آیا تویوتا لندکروزر نسخه GR در راه است؟
مدتهاست درباره تویوتا لندکروزر مینی جدید، ظاهر آن، عرضه شدنش در اروپا، موتورهای آن و حتی نامش که برخی شایعات آن را لندهاپر و برخی دیگر لندکروزر FJخطاب میکنند، صحبت کردهایم. در حالی که همچنان منتظر تایید رسمی این مدل از سوی...
مدتهاست درباره تویوتا لندکروزر مینی جدید، ظاهر آن، عرضه شدنش در اروپا، موتورهای آن و حتی نامش که برخی شایعات آن را لندهاپر و برخی دیگر لندکروزر FJخطاب میکنند، صحبت کردهایم.
در حالی که همچنان منتظر تایید رسمی این مدل از سوی تویوتا هستیم، چند نکته درباره آینده آن مشخص است. با قرار گرفتن در جایگاهی پایینتر از شاسیبلند نمادین تویوتا لندکروزر، این شاسیبلند جدید ابعاد جمعوجورتر و قیمت ارزانتری خواهد داشت.
با این حال، آیا احتمال عرضه مدل GR (گازو ریسینگ) به عنوان یک نسخه اسپرت از تویوتا لندکروزر مینی وجود دارد؟ بدیهی است که جواب این سوال را نمیدانیم، اما دوست داریم که این اتفاق بیفتد. در واقع، تویوتا مدتی است که درباره یک مدل آفرود با کارایی بالا در یک بازار آسیایی خاص صحبت میکند. آیا شرکت ژاپنی به مدل مدنظر ما اشاره دارد؟
ارتباط بین تویوتا گازو ریسینگ و لندکروزر مینی از تایلند نشأت میگیرد، جایی که شرکت زیرمجموعه تویوتا یک نسخه اسپرت از تویوتا هایلوکس چمپ را برای مسابقات توسعه داده است.
آیا نام این پیکاپ کوچک آشنا به نظر نمیرسد؟ برخی شایعات حاکی از آن است که این پیکاپ اقتصادی (با قیمت حدود 10000 پوند) روی پلتفرمی مشترک با شاسیبلند کوچک آینده این برند تولید خواهد شد.
نسخه مسابقهای که برای مسابقات محلی سوپر پیکاپ ساخته شده است، به یک موتور دیزلی ۲.۴ لیتری، سیستم دیفرانسیل عقب و یک گیربکس دستی مجهز است. این مدل توان ۱۳۸ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر تولید میکند.
تویوتا هایلوکس چمپ دارای یک کیت بدنه خاص، سیستم تعلیق پایینتر و یک اسپویلر عقب بزرگ است.
بنابراین، چرا به عرضه تویوتا لندکروزر مینی GR یا حداقل یک تیپ GR Sport از آن امیدوار نباشیم؟