جولیای جدید نسبت بهنسخههای فعلی هیچ تغییری بهلحاظ رشد و ابعاد نداشته و بر پایه همان پلتفرم Giorgio شکل گرفته و تغییرات ایجادشده تنها بهچهره این سدان محدود میشود. با نگاهی بهپروفیل جولیا جدید متوجه همان خط تیز برجسته شخصیتی افقی میشویم که با سطوح تخت و زاویه ستون C کماکان فرمت کوپه خود را حفظ کرده و کاراکتر اسپرت و نافذی را بهنمایش میگذارد.
در نمای جلو جولیا شاهد همان خطوط تیز روی کاپوت هستیم؛ با این تفاوت که طراحی چراغهای جلو بهطور کامل متحول شده است. بهعبارت دیگر فرمت کاسهچراغ کشیده باقی مانده، اما LED های سهگانه نیمدایرهای (مشابه محصولات بامو) جای LED های افقی را گرفتهاند. این ویژگی بههمراه جلوپنجره مثلثیشکل، چهره این گربه ایتالیایی را خشن و تهاجمی جلوه میدهد. ناگفته نماند که اگر جلوپنجره مثلثیشکل آلفارومئو نبود، ممکن بود این خودرو بهعنوان یک بامو شناخته شود.
در نمای عقب برخلاف نمای جلو، شاهد تغییرات اندکی هستیم. در این نما چراغهای کشیده بهسبک آلفارومئو حفظ شده و گرافیک V شکل برای LED داخل چراغها در نظر گرفته شده است. همچنین حجمپردازی خاص صندوقعقب حفظ شده که نمای بسیار زیبا و جذابی بهاین سدان اسپرت ایتالیایی میبخشد. اضافه شدن دو اگزوز کرویشکل در طرفین بههمراه دیفیوزر میانی، چاشنی اسپرت این خودرو را دوچندان میکند. در زمان ورود بهکابین آلفارومئو جولیا فیسلیفتشده نیز شاهد همان طراحی آشنا، زیبا و دلنشین هستیم.
در کابین این خودرو دو دریچه کرویشکل در طرفین داشبورد و دریچههای افقی ذوزنقهایشکل در میان داشبورد تعبیه شده که فضای ساده و مینیمالی را فراهم آورده است.
از جمله تغییرات ایجادشده در کابین جولیا میتوان بهاستفاده از نمایشگر ۱۲.۳ اینچی تمامدیجیتال کلاستر (مجموعه پشت آمپر) و نورپردازی داخلی اشاره کرد. استفاده از نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مقابل راننده و وجود یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعات-سرگرمی، فضای داخلی این خودرو را مدرن جلوه میدهند.
از طرفی گرافیک نمایشگر سیستم اطلاعات-سرگرمی نیز ارتقا یافته است. طراحی صندلیهای اسپرت، دستهدنده اسپرت مشابه محصولات قدیمی بامو و غربیلکفرمان اسپرت بههمراه دو پدال شیفتر آلومینیومی بزرگ در پشت غربیلکفرمان، رانندگی با جولیا جدید را هیجانانگیز جلوه میدهند.
از مهمترین امکانات رفاهی جولیا میتوان به ۸ ایربگ، سیستم هداپدیسپلی، سیستم ارتباط کاربری جولیا، سیستم هشدار نقاطکور، سیستم پیشگیری از برخورد، سیستم آنالیز ترافیکی، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم کنترل سرعت، سیستم لانچکنترل (تسریعکننده شتاب)، سیستم پایش توزیع گشتاور میان چرخها، فرمان الکتریکی، سامانه فوق پیشرفته کمکی رانندگی مبتنی بر سطح دو، پارک هوشمند، سیستم راهاندازی و استارت هوشمند خودرو، دوربین ۳۶۰ درجه با قابلیت نمایش سهبعدی خودرو با وضوح بالا، سیستم تهویهمطبوع اتوماتیک دوگانه و مجزا برای سرنشینان عقب، گرمکن و سردکن صندلیها و سیستم تعلیق اسپرت اشاره کرد.
در بخش فنی همچنان شاهد پیشرانههای ۴ سیلندر و ۶ سیلندر بنزینی و ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری دیزلی هستیم. اما قویترین نسخه جولیا همچنان کوادریفولیو است که دارای پیشرانه ۶ سیلندر ویشکل ۹۰ درجهای ۲.۹ لیتری تویینتوربوشارژ مزین بهسیستم پاشش سوخت مستقیم است.
در نسخه جدید، مهندسان آلفارومئو با اندکی بهینهسازی در موتور، حداکثر قدرت را به ۵۱۵ اسببخار و حداکثر گشتاور را به ۶۰۰ نیوتونمتر رساندهاند. از سوی دیگر گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک میتواند این قدرت و گشتاور را بهچهار چرخ منتقل کند. این خودرو ظرف ۳.۸ ثانیه از حالت سکون بهسرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت میرسد.