با گوگل ادز برند خود را از رقبا متمایز کنید.
گوگل ادز از بهترین ابزارهای تبلیغاتی نهتنها در ایران بلکه در کل دنیاست و با امکانات بسیاری که دارد، مورد توجه مخاطبان خود قرار گرفته است. شما هم اگر صاحب یک کسبوکار کوچک و بزرگ هستید، پیشنهاد میشود برای جلبتوجه کاربران و ارتقای آگاهی آنها...
گوگل ادز از بهترین ابزارهای تبلیغاتی نهتنها در ایران بلکه در کل دنیاست و با امکانات بسیاری که دارد، مورد توجه مخاطبان خود قرار گرفته است. شما هم اگر صاحب یک کسبوکار کوچک و بزرگ هستید، پیشنهاد میشود برای جلبتوجه کاربران و ارتقای آگاهی آنها از برند خود، تبلیغات در گوگل ادز را جدی بگیرید. با استفاده از گوگل ادز میتوانید بر روی اهداف تبلیغاتی خود متمرکز شوید و به مخاطبان هدف کسبوکارتان نیز نزدیکتر شوید. در این مطلب میخواهیم شما را برای چگونگی تبلیغات در گوگل ادز و نحوه استفاده از آن، راهنمایی کنیم. همراه ما باشید.
تبلیغات گوگل ادز چیست؟
احتمالاً برای شما هم که بهتازگی با گوگل ادز آشنا شدهاید، این سوال مطرح است که تبلیغات گوگل ادز چیست و چه کمکی به کسبوکارتان میکند؟ در این ارتباط باید گفت که گوگل ادز یا گوگل ادوردز از سیستمهای تبلیغاتی شرکت گوگل محسوب میشود که در آن، تبلیغکنندگان با استفاده از سایتها و ابزارهای مختلف گوگل، خود و تبلیغاتشان را در معرض دید کاربران هدف قرار میدهند. در یکی از روشهای رایج، تبلیغ دهنده میتواند عبارات یا کلمات کلیدی مدنظر خود را وارد گوگل ادوردز کند تا کسانی که این عبارات را سرچ میکنند، تبلیغات برای آنها نشان داده شود البته انجام این کار، رایگان نیست و تبلیغ دهنده باید بهازای هر کلیکی که از کاربران دریافت میکند، هزینه آن را به گوگل پرداخت نماید.
آیا تبلیغات گوگل ادز موثر است؟
اگر تبلیغات گوگل ادز به شکل موثر و درست، مدیریت شود میتواند بسیار کارساز و پربازده باشد و تا حد زیادی به دیده شدن کسبوکار شما کمک میکند. برای رسیدن به این تبلیغات موثر، باید به نکات زیر توجه شود:
- انتخاب درست کلمات و عبارات کلیدی
- تنظیم هزینه درست برای کلمات
- تنظیمات صحیح برای هدف قرار دادن صحیح کاربران مدنظر
- درج تبلیغات جذاب و موثر
- انتقال درست کاربران به صفحات سایت
- سیاستگذاری درست در سایت برای جذب مخاطبان
- و…
رعایت تمام موارد فوق برای تبلیغات در گوگل ادز ضروری است و اگر هر کدام از این موارد رعایت نشوند، تبلیغات نمیتوانند موثر و بهصرفه باشند. طبق آمارها، حدود 63 درصد از کاربران گوگل، بر روی این تبلیغات کلیک میکنند و نرخ تبدیل کلیکی گوگل ادز حدود 35 درصد بیشتر از جستجوی ارگانیک است. باتوجهبه این آمارها، میتوان نتیجه گرفت که تبلیغات در گوگل ادز میتواند سودآوری بالایی برای کسبوکار شما داشته باشد.
هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز و نحوه محاسبه آن
در ارتباط با هزینه تبلیغات در گوگل ادز باید بدانید که ساخت اکانت گوگل ادوردز رایگان است و برای نمایش تبلیغات در گوگل نیز هزینهای پرداخت نخواهید کرد اما بهازای هر یک کلیک بر روی تبلیغات، از شما هزینه دریافت میشود. هزینه هر یک کلیک بر روی کلمات کلیدی برای کسبوکارهای مختلف فرق میکند و باتوجهبه مبلغ پیشنهادی رقبا، هزینه کلیک بر روی هر کلمه کلیدی مشخص میشود.
بنابراین، هر چقدر که رقیب شما پیشنهاد بالاتری ارائه کرده باشد، شانس شما برای برنده شدن در مزایده کمتر خواهد بود و باید برای برنده شدن در مزایده، پیشنهادی بالاتر از رقیب خود ارائه دهید.
نحوه تبلیغات در گوگل ادز
برای تبلیغات در گوگل ادز میبایست چگونگی کار با سیستم گوگل ادوردز را آموزش ببینید و پس از آموزش کار با سیستم، لازم است یک حساب ادوردز بسازید. پس از ایجاد حساب و خرید اکانت اختصاصی گوگل ادز، میتوانید حساب خود را شارژ کرده و تبلیغات را انجام دهید. اگر هم با مراحل تبلیغات در در گوگل ادز آشنایی ندارید و یا فرصت نمیکنید این کار را انجام دهید، این امکان برای شما فراهم است که مدیریت تبلیغات گوگل خود را به شکل برونسپاری انجام دهید.
کمپین تبلیغاتی گوگل چیست؟
موضوعی مرتبط با تبلیغات در گوگل ادز، ایجاد کمپین تبلیغاتی است و هر کسبوکاری که میخواهد تبلیغات گوگل انجام دهد، باید کمپین تبلیغاتی را راهاندازی نماید. کمپین تبلیغاتی شامل چند گروه تبلیغاتی با کلمات کلیدی مختلف است و در ایجاد کمپین، باید به مواردی مثل هدف از بازاریابی، مخاطبان هدف، نوع تبلیغات و… توجه داشت تا نتیجه لازم حاصل شود. در این کمپین، تبلیغکننده میتواند انواع تبلیغات را ایجاد کند و با استفاده از این تبلیغات، به اهداف مختلفی مثل افزایش ترافیک سایت، افزایش فروش، برندینگ و.. دست یابد.
انواع کمپین تبلیغات گوگل ادز عبارتند از:
- تبلیغات جستجو: در کمپین تبلیغات جستجو، کاربران یک کلمه کلیدی را در گوگل سرچ میکنند و تبلیغ مدنظر را مشاهده مینمایند. این نوع آگهی با برچسب دارای حاملی مالی یا sponsored، نمایش داده میشود.
- تبلیغات نمایش Display ads: در کمپین تبلیغات نمایش، آگهیهای تصویری و ویدئویی از طریق وبسایتهای همکار، اپلیکیشنهای همکار و… به کاربران نمایش داده میشوند
- تبلیغات خرید Shopping ads: در کمپین تبلیغات خرید، محصول به صورت فیزیکی تبلیغ میشود البته این روش به دلیل تحریمات، برای کاربران ایرانی در دسترس نیست.
علاوه بر موارد فوق، سایر کمپینهای تبلیغاتی، عبارتند از:
- تبلیغات ویدئویی
- تبلیغات اپلیکیشن
- تبلیغات دیسکاور
- تبلیغات خدمات محلی
- تبلیغات حداکثر عملکرد
- تبلیغات هوشمند
تبلیغات گوگل ادز مناسب کدام کسب و کارهاست؟
از تبلیغات گوگل ادز، کسب و کارهای مختلفی میتوانند بهره ببرند از جمله آنکه:
- کسب و کارهای کوچک تا متوسط
- کسب و کارهای تجارت الکترونیک
- کسب و کارهای محلی
- کسب و کارهای بسیار بزرگ و برند
- کسب و کارهای خدماتی
- کسب و کارهای بین المللی
- و…
قوانین مربوط به خرید و شارژ اکانت گوگل ادز
در ارتباط با تبلیغات گوگل ادز، لازم است درباره قوانین خرید و شارژ اکانت گوگل ادز نیز اطلاعات داشته باشید. شما میتوانید اکانت گوگل ادز را به صورت اختصاصی تهیه کنید که به روشهای مستقیم و غیر مستقیم، امکان خرید دارید. برای خرید اکانت گوگل ادز به صورت مستقیم، باید به سایت گوگل ادز مراجعه کرده و اطلاعات شخصی و تجاریتان را ارائه نمایید. سپس با ایجاد اکانت و شارژ اکانت گوگل ادز خود، امکان انجام تبلیغات را خواهید داشت.
در روش غیرمستقیم هم میتوانید از شرکتهای معتبر، اکانت تهیه کنید. این شرکتها همچون فامین ادز، تجربه و مهارت لازم را دارند و میتوانند اکانت را برای شما خریداری کرده و مدیریت کنند. با خرید اکانت گوگل ادز از فامین ادز، شارژ مجدد اکانت شما انجام میگیرد و دسترسی لحظهای هم به اکانت خود خواهید داشت همچنین هر زمان که نیاز داشته باشید میتوانید از خدمات پشتیبانی و مشاوره نیز بهرهمند شوید. علاوه بر اینها، اگر خرید اکانت گوگل ادز خود را به شرکت فامین ادز بسپارید، نیازی به کارت بین المللی نخواهید داشت