«Amazon Autos»؛ پلت‌ فرم مشترک «هیوندای» و «آمازون»

منبع خبر / خودرو / 2 ساعت پیش

«Amazon Autos»؛ پلت‌ فرم مشترک «هیوندای» و «آمازون»

فروش آنلاین خودرو بازار بسیار فعالی است؛ اما اکثر شرکت‌های فعال در این حوزه مانند Carmax و AutoTrader خودروهای استفاده‌شده یا دست‌دوم می‌فروشند.

براساس گزارش «بلومبرگ» آمازون تجارت جدید خود را با همکاری هیوندای در 48 شهر ایالات‌متحده از جمله شیکاگو، لس‌آنجلس و نیویورک آغاز کرد. این غول تجارت الکترونیک با همکاری هیوندای کسب‌وکار جدیدی به‌نام Amazon Autos را به‌راه انداخته که به‌مشتریان اجازه می‌دهد خودروها، کامیون‌ها و SUV های جدید پیدا کنند و آن‌ها را از نمایندگی‌ها بخرند.

البته آمازون از یک سال قبل اعلام کرده بود قصد دارد از نیمه ‌دوم سال 2024 فروش خودرو را در وب‌سایت خود آغاز کند. همچنین این شرکت اعلام کرد سال 2025 با تولیدکنندگان خودرو بیشتری همکاری خواهد کرد و امکان خرید خودرو را در شهرهای بیشتری فراهم می‌کند.

رئیس Amazon Autos در بیانیه‌ای اعلام کرد: «Amazon Autos، سادگی و راحتی مورد انتظار مشتریان را برای خرید خودرو هم فراهم می‌کند و درعین‌ حال کانال جدیدی برای ارتباط با مخاطبان گسترده در اختیار نمایندگی‌ها قرار خواهد داد. البته باید این را بگویم خوشحالیم که هیوندای شریک انحصاری ماست و مشتاقانه منتظر برندهای دیگر و گسترش انتخاب مشتریان هستیم.»

Amazon Autos مانند دیگر بخش‌های آمازون عمل می‌کند و خریداران می‌توانند خودرو مورد نظرشان را براساس مدل، تزیینات، رنگ و ویژگی‌های مدنظر خود در شرکت‌های تولیدکننده جست‌وجو کنند.

اما نکته مهم این‌که مشتریان از طریق این سرویس می‌توانند اسناد مالی و امضای الکترونیکی را هم ردوبدل کنند و البته پس از پرداخت‌ها هم می‌توان زمان تحویل خودرو را مشخص کرد.

اما مشتریان از طریق Amazon Autos تنها می‌توانند خودروهای جدید بخرند. البته گفته می‌شود این شرکت قصد دارد سال آینده امکان لیزینگ خودرو را برای مشتریانش فراهم کند.

آمازون که همواره به‌عنوان پیشرو در دنیای تجارت الکترونیک شناخته می‌شود، با سرویس جدید Amazon Autos تجربه‌ای مدرن و راحت برای خرید خودروهای جدید ارائه می‌دهد.

این سرویس در همکاری اولیه با هیوندای راه‌اندازی شده و برنامه دارد در آینده با برندهای بیشتری همکاری کند. آمازون با ورود به‌بازار خودرو، چشم‌انداز جدیدی را برای این صنعت رقم زده است.

همکاری اولیه این شرکت با هیوندای نشان از تعهد آمازون به‌ارائه خدمات باکیفیت و تجربه‌ای بی‌بدیل برای مشتریان خود دارد. این سرویس می‌تواند بازار خودرو را به‌کلی متحول کند و روش‌های سنتی خرید خودرو را به‌چالش بکشد.

با توجه به برنامه‌های گسترده آمازون برای گسترش خدمات Amazon Autos و اضافه کردن تولیدکنندگان بیشتر، این سرویس به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی بازار فروش خودروهای جدید در آینده مطرح خواهد شد.

ورود آمازون به این حوزه نشان‌دهنده تحولاتی عمیق در صنعت‌خودرو و تجارت الکترونیک است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ولوو 240 مدرن می‌تواند به محصولی موفق تبدیل شود