موتورسیکلت مفهومی یاماها، آینده سوپربایکها را به تصویر میکشد
یاماها برای تولید این موتورسیکلت مفهومی با تیم نتفلیکس و انیمه «توکیو اُوردرایو» همکاری کرده است. شاید شما هم تصور کنید موتورسیکلتها در دوران مدرن به سطحی رسیدهاند که دیگر جایی برای بهبود ظاهر و خلاقیت اضافه ندارند؛ گویا به اوج خود...
یاماها برای تولید این موتورسیکلت مفهومی با تیم نتفلیکس و انیمه «توکیو اُوردرایو» همکاری کرده است.
شاید شما هم تصور کنید موتورسیکلتها در دوران مدرن به سطحی رسیدهاند که دیگر جایی برای بهبود ظاهر و خلاقیت اضافه ندارند؛ گویا به اوج خود رسیدهاند و از این پس تنها در سراشیبی قرار دارند… . اگر چنین باوری دارید، شما تنها نیستید. یاماها بهعنوان یکی از مشهورترین و بهترین سازندگان موتورسیکلت در جهان، این مسئله را درک کرده و برای رهاکردن دوستداران این وسایلنقلیه دو چرخ از باور یادشده، یک مدل مفهومی تازه با نام «Y/AI پروتوتایپ» را رونمایی کرده که بر پایه یک مجموعه انیمه علمی-تخیلی ساخته شده است.
Y/AI پروتوتایپ با همکاری شرکت توزیع و پخش فیلموسریال، «نتفلیکس»، توسعه پیدا کرده است که حق پخش و تولید انیمه «توکیو اُوِر درایو» را در دست دارد؛ انیمهای که پایتخت ژاپن در ۱۰۰ سال آینده را به تصویر میکشد و ایده مسابقه با موتورسیکلت Y/AI پروتوتایپ را به تصویر میکشد.
توکیو اور درایو برای خلق جهان آیندهنگرانه، نشان میدهد که هوشمصنوعی چگونه در زندگی انسانها رسوخ کرده، زندگی او را تغییر داده و شهرها را از این رو به آن رو کرده است. در میان این جهان، دستهای انسانهای بهاصطلاح سنتی را به نمایش میگذارد که به سواری خودروهای قدیمی مجهز به پیشرانهها درونسوز علاقه دارند و فناوریهای مدرن و الگوریتمهای پیچیده خودران برایشان جذابیت چندانی ندارد.
کارگردان برای توصیف حسوحال این افراد، از دو موتورسیکلت یاماها «R1» و «V مکس» هم استفاده میکند؛ گویا موتورسیکلتسازی یادشده طرح سهبعدی محصولاتش را در اختیار برنامهسازان نتفلیکس قرار داده تا بتوانند نمونهای را بسازند که چه از نظر ظاهری و چه از نظر صوتی، به نمونههای واقعی نزدیک باشد.
موتورسیکلت Y/AI پروتوتایپ هم نمونهای متکیبر هوشمصنوعی را به تصویر میکشد که با تکیهبر پیشرانه تمام برقی و فناوریهای روز، نسل آینده موتورسیکلتهای خیابانی و مسابقهای محسوب میشود. این موتور زیبا از سه قسمت اصلی تشکیل شده که شامل زین رنگی با فرم آیرودینامیکی و قالبریزی یکپارچه، نگهدارنده اصلی بدنه و اتصال میان محور و زین و قاب موتور و محور میان دو چرخ میشود. Y/AI پروتوتایپ از طراحی کاملا مینیمالیسیتی بهرهمند شده است.
هماکنون پیرامون ورودی هوشمصنوعی به صنعت حملونقل بحثهای زیادی میشود؛ برخی بر این باورند که نرخ رشد بالای این سازه نادیدنی انسانی تا یک دهه دیگر به فاز کاملا عملیاتی میرسد و خیابانها را متحول میکند. درحالیکه برخی دیگر با نگاه به فرایند رشد فناوری در طول تاریخ امید دارند که خودرانشدن خودروها و موتورسیکلتها فاصله بسیار زیادی تا ما دارد. نظر شما درباره هوشمصنوعی در حملونقل چیست؟ این فناوری در چه زمینههای دیگری باعث رشد و آسانتر شدن زندگی انسانی خواهد شد؟