در نمای جلو EQB، شاهد استفاده از نشانههای مدلهای الکتریکی مرسدسبنز هستیم. یکی از این ویژگیهای طراحی، چراغهای متصل به جلوپنجره مشکی و چراغهای روشنایی در روز هستند که با نواری بههم متصل شدهاند. در نمای عقب نیز استفاده از چراغهای یکتکه و متصل بههم سبب انتقال محل نصب پلاک روی سپر شده است.
در این نوع طراحی بیشتر شاهد تمایز EQB از GLB هستیم.
گوردن واگنر، مدیر طراحی مرسدسبنز در رابطه با طراحی EQB میگوید: «ما با ارائه این مدل جدید، یک SUV الکتریکی نمادین معرفی کردیم. این محصول میراث وسایل نقلیه آفرود مرسدس را بهآینده منتقل میکند. همچنین برای ایجاد یک طرح فوقالعاده، اِلِمانهای جعبهای یک SUV را با عناصر مدرن تلفیق کردیم.
این عناصر، جلوپنجره و پنل مشکی جلو هستند که بهنوعی زبان جدید طراحی محصولات الکتریکی مرسدسبنز بهشمار میروند.» البته کابین و داشبورد EQB تفاوت آشکاری با GLB ندارد و تنها در مدلهای سفارشی، خریداران میتوانند رنگهای برخی عناصر تزئینی را بهدلخواه خود تغییر دهند. در این خودروها شاهد قرارگیری یک نمایشگر افقی عریض هستیم که شامل دو صفحهنمایش ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعات-سرگرمی و کلاستر است.
چیدمان قطعات، طراحی دریچههای کرویشکل سیستم تهویهمطبوع و غربیلکفرمان AMG همان سبک طراحی GLB را بهبیننده القا میکند. طراحان مرسدسبنز برای اینکه حس اسپرت بیشتری در کابین ایجاد کنند، غربیلکفرمان اسپرت و دوپدال شیفتر آلومینیومی در پشت آن طراحی کردهاند. استفاده از چرم ناپا و قطعات کروم برای تزئینات از دیگر موارد خاص کابین EQB است.
همچنین طراحی سقف بزرگ پانورامیک و LED های نواری بهجذابیت فضای داخلی این خودرو میافزایند. جالب است بدانید که نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی اطلاعات-سرگرمی EQB مجهز بهسیستم ارتباط کاربری MBUX مرسدس است.
مهندسان کمپانی مرسدسبنز برای این خودرو الکتریکی، باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت ۶۶.۵ کیلووات-ساعتی تدارک دیدهاند. در حال حاضر EQB در دو نسخه EQB۲۵۰ و EQB۳۵۰ فورماتیک عرضه میشود. در نسخه پایه این خودرو الکتریکی (EQB۲۵۰) یک موتور برقی در محور جلو تعبیه شده است که از نوع سنکرون با آهنربای دائمی است.
این پیشرانه میتواند حداکثر ۲۲۱ اسببخار قدرت تولید کند. این نسخه با یک بار شارژ کامل مسافتی برابر با ۳۰۰ کیلومتر را میپیماید. در نسخه قدرتمند این کراساوور ۷ نفره جدید مرسدسبنز، دو موتور الکتریکی نصب شده است. این دو موتور از نوع سنکرون با آهنربای دائمی بوده و یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب قرار دارند.
هر دو پیشرانه الکتریکی بهصورت ترکیبی ۲۸۸ اسببخار قدرت تولید میکنند. این قدرت تولیدی بهکمک سیستم منحصربهفرد مرسدسبنز بهچهار چرخ منتقل میشود. بهعبارت دیگر سیستم فورماتیک یا سیستم چهارچرخمحرک مرسدسبنز در نسخه EQB۳۵۰ نصب شده است.
این نسخه برای بازار کشورهای چین و اروپاست. نسخهای که قرار است در بازار چین عرضه شود، دارای پکیج AMG Line است. همچنین مهندسان مرسدسبنز برای حفظ کیفیت سواری از سیستم تعلیق فعال با کنترل سواری AMG در این خودرو استفاده کردهاند.
آنچه در خودروهای الکتریکی بسیار مهم است، مدتزمان شارژ باتری است. از این رو، مهندسان مرسدسبنز شارژر سریع خاصی را برای این خودرو طراحی کردهاند. براساس آنچه این کمپانی اعلام کرده است، باتریهای EQB در ۳۰ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ میشوند.
همچنین کیتهای مخصوص نیز برای مشتریان بازار ایالاتمتحده در دسترس است. EQB توانایی شارژ در ایستگاههای شارژ ۱۰۰ کیلوواتی را هم دارد.