوانند فضای بیشتری را نسبت به ظرفیت معادل مورد نیاز در خودروهای بنزینی و دیزلی اشغال کنند. با اینحال، گفته میشود که مخازن به گونهای بستهبندی میشوند که تاثیر آن بر فضای بار به حداقل برسد. در بزرگترین نوع، فضای بار ۱۷مترمکعب با بار تا ۱۳۷۰کیلوگرم خواهد بود.
طراحی فولکسواگن کرافتر ۲۰۲۵ با فضای داخلی متمرکز بر فناوری جدید
فولکسواگن کرافتر ۲۰۲۵ در ظاهر قرار است با فیسلیفت همراه شود. برخلاف فولکسواگن ترانسپورتر که در سال ۲۰۲۵ بهطور قابلتوجهی متفاوت به نظر میرسد، فولکسواگن کرافتر با تمرکز بر فضای داخلی جدید و ویژگیهای ایمنی اضافی، فیسلیفت ظریفتری دریافت میکند.
سیستم اطلاعات سرگرمی با یک صفحه نمایش لمسی جدید ۱۰.۴ اینچی بهصورت استاندارد یا یک صفحه نمایش اختیاری ۱۲.۹اینچی بهروز شده است.
کرافتر همچنین از سیستمهای ایمنی مانند کمک جلو، سیستم ترمز اضطراری خودکار که توانایی تشخیص عابران پیاده و دوچرخهسواران را دارد، بهره خواهد برد.
از دیگر ویژگیهای کمکی میتوان به سیستم حفظ خطوط، نمایش علائم جاده و سنسورهای پارک جلو و عقب به صورت استاندارد اشاره کرد.