در برنامهای با حضور مدیر بازاریابی ایرانخودرو، محصول برقی بستیون NAT به مدیران هتلهای بزرگ تهران معرفی و در معرض آزمایش رانندگی گذاشته شد. در این برنامه، مدیر بازاریابی شرکت ایرانخودرو با تشریح هدف از عرضه خودروهای برقی توسط این شرکت گفت: «روند بهکارگیری خودروهای برقی در جهان و سهم تولید شرکتهای بزرگ خودروساز، نشان میدهد بهکارگیری خودروهای برقی در ایران اجتنابناپذیر است.»
علیرضا مهریاسگوئی افزود: «مشکلات زیستمحیطی و محدودیتهای تولید سوختهای فسیلی در مقایسه با تنوع روشهای تولید برق، همگی نشانههای ضرورت افزایش استفاده از خودروهای برقی در کشور هستند.»
وی ادامه داد: «با توجه به مسئولیت اجتماعی توسعه فرهنگ استفاده از خودروهای برقی ضروری بود که ایرانخودرو نیز در این جریان حضور داشته باشد؛ بر همین اساس، به موازات تحقیقوتوسعه دو خودرو برقی ریرا و تارا که در مرحله طراحی قرار دارند، برنامه واردات سه خودرو برقی اقتصادی در دستور کار قرار گرفت و ضمن بررسی شرکتهای برتر تولیدکننده خودروهای برقی، سه مدل خودرو متناسب ناوگان حملونقل عمومی و شخصی انتخاب شدند.»
«بستیون NAT»؛ بهترین گزینه برای جابهجایی میهمانان اماکن اقامتی تهران
مدیر بازاریابی شرکت ایرانخودرو یادآور شد: «معمولا در دنیا خودروهای برقی در گام نخست، در ناوگان حملونقل عمومی استفاده شدهاند و در ادامه، با ایجاد زیرساختهای لازم و فرهنگسازی و همچنین عرضه بیشتر به بازار، امکان استفاده از این نوع خودروها برای عموم نیز فراهم شده است.»
وی افزود: «با توجه به ظرفیتهای صنعت گردشگری در پایتخت در حوزههای داخلی و حوزههای خارجی ازجمله توریسم درمانی، تجاری و تفریحی و نبود سیستم حملونقل مناسب، خودرو بستیون NAT با لحاظ مشخصات و امکانات منحصر به فرد آن، بهترین گزینه برای جابهجایی میهمانان اماکن اقامتی تهران است.»
اسگوئی با بیان اینکه استفاده از خودرو برقی و نصب تجهیزات شارژ در هتل، در ارتقای برند هتل قطعا موثر خواهد بود، ادامه داد: «این خودرو از نظر هزینههای نگهداری و تعمیرات و هزینه سوخت کاملا متفاوت با خودروهای بنزینی است و هزینههای دوره مصرف را بهشدت کاهش خواهد داد. از طرفی معافیتهای ورود این خودرو برقی به طرح ترافیک و مناطقی که به دلیل آلودگی هوا تحت طرح زوج و فرد هستند، امکان ایجاد تورهای داخل شهری را بهراحتی فراهم خواهند کرد. از بعد اقتصادی نیز قیمت فروش این محصول به دلیل معافیتهای متعدد، ازجمله عوارض ورودی و مالیات شمارهگذاری بسیار مناسب است و قطعا از بعد سرمایهگذاری برای هتلداران ارزش افزوده مناسبی خواهد داشت.»
وی همچنین اظهار کرد: «اگر اماکن اقامتی از شبکه حملونقل خوب و بهروز برخوردار باشند، مسافران حس مثبت و لذتبخشی خواهند داشت؛ همچنین بهرهمندی از ناوگان مجهز و سازگار با محیطزیست در کنار مبلمان شهری، در ارتقای کیفیت سفرها، افزایش تعداد مسافران و همچنین ارتقای سطح رفاهی هتلها نقش مثبتی خواهد داشت.»
ایجاد زیرساختهای آموزشی و سختافزاری خدمات پس از فروش بستیون
اسگوئی به پرسش مدیران هتلهای تهران درخصوص خدمات پس از فروش بستیون پاسخ داد و افزود: «خودروهای برقی به علت این که فقط باتری و موتور الکتریکی به عنوان قوای محرکه دارند، نیازی به نگهداری و تعمیرات خاصی نداشته و باتری خودرو نیز پنج سال یا ۵۰۰هزار کیلومتر گارانتی دارد و پس از پایان دوره گارانتی نیز فقط راندمان باتری کاهش مییابد و خودرو کماکان قابل استفاده است.»
به گفته وی، پیش از ورود خودرو به بازار در مرحله نخست زیرساختهای لازم در شهر تهران مانند آموزش و تجهیز نمایندگیهای منتخب در دستور کار ایرانخودرو قرار گرفته است تا خریداران، دغدغهای در خصوص خدمات پس از فروش محصول نداشته باشند.»
مدیر بازاریابی ایرانخودرو ادامه داد: «قرارداد فروش خودرو برقی بستیون NAT با شهرداری کرج در مرحله نهایی است و در آینده نزدیک شاهد حضور این خودرو در خیابانهای این شهر خواهیم بود. در مراحل بعدی نیز کلانشهرهای مشهد و شیراز از این خودرو استفاده خواهند کرد.»
ارزیابی مدیران هتلهای بزرگ تهران از ویژگیهای بستیون نات
در این برنامه، خودرو بستیون در اختیار مدیران هتلهای بزرگ تهران قرار گرفت و هتلداران پس از رانندگی با این خودرو، ویژگیهای عملکردی و فنی این خودرو را مورد تایید قرار دادند. بنابر اظهارات آنان، در کنار کاهش آلودگی هوا، نکته مثبت و مهم این خودرو برقی، فضای زیاد حمل بار و جادار بودن آن است و مورد اقبال مسافرانی که بار زیادی دارند قرار خواهد گرفت.
به گفته مدیران هتلهای بزرگ تهران، بیشتر هتلهای تهران در محدوده اجرای طرح ترافیک و زوجوفرد قرار دارند و تردد و جابهجایی مسافران با خودروهای فعلی، بار مالی زیادی را به هتلها و مسافران وارد میکند، اما این خودرو از محدودیتهای تردد معاف و جای خالی چنین خودرویی در ناوگان حملونقل عمومی و بهخصوص هتلها خالی بوده است. لازمه جابهجایی مسافر با استاندارد بالا در یک هتل لوکس، برخورداری از خودرو خاص و با کیفیت بالاتر نسبتبه حملونقل عمومی است که بستیونNAT برقی با توجه به آلایندگی پایین و مدرن بودن، گزینه مناسبی خواهد بود.
همچنین داشتن یک خودرو با فضای بار خوب میتواند نیاز مسافران و هتل را تامین کند. در این برنامه، مدیرعامل یکی از هتلهای زنجیرهای تهران که بزرگترین مجموعه اقامتی کشور نیز محسوب میشود، از مدیران ایرانخودرو جهت مذاکرات تکمیلی برای انعقاد قرارداد دعوت به عمل آورد.