جذابیت خودروهای خودران وایمو برای شرکتهای بیمه
حتی در مقایسه با خودروهای جدید مجهز به فناوریهای پیشرفته ایمنی، مانند سیستمهای کمکراننده و ترمز اضطراری خودکار، خودروهای وایمو همچنان عملکرد بهتری داشتند و کاهش 86 درصدی در خسارت به اموال و 90 درصدی در صدمات بدنی را به ثبت رساندند.
مطالعهای جدید نشان میدهد که خودروهای خودران وایمو ایمنی جادهها را بهطور چشمگیری افزایش میدهند.
به گزارش ایتنا، این تحقیق که توسط Swiss Re و وایمو انجام شد، کاهش 88 درصدی در دعاوی خسارت اموال و کاهش 92 درصدی در دعاوی صدمات بدنی را برای خودروهای وایمو نسبت به خودروهایی که انسان راننده آنها بوده است نشان داد.
Swiss Re دادههای مربوط به حدود 40 میلیون کیلومتر طیشده توسط وایمو را با اطلاعات بیش از 500,000 پرونده خسارت و 321.9 میلیارد کیلومتر رانندگی انسانی مقایسه کرد. حتی در مقایسه با خودروهای جدید مجهز به فناوریهای پیشرفته ایمنی، مانند سیستمهای کمکراننده و ترمز اضطراری خودکار، خودروهای وایمو همچنان عملکرد بهتری داشتند و کاهش 86 درصدی در خسارت به اموال و 90 درصدی در صدمات بدنی را به ثبت رساندند.
با این حال، محدودیتهای آنها را نیز باید در نظر گرفت. خودروهای وایمو تنها در مناطق شهری فعالیت میکنند. با اینکه بیشتر تصادفات در مناطق شهری رخ میدهند، اما مناطق روستایی، که به نسبت جمعیتشان تصادفات بیشتری (بهویژه مرگبار) دارند، در این تحلیل کمتر مورد توجه قرار گرفتهاند. همچنین، سابقه نسبتاً کوتاه فعالیت وایمو دستیابی به ارزیابیهای بلندمدت و دقیق را دشوار میکند.
اگرچه نتایج این خودروها امیدوارکننده بوده است، اما بدون مشکل نیز نبودهاند. تابستان گذشته، یکی از تاکسیهای خودران وایمو با سرعت 12.9 کیلومتر در ساعت به یک تیر تلفن برخورد کرد و منجر به دومین فراخوان خودروهای این شرکت شد. همچنین، سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها (NHTSA) در تحقیقاتی به 24 حادثه مرتبط با وایمو، شامل تصادفات و تخلفات رانندگی، اشاره کرده است.
به گزارش ایتنا، این تحقیق که توسط Swiss Re و وایمو انجام شد، کاهش 88 درصدی در دعاوی خسارت اموال و کاهش 92 درصدی در دعاوی صدمات بدنی را برای خودروهای وایمو نسبت به خودروهایی که انسان راننده آنها بوده است نشان داد.
Swiss Re دادههای مربوط به حدود 40 میلیون کیلومتر طیشده توسط وایمو را با اطلاعات بیش از 500,000 پرونده خسارت و 321.9 میلیارد کیلومتر رانندگی انسانی مقایسه کرد. حتی در مقایسه با خودروهای جدید مجهز به فناوریهای پیشرفته ایمنی، مانند سیستمهای کمکراننده و ترمز اضطراری خودکار، خودروهای وایمو همچنان عملکرد بهتری داشتند و کاهش 86 درصدی در خسارت به اموال و 90 درصدی در صدمات بدنی را به ثبت رساندند.
با این حال، محدودیتهای آنها را نیز باید در نظر گرفت. خودروهای وایمو تنها در مناطق شهری فعالیت میکنند. با اینکه بیشتر تصادفات در مناطق شهری رخ میدهند، اما مناطق روستایی، که به نسبت جمعیتشان تصادفات بیشتری (بهویژه مرگبار) دارند، در این تحلیل کمتر مورد توجه قرار گرفتهاند. همچنین، سابقه نسبتاً کوتاه فعالیت وایمو دستیابی به ارزیابیهای بلندمدت و دقیق را دشوار میکند.
اگرچه نتایج این خودروها امیدوارکننده بوده است، اما بدون مشکل نیز نبودهاند. تابستان گذشته، یکی از تاکسیهای خودران وایمو با سرعت 12.9 کیلومتر در ساعت به یک تیر تلفن برخورد کرد و منجر به دومین فراخوان خودروهای این شرکت شد. همچنین، سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها (NHTSA) در تحقیقاتی به 24 حادثه مرتبط با وایمو، شامل تصادفات و تخلفات رانندگی، اشاره کرده است.